Gå til innhold

Underlivssopp - Canesten - generelt

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg tror jeg har underlivssopp og det beste er vel å gå til innkjøp av Canesten eller liknende for å bli kvitt dette her? Men jeg så de hadde 2 ulike pakker. 1 med kun 1 kapsel i og 1 med 6 kapsler i. Hva er best? Holder med med en kapsel? Blir det borte da?

Vet mannfolk generelt noe om underlivssopp? Er litt redd kjæresten min skal misforstå og tro at dette med underlivssopp er noe mer komplisert enn det egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør bruke både kapsel (vaginalpille) og krem i tillegg. Det selges kombipakke med dette på apoteket. Det virker fort.

At kvinner får underlivssopp er veldig vanlig, og ingen grunn til at du skal føle deg "skitten", urenslig eller noe. Det skyldes rett og slett en bakterieendring i skjeden, og det kan like gjerne skyldes ham - sånn i prinsippet! Din kjære bør uansett årsak også behandles, dvs. han bør smøre seg med kremen.

Soppen kan også skyldes overrenslighet, at vi vasker oss for mye og med feil såpe. Man skal jo ikke bruke vanlig såpe i underlivet, men noe som har riktig Ph-verdi. Asan, Lactacyd eller andre intimsåper.

På apoteket fikk jeg beskjed om at vi jenter ofte får sopp i forbindelse med menstruasjonssyklusen også. Det er faktisk ganske vanlig.

Så ikke føl at du er unormal som har underlivssopp, det er helt sikkert verken første eller siste gang, så ta det for det det er og ikke noe mer!

Håper du blir kvitt det snart, for godt - det er det definitivt IKKE!

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...