Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-piller for litt mindre enn 2 uker siden (det er to uker siden første dag i siste mens førstkommende lørdag). I dag fikk jeg mensliknende følelse i et par timer (kan ikke akkurat kalle det smerter...) og en klar slimklump som kom ut.

Er ikke så inne i å kjenne etter eggløsning, siden jeg har gått på p-piller i 6 år, men kan dette høres ut som en? (vet det er bittelitt tidlig, hadde ca 30 dagers syklus før jeg begynte på piller, men det kan jo endre seg.)

Videoannonse
Annonse
Gjest Revenka
Skrevet

Kan være EL. Jeg kjente EL (trodde jeg da) en uke før jeg egentlig hadde den. Kjøpte EL test og fant ut når jeg hadde det. Til neste syklus så kan du jo teste med en el test så vet du det ;)

Skrevet

Evt forsøk temping i neste syklus.

Skrevet

Som sagt så er jeg helt ny i gamet... så jeg lurer jo på alt som skjer med kroppen min...

Som sagt så hadde jeg eggløsning for en uke siden. I går kveld fikk jeg litt rosa /rosa-brun utflod. Trodde jeg kanskje hadde fått mensen (siden kroppen min kanskje er litt i ulage etter å nettopp har sluttet på p-piller), men i dag tidlig var det borte.

Hva kan dette være for no rart?

...og hva er temping?...

Skrevet

Hehe.. :gjeiper: føler meg veldig dum og ny er nå...

Skrevet

Kroppen kan vere i ulage etter pilleslutt, ja, og det kan hende du blør litt i hytt og pine, for tidlig og for seint og alle variantar. Det er berre å smøre seg med tolmodigheit. Ingen her kan vite korleis din kropp reagerer.

Temping: Mål temperaturen kvar einaste morgen til same tid, før du står opp, med eit termometer som viser 2 desimalar. (Anal eller vaginal måling er mest nøyaktig) Lag ei kurve. Temperaturen stig med 0,2 - 0,5 grader, og forblir høg i minst tre dagar, etter eggløsning. Temperaturauken målast i forhold til den høgaste av dei siste seks målingane før auken. Slik kan du finne ut nøyaktig kva tid du hadde eggløysing. Ikkje alle har eggløysing nøyaktig 14 dagar etter forrige mens, det er svært vanleg å ikkje ha det. Står mykje bra på www.pernille.info og www. fertilityfriend.com

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...