Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #1 Skrevet 19. februar 2008 Har nettopp vært på en kjempe spennende reise i Asia, her fikk jeg flere steder servert hund, både stekt/grillet og som gryterett. Var i utgangspunktet skeptisk men etter å ha spist, pga språkproblemer trodde jeg det var and, men fikk senere vite det var hund, da innså jeg at var forutintatt. For hund smaker godt, faktisk mye bedre en f.eks kylling her hjemme, grillet med inegfær, chilli og ris, fantastiskt!! Nå lurer jeg på om det er muligt å kjøpe hund til mat her hjemme?
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #2 Skrevet 19. februar 2008 Overskrift og post motsier hverandre. Har ikke sett hundekjøtt i noen av "innvandrerbutikkene" i Bergen, om du finner det i Oslo kan jeg bare gjette nei på. Det er jo alltid mulig å få seg en vofs, f.eks omplasseringsdyr.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Menneskekjøtt skal også smake bra - litt som kylling, vil jeg tippe.
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Menneskekjøtt skal også smake bra - litt som kylling, vil jeg tippe. Sikkert godt det, men nå var det hund det dreier seg om her, du kan jo starte en egen tråd om menneskekjøtt.
Grissini Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har også spist hund i Asia. Jeg syntes ikke det var så gale, men tviler sterkt på at du får tak i hundekjøtt lovlig i Norge.
lillemy8808 Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har også spist hund i Asia. Jeg syntes ikke det var så gale, men tviler sterkt på at du får tak i hundekjøtt lovlig i Norge. Kom over ei side med rar mat fra verden rundt, en fyr som reiste rundt og smakte på diverse slikt. Han var så vidt jeg husker fra USA, men han klarte ved hjelp av venner og venners venner fra det aktuelle landet å spore opp både krokodille og hundekjøtt, noe som så godt som aldri selges i den vestlige verden. Så er du ekstremt desperat, prøv å bli kjent med folk fra landet du var i, og skaff et nettverk. Mulig du har flaks, mye mattilsynet ikke får med seg (bare se på kebabskandalene, de har sikkert holdt på i noen år), og derfor er det jo mulighet at noen driver med ihvertfall import et sted.. Og litt googling vil sikkert gi deg oppskrifter på "vestlig" hunderetter, at man har f eks byttet ut hunden med et dyr som smaker ganske likt.
Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Jeg har også spist hund i Asia. Jeg syntes ikke det var så gale, men tviler sterkt på at du får tak i hundekjøtt lovlig i Norge. Et nytt marked, et alternativ til storfe f.eks Prior puddelfilet, eller Gilde labradorbiff...
Gjest Gjest_Mina_* Skrevet 19. februar 2008 #8 Skrevet 19. februar 2008 Kom over ei side med rar mat fra verden rundt, en fyr som reiste rundt og smakte på diverse slikt. Han var så vidt jeg husker fra USA, men han klarte ved hjelp av venner og venners venner fra det aktuelle landet å spore opp både krokodille og hundekjøtt, noe som så godt som aldri selges i den vestlige verden. Så er du ekstremt desperat, prøv å bli kjent med folk fra landet du var i, og skaff et nettverk. Mulig du har flaks, mye mattilsynet ikke får med seg (bare se på kebabskandalene, de har sikkert holdt på i noen år), og derfor er det jo mulighet at noen driver med ihvertfall import et sted.. Og litt googling vil sikkert gi deg oppskrifter på "vestlig" hunderetter, at man har f eks byttet ut hunden med et dyr som smaker ganske likt. Her er det noe for hudeelskere, fra Wiki: Swiss cantons of St. Gallen and Appenzell, where one farmer was quoted in a regional weekly newspaper as saying that "meat from dogs is the healthiest of all. It has shorter fibres than cow meat, has no hormones like veal, no antibiotics like pork. Nå kommer kanskje Stabburet schæfergryte:-)
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 (...) Han var så vidt jeg husker fra USA, men han klarte ved hjelp av venner og venners venner fra det aktuelle landet å spore opp både krokodille og hundekjøtt (...) Vel... Reiser man over grensen - ikke lenger enn til handlesenteret Nordby i Sverige, får man blant annet kjøpt pytonkjøtt, kamelkjøtt og krokodillekjøtt. Det ligger i den vanlige frysedisken i den vanlige matbutikken. Veldig spesielt, men helt sant! Har dog ikke sett hundekjøtt noe sted.
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Har nettopp vært på en kjempe spennende reise i Asia, her fikk jeg flere steder servert hund, både stekt/grillet og som gryterett. Var i utgangspunktet skeptisk men etter å ha spist, pga språkproblemer trodde jeg det var and, men fikk senere vite det var hund, da innså jeg at var forutintatt. For hund smaker godt, faktisk mye bedre en f.eks kylling her hjemme, grillet med inegfær, chilli og ris, fantastiskt!! Nå lurer jeg på om det er muligt å kjøpe hund til mat her hjemme? Hvor i Asia var du? Sikkert greit å bruke gjestenick på et slikt innlegg...... man skal være ganske besvistløs om man kan ta feil av hund og and. man trenger ikke snakke språket. mulig du vil provosere noen? ta deg en tur på butikker hvor asiater driver....de har sikkert en hund begravet....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå