Gå til innhold

Hvilket servise?


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for Tid fra Porsgrunn. Et helt hvitt servise med mønster på kanten.

Samme her!

Nydelig servise, forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selv liker vi best et enkelt og lyst servise fremfor de med mye dekor og farve, så det hadde vi valgt, hvis vi ikke hadde fått et komplett servise fra Rosenthal som heter Lotus. Det er dessverre gått ut, så det er om å gjøre å ikke knuse noe.

VesleBråka: jeg likte best Cellini-serviset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gray Pearl er ikke så dyrt som søstersen, det gullfargede og gule (husker ikke navn nå..) men er vel relativt dyrt ja.

Nå har jeg kikket masse på Tid den siste måneden, og liker det veldig godt også.. så nå har jeg 4..

Men jeg tror Porsgrunds Fiore Offwhite utgår, for det har en gråtone i porselenet som jeg ikke liker. Tid har veldig fin varm tone i porselenet. Men er litt mangelfullt synes jeg, de har ikke grønnsak med lokk og heller ikke asjetter til kaffekopp/kuvertasjett. Mener det manglet en størrelse på flate tallerkener også. Og Gray Pearl kan kanskje bli litt mye kruseduller i lengden?? Selv om jeg liker det godt nå.

Det skal ikke være lett!

Tusen takk for alle svar her, og gjerne kom med mer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har ikke grønnsak med lokk

Bare nyskjerrig: Hva er det??

Jeg hadde tenkt å si at av de tre alternativene du ga ovenfor, ville jeg gått for det som ikke var fra V&B... (Husker ikke navnet). Men nå ser jeg at det er uaktuelt. Da jeg hørte noen fortelle om 'Tid' fra Porsgrunn første gang, hørtes det veldig stilig ut. Men da jeg så det, syntes jeg det ble for dillete for meg... (har som sagt valgt Moda Couture selv, så det sier kanskje noe om min smak...)

Men er enig i at Gray Pearl kan bli litt mye 'krummelurer'... Man skal jo ikke bli lei av serviset på mange mange år! Av de du lurer på, ville jeg nok valgt 'Tid'...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Vi sparer på Ivoire fra V&B. Falt pladask første gang jeg så det. Liker at det er nogenlunde enkelt i fargene, dvs kan dekke borde med det meste av farger. Jeg liker å variere så det passer meg utmerket.

Dessuten liker jeg at delene er "forskjellige", dvs at de ulike delene har variasjoner av samme tema/mønster.

Det er gullmønster, men helt meg (sambo synes også det er veldig fint, men uten å ha noe mer bestemt mening enn det. Han hadde vært like happy med nær sagt hva som helst utenom blomstrete).

Tror ikke jeg hadde likt å ha serviset i helt hvitt.

Dessuten matcher dette serviset med det komplettet (til 12) serviset jeg har arvet etter mine besteforeldre. Dvs samme kremfarge, og begge har gullkant. Jeg er veldig fornøyd og gleder meg til å begynne å bruke det, har kaffe og middag til 6 foreløpig, må minst ha tolv (stor familie)

Her kan du se det hvis du går inn på ivoire: http://www.villeroyboch.com/en/produkte/ti...ssic/index.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solskinn
Jeg var først litt skeptisk til å velge et servise som man nesten bare får tak i i Oslo' date=' siden flesteparten av gjestene kommer utenbysfra, og bryllupet finner sted et annet sted. Men butikken (Backe i Grensen) tok imot bestillinger pr. telefon og kan oppbevare gavene for oss, og så henter vi (eller en eller annen gjest) dem like før bryllupet og kjører dem dit de skal. Juhu![/quote']

Vi sparer på Moon Platinum, vi, det føres ikke engang, men de er veldig greie med å bestille på Backe, det tar bare litt tid! ;-)

Vi fikk gavekort og har byttet dette inn i servise.

Det var liksom for dumt å ikke velge det serviset man liker best pga liten tilgjengelighet. Man skal tross alt ha det hele livet, da får det heller ta lenger tid å spare det opp!

Angående farger syns jeg faktisk det er ett lurt poeng å tenke på at serviset skal passe med bestikk og glass man ønsker seg, det er jo ok at det ser pent ut når man dekker med fin-serviset! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Å, det så jeg i brosjyren - det så fint ut! De har vært utrolig hjelpsomme hos Backe. Moon er et utrolig stilig servise! Jeg falt først for honey-moon men innså at jeg kunne bli fort lei av det. Nå er jeg veldig glad for at vi valgte Moon white on white!

Enig i at det er et poeng at man velger det man liker best - så får det heller ta tid å spare det opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett på Moda Coutoure også, og jeg liker veldig godt formgivingen på det (f.eks koppene har veldig fin form) og porselenet har fin tone. Men jeg likte ikke det klistremerket på, den firkanten med treet. Ellers var det veldig fint :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har Ivory fra v&b!! snart komplett til 12! det erganske nøyaktig likt som grey pearl, bortsett fra fargene (og Ivory er dyrere)

hadde tenkt til å spare på sølvbestikk, men det var ikke noe særlig fint til dette serviset, så nå er det Admiral fra HardangerBestikk, det er det gull på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønnsak med lokk: er en bolle med lokk, så grønnsakene kan holde seg varme lenger. Mamma bruker sin til poteter og gulrøtter, men avhengig av meny så er det lurt for flere ting. Andre boller er jo generell-boller, som gjerne er salat eller annet tilbehør som surkål eller ertestuing, hvis vi skal snakke i juletermer.

Det var kuvertasjett jeg savnet mest da.

Igjen, takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For oss når det gjaldt valg av service i tillegg til at det skulle være pent OG enkelt...... var at de hadde de delene vi trengte. Er nemlig ikke alle servicer som har "alt". I tillegg var det viktig for oss å se alle delene før vi bestemte oss. Feks kan tallerken være kjempepen, men terinen se ut som dollette usj.....

Vi endte derfor opp med forskjellig service til middag og til kaffe ;).

Middag:http://www.howard.no/Deshoulieres/scala_blue.htm

Som vi er godt fornøyde med. Bildene er litt små, men jeg håper dere får et inntrykk.

SIden det er noe tid siden vi giftet oss og det har kommet nye servicer til de senere årene, så kan det tenkes at valget ville blitt hvitt med sølvkant i år.

Viktig er også at det er enkelt å dekke et festbord med. Glass og bestikk er også viktige elementer.

Ønsker dere alle en strålende bryllupsfeiring! Det er en koselig tid dere går igjennom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Hei,

Vi har ønsket oss Saturn Hvit fra Porsgrund til bryllupet fordi:

- det er et stilrent og enkelt service

- det har stilige kaffekopper (de minste)

- det kan brukes til enhver anledning og passer til alle farger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...