Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Jeg vil lage kikertburgere i dag. Har bare sånne på boks som kan varmes opp... Kan man lage burger av det? Har hørt at man trenger noe som gjør de mer faste da, men husker ikke hva... Vet ikke hvor jeg får kjøpt tungvinte kikerter som må legges i bløt, og de må vel ligge lenge..? Så helst vil jeg bruke de på boks. Oppskrift?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Lag falafel: http://www.nrk.no/magasin/tidlig/1.2091445
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Hvilke av disse ingrediensene er absolutt nødvendige? Bare egg, og litt annet for smakens skyld? Jeg vil helst ikke ha løk i maten jeg skal spise. Hvordan smaker spisskummen, koriander og kajennepepper? Chilipulver er kanskje nok krydder.. Og persille.. Tror jeg prøver det en dag. Men hvilke kikerter er brukt i denne oppskriften? "Ferdige" på boks?
Gjest Malingsflekken Skrevet 20. februar 2008 #4 Skrevet 20. februar 2008 Hvilke av disse ingrediensene er absolutt nødvendige? Bare egg, og litt annet for smakens skyld? Du må jo ta oppi alt som står i oppskriften! Halvèr evt. løken og putt i mer av noe av det andre..
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #5 Skrevet 20. februar 2008 Litt sent svar men... Mos kikertene og tilsett hva du vil, feks løk, ymse krydder osv. For konsistensen egg og mel. Form som burgere og stek. Lett som en plett!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå