Gå til innhold

Hva har dere i bagen?

-Ea-

Anbefalte innlegg

Jeg har litt kvaler med hva jeg skal ta med meg til sykehuset.

Tenkte det kunne være greit med en liten idemyldring her inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får begynne da... Det er en ganske voldsom liste tror jeg:

Toalettaker:

Sjampoo

Balsam

Dusjsåpe

Fuktighetskrem

Håndkrem

Tannbørste (til meg og mannen9

Tannkrem

Hårbørste

Hårstrikker

Hårspenner

Tanntråd

Ammeinnlegg

Brystkrem

Hårfarge :sjenert: klarer ikke legge fra meg tanken på at jeg har mulighet i alle fall...

Bind

Sminke

Leppepomade

Deo

Parfyme

Klær og sånt:

Joggebukse

Pysj

Morgenkåpe

Tøfler

Sandaler

Truser

AmmeBH

Ammegenser

Singlet

Sokker

Ullsokker

Ammesjal

Innejakke

Annet:

Kortstokk

Drikkeflaske

Mobillader

Fotoapparat + lader

Filmkamera + lader

Bok

Vitaminer

Penger til parkering

Og sef bagen til knøttet!!!!

Jeg er vel litt "over the topp" ,men jeg kan ikke no for det, det ligger i min natur!

Endret av -Ea-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette pakket jeg til førstemann:

*Toalettsaker til meg selv (tannbørste, tannkrem, shampo, balsam, ansikstkremer, dusjsåpe,bodylotion, linser, linsevæske, hårbørste, føner, briller, deodorant og sminke. Forfengeligheten lenge leve!)

*Morgenkåpe (egentlig overflødig da jeg ble kokvarm i dagene etter fødselen)

*2 amme bh'er som viste seg å være alt for små når melka kom

*x antall truser som ikke ble brukt fordi sykehusets nettingtruser var bedre

* X antall par sokker

*En tank top (skulle hatt med flere fordi jeg var kokvarm og fikk hetetokter etter fødselen)

*Generelt klær jeg følte meg vel i. Føler meg uggen i sykehusskjorta selv om den var veldig praktisk måtte jeg innrømme. Hadde med meg et par myke kosebukser, men endte opp i olabuksene mine fordi jeg følte meg ustelt og de gjemte bedre "hønerompa" jeg fikk av de store bindene. :fnise:

* Gode innesko

* Lader til mobil/ kamera/ videokamera

*Brystpumpe (fikk ikke bruk for på sykehuset)

*Til babyen brukte jeg sykehusklærne til vi skulle reise, da satte jeg på "reise hjem" settet. Denne gangen vil jeg nok pakke med en smokk også, litt avhengig av hvordan ammingen kommer i gang.

Denne gangen skal jeg ta med ammeinnlegg og purelan salve på forhånd, samt litt videre topper for å lettere løfte de opp ved amming. Håper å få reise hjem rimelig kjapt etter fødsel denne gang. Er ikke noe fan av sykehus. Nå bor vi 35 minutter unna sykehuset, så mannen kan enkelt sendes hjem etter hva jeg enn skulle komme på at jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du kan legge igjen hårfargen hjemme, -Ea- ;)

Skal se om jeg husker hva jeg har pakket:

Slippers til meg

Myk bukse

Mamma-jeans til hjemreisen (regner ikke med å helt magisk passe inn i de gamle buksene mine)

Ammetopp

Amme-BH

En genser

En truse til meg (til hjemreisen evt.. men vet ikke om det bare blir med de nettingtrusene)

Sokker til meg og mannen

Boxer til mannen

Tskjorte, genser og skjorte til mannen (vet ikke hva han ønsker å ha på seg, så jeg slengte oppi både skjorte og tskjorte)

Lader til kamera (slenger kamera oppi før vi drar)

Mobillader

Helsekort og papirer i en mappe

Toalettsaker:

Purelan brystvortesalve

Chicco ammeinnlegg

Shampo (mmm! Redken)

Hårbørste

Hårstrikk

Tannbørste til både mannen og meg

Tannkrem

Skal slenge oppi:

Deo

Eau De toilette til mannen (jeg bruker ikke slikt til vanlig, han bruker hver dag)

Hårvoks til mannen

Barberhøvel

Barberskum

Har pakket egen bag til babyen:

Strikke hentesett

Sparkebukse

3 langermede omslagsbodyer

Kjøredress

Strikket teppe med hette til hjemturen

Sokker

To ekstra bleier (svigerinnen min tipset meg om at noen fødeavdelinger er ekstremt gnitne på bleiene, så vi får se. Mulig vi må drasse de med hjem igjen også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel tannbørste og hårbørste, joggebukse, slippers, en behagelig genser, singlet, undertøy og amme-bh, samt hentesett til babyen. En enkel sjel jeg...

