Gå til innhold

Hva skal du så i vår?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Å, jeg gleder meg til å begynne å så! Jeg er evig optimist, til tross for tidligere tabber. I år skal jeg i hvert fall ikke sette ut noe før 17. mai!

Jeg skal så kanariblomkarse og en klematis, en del andre jeg ikke husker. Eg kjem attende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er temmelig fersk i dette gamet, men tenkte å prøve meg på lavendel, stemorsblomster og basilikum....

Skrevet
Å, jeg gleder meg til å begynne å så! Jeg er evig optimist, til tross for tidligere tabber. I år skal jeg i hvert fall ikke sette ut noe før 17. mai!

Jeg skal så kanariblomkarse og en klematis, en del andre jeg ikke husker. Eg kjem attende!

Stemor tåler jo noen kuldegrader.

Men du - hvit fiberduk er din venn. Legg den litt løst rundt når kvelden siger på, så holder den flere av kuldegradene ute.

Jeg skal forresten bare plante busktomater, blomkarse og ringblomster i år.

Jeg har begynt å kjøpe en del av blomstene - koster bare kr. 5,- pr stk på et gartneri i nærheten her.

Hva med å forsøke å så carpatklokke da? Jeg gjorde det for en haug med år siden, og siden det er en staude kommer den igjen år etter år, og står med fine blå klokker fra begynnelsen av juni til frosten kommer.

Skrevet

Jeg har egentlig ikke tenkt så langt, både fordi hagearbeid er forholdsvis nytt for meg, men også fordi jeg har store planer om å bare rive opp alt i bedene og starte helt fra scratch (vi flyttet hit i fjor, og det ser ikke ut i bedene) og følelsen av å kunne plante og gjøre hva jeg vil er noe overveldende. Det blir i allefall spanske margeritter i blomsterkassene som henger fra verandarekkverket, det har jeg alltid. Har litt lyst til å plante lavendel og så blir det garantert en variert urtehage, men akkurat hva resten av hagen og bedene skal bestå av er jeg ikke sikker på. Satser på at jeg får inspirasjon i denne tråden, og hvis noen forøvrig har forslag til frodige og lettstelte planter/blomster (gjerne stauder) så blir jeg veldig glad. :)

Skrevet

Jeg kommer til å så endel urter, som bladpersille, kjørvel (om den ikke kommer igjen fra i fjor), basilikum og dill (også om den ikke kommer igjen). Dessuten har jeg tenkt til å lure ned noen jordskokk-knoller. Men egentlig bør jeg nok vente med de store og varige prosjektene til framtida er litt sikrere, vi har vel egentlig tenkt til å flytte når jeg tenker meg om. Gleder meg uansett til våren.

Skrevet

Jeg har kun balkong og vinduskarmer, og jeg vil ha cherrytomater, sukkererter, jordbær, reddiker, rosmarin, gressløk, persille, timian, hvitløksspirer... Og hortensia :) Men solforholdene er ikke veldig gode, så hva som blir vellykket vil vise seg...

Gjest Eurydike
Skrevet

Muligens sår jeg Ipomoea purpurea, jeg har noen frø i kjøleskapet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...