Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samlivsbruddet er et faktum og jeg må plutselig stå på bar bakke alene.

Noen gode råd i den forbindelse i forhold til økonomi og det praktiske? Noe jeg bør være obs på? Noen nettsteder som kan være nyttige? Lån til hus? Budsjetter?

Alle tips tas i mot med takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_B._*
Skrevet
Samlivsbruddet er et faktum og jeg må plutselig stå på bar bakke alene.

Noen gode råd i den forbindelse i forhold til økonomi og det praktiske? Noe jeg bør være obs på? Noen nettsteder som kan være nyttige? Lån til hus? Budsjetter?

Alle tips tas i mot med takk!

I første omgang bør du få oversikt over din private økonomi. Hva har du av inntekter og utgifter som er bare dine. Det er viktig også å vite hva du evt eier av felles bolig og eiendeler, avtaler i forbindelse med deling dersom dere har det. Banken din kan være til god hjelp når det gjelder overføring av lån/kjøpe ut partner osv, det sikreste er å ta kontakt med dem og forklare situasjonen. De kan muligens også hjelpe med et midlertidig lån til depositum, utgifter den første tiden. Det er uansett bedre å ta kontakt med dem på forhånd framfor å kjøre økonomien helt i grøfta.

Om dere er gift eller ikke kan også ha noe å si, et lite tips om dere er å gjøre opp dere i mellom om dere klarer, ikke vente til dere blir offisielt separert/skilt. Man kan faktisk spare mye penger på det, fikk tipset i sin tid av en venn og det fungerte for min del.

Ønsker deg uansett lykke til, det er hardt når det står på, men det finnes alltid en løsning. Husk det. :klem:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...