Kommer nok til å bruke det meste av det sykehuset har å gi bort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes listen min ser veeelig lang ut, men det er ikke så mye sånn egentlig da :sjenert:

Den er jo like lang som min............ Det er masse å tenke på i tilfelle man ikke kan dra hjem i mellomtiden!

Syns ikke det gjør no jeg, det er jo tross alt fødsel vi skal til!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor bare 15 minutter unna sykehuset - så mannen kan fint hente ting hvis noe skulle være glemt.

Har tenkt å pakke:

Klær:

-amme-bh, sokker og truser (vet jeg kanskje ikke trenger det, men noen truser tar ikke så mye plass)

-treningsbukse/kosebukse og mammabukse (men kommer jo sikkert til å ha på meg en av delene når vi reiser til sykehuset)

-singletter og ammetopper (hvis jeg får somlet meg til å kjøpe)

-cardigan og hettegenser (lett puppetilgang er et nøkkelord :fnise: )

Toalettsaker:

Kommer bare til å dra med meg toalettmappen min, alt av sminke o.l står klar allerede. Shampoo og såper har de på sykehuset regner jeg med. Kommer til å ha fuktighetskrem og rens klar i toalettmappen.

Diverse:

Lesestoff. Pondusblader til mannen (kan jo bli lenge å vente).

Mp3-spiller

Mobillader

Kamera og lader

Helsekort/papirer

Ammeinnlegg

Til babyen:

teppe

2-3 bodyer

sparkebukse/bukse

kjøredress

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pakkeliste ser ut ganske nøyaktig som marsy sin. Ikke for mye, ikke for lite. Og mannen kan hente ting hjemme mens jeg er på barsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min pakkeliste ser ut ganske nøyaktig som marsy sin. Ikke for mye, ikke for lite. Og mannen kan hente ting hjemme mens jeg er på barsel.

er forresten usikker på om jeg skal pakke med noe å spise på...?

hvis det skjer på natten er det kun en automat på sykehuset å kjøpe mat i...

men jeg ser ikke helt for meg at vi står å lager matpakke midt i riene, så da blir det vel i såfall kjeks og frukt eller noe sånn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sørget for litt vestlandslefser i fryseren, så det er bare å røske med seg i fart. Kjeks, nøtter og frukt er alltid tilgjengelig. Svigemor bor ikke så langt unna sykehuset, så skulle behovet melde seg så er nok ikke sønnen sen med å ringe etter forsyninger!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får jeg mat hvis jeg vil ha, mannen får ikke før etter fødselen. Det er litt rart egentlig, at han ikke får mat under, men etter... Det er en kiosk på sykehuset som er åpen til åtte, etter det er vi på egen hånd. Jeg skal pakke ned litt kjeks og sånt til mannen også. Han har fått beskjed om å huske på det selv også, det kommer vel an på når fødselen starter.

Men jeg håper de har et sted jeg kan skaffe meg kald cola klokka fire om natta om jeg skulle få lyst på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får vi mat av sykehuset begge to under fødselen, far får ingenting etterpå, motsatt av dere altså Trampe... Så slipper vi tenke på det. Vet ikke hvor mye jeg kommer til å tenkle på mat, men kjekt at det er tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har vi ikke tenkt noe særlig på dette med mat, men det er vel alltids en åpen bensinstasjon eller noe i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når fødselen er i gang er mannen innskrevet på lik linje med meg og får derfor mat. Men etterpå må vi ned i sykehusets kantine både jeg og han for å spise. Jeg får gratis mat, han må betale, men det er utrolig billig (og god :sikle: ) mat der da. Regner med det blir middag sammen med meg og baby på begge gutta der så lenge jeg ligger på barsel.

Hva jeg skal ha i bag'en?

- toalettsaker til meg

- en truse eller to (til hjemreisen)

- en genser til hjemreisen

- amme bh

- ammeinnlegg

- en ekstra bukse

- ladere til kamera og mobil

- kamera og mobil

- crocs

- hentesett til babyen

Så lite som mulig egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...