Gå til innhold

Hvilket servise?


VesleBråka

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å tenke på ønskeliste, og å velge servise. Jeg synes det er vanskelig, enten veldig pyntet og festivt et, eller et i cremehvitt som er basic så kan bordet pyntes med undertallerkener og annet stæsj med forskjellige farger og tema. Jeg liker veldig godt å pynte festbord og forskjellige serviser, men har ikke tenkt å ha fullt sett for 12 i mer enn ett.. Jeg har sett litt på villeroy and boch - gray pearl, og porsgrunn har et hvitt et med mønster i selve formen som er fine. Hva velger dere?

Jeg tørr ikke sette sengetøy generelt osv på ønskeliste, gamle tanter har gjerne annen smak enn meg *grøss*..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har valgt Florea fra Villeroy & Boch. Det passer oss veldig bra. De helthvite ble litt for enkle for oss. I tillegg har vi et hvitt klassisk servise med gullkant på fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble ikke enige om service. Jeg ville ha det enkelt, han ville ha det sukkersøtt (og gjerne med gullkant).

Vi trenger (desperat) et service å bruke i hverdagen, da vi har har både Måke, Strå og Surf til fint (i tillegg til et EKTE kinaservice og bronsebestikk).

Etter brudeshowet på Oslo Plaza i februar klarte vi endelig å bli enige - om et service som nesten ikke hadde deler (et firkantet et fra V&B tror jeg). Så etter å ha lett igjennom brosjyrene (vi fikk vel minst 3 forskjellige med service?) 50 ggr ekstra, ble vi enige om et firkantet helvitt et - Ego fra Arabia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anni.

Vi har Sterling fra Wedgwood. Det er veldig fint og enkelt.

Helt hvitt med en sølvkant rundt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har endelig funnet et servise som vi kan tenke oss å samle på. Det er temmelig dyrt, men da vet familien hva de kan kjøpe til oss ei stund framover, hvis vi ikke får alt til bryllupet.

Serviset er rörstrands qvint. Nytt og lekkert.

http://www.rorstrand.se/designor/web/rorst...cument&Expand=1

Av glass har vi valgt intermezzo-serien fra orrefors.

Har noen forresten handlet på denne butikken?

http://www.alny-glass.no/index.htm

Hvordan kan de selge så billig, har jeg lurt litt på?

Nitha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også valgt Sterling fra Wedgwood. Så det med en gang og falt pladask!

Både jeg og min kjære er enig... Hurra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte også Tid fra Porsgrunn. Vi har lenge sett på enkle hvite servicer, og da dette kom i fjor var vi ikke i tvil! Glasserien vi har valgt er Skagerak fra Hadeland, og sammen med Lilje-sølv tror vi dette blir veldig fint :) Med enkelt service og enkelt bestikk kan vi bruke farger på duker, dekorasjoner, blomster, servietter med mere, variere masse her. Gleder meg!

Har også skrevet opp duker i forskjellige farger på ønskelisten, og sånne fargede glass fra Leonardo til å variere med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss Moda Couture - som vi begge liker kjempegodt. Passe enkelt og passe pynta... (Vi er ikke så glad i 'dill'...)

Her kan du se det:

http://www.tilbords.no/render.asp?chp=MODA_COUTURE

Koppene er veldig stilige - de kan du se her:

http://www.tilbords.no/

Gå inn på varesortiment, så 'serviser' (link på siden). Et stykke nede på siden ser du dem...

Vi brukte lang tid før vi fant noe vi virkelig likte - syns de fleste serviser er for dillete... Så vi ble veldig fornøyde da vi oppdaget dette!

Lykke til med valget! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moda Couture kan visstnok ikke i oppvaskmaskin. Hadde nok valgt det hadde det kunnet det, for det er kjempefint etter min mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss også Moda Couture i kaffeservise.

Middagsservise har vi endel av fra før. Det heter Poseidon og kommer fra Mitterteich. Kan ikke vaskes i oppvaskmaskin det heller.. men sånn tror jeg det er med de fleste serviser som har sølv eller gull kant. De anbefales ikke i oppvaskmaskin..

http://www.glassthomsen.no/index.php?SCREE...set=0&cur_page=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fra før av et servise fra Rørstrand, "OstIndia", som er mye mønster på.

Ønsker oss derfor et alternativ som er litt enklere, og valget falt på "Nature" fra Wedgewood. Kjempebra kvalitet til ikke altfor høy pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kom på at min mor skal la meg overta et av hennes serviser, som har gullkant og grønn ring som dekor, jeg liker det godt også. Så da er det kanskje best å velge hvitt for oss.. jeg er så begeistret for dekketallerkener i glass med farger på, stål også for den saks skyld blir tøfft.

Da står jeg igjen med tre muligheter, hva synes dere er finest av disse?

Villeroy & Boch - Cellini

Villeroy & Boch - Gray Pearl

http://www.villeroyboch.com/en/produkte/ti...ssic/index.html

Porsgrund Porselen - Fiore offwhite

http://www.porcelaingalleryinc.com/pages/d...rund_fiore.html

Ikke så veldig flatterende bilde av Fiore, men du får den generelle ideen..

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ønsker oss V&B Gray Pearl som middagsservise, så jeg må nesten si at jeg synes det er finest!!! Men jeg likte det porsgrunnserviset veldig godt, og vurderer kanskje det som kaffeservise.... jeg vil ikke ha likt servise til middag og kaffe...

Nare ett lite tips som mannen i V&B-butikken ga oss.... sjekk hvordan serviset går mot sølv og/eller stålbestikk... husker ikke hvilken farge cellini har, men det var det som avgjorde valget for oss i allefall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant.. da påstår han at man alltid må velge servise i kalde farger, siden svært få kjører bestikk i gull ? Jeg var å tittet litt på V&B sin web igjen, og de har da vitterlig tøyservietter for gray pearl i flere farger, bl.a. creme og rød. Kræsjer ikke det da? Jeg ser du er fra trondheim stardust, så du har nok vært på elvehavna også :P De har så fint et spisebord der, det mørk brune.. Akkurat sånn vil jeg ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Helenius

Vi ønsker oss "Moon White on White" fra Rosenthal, både kaffe- og middagsservise.

(Vanskelig å se mønsteret, men det er hvite tverrgående striper på lysegrått.)

Vi synes begge det er kjempestilig. Enkelt, men litt "retro". Som min forlovede sa om tekannen (ikke avbildet på linken): "Den ser ut som en campingvogn fra sekstitallet!" :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Forresten tittet vi også på "tid" fra Porsgrund, men synes det ble litt for dillete i formen. Men veldig fin dekor! :kgsmil:

Jeg var først litt skeptisk til å velge et servise som man nesten bare får tak i i Oslo, siden flesteparten av gjestene kommer utenbysfra, og bryllupet finner sted et annet sted. Men butikken (Backe i Grensen) tok imot bestillinger pr. telefon og kan oppbevare gavene for oss, og så henter vi (eller en eller annen gjest) dem like før bryllupet og kjører dem dit de skal. Juhu!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet å spare på Hvit Bogstad fra Porsgrund før jeg traff mannen, og nå er snart samlinga komplett. Vi ønsker oss dette også til bryllupet.

Vi er heldigvis svært enige når det gjelder smak, og valget falt på dette hvite serviset fordi:

* det kan vaskes i oppvaskmaskin

* det tåler micro

* det går ikke så fort ut (har vært å få tak i siden 1887 da PP startet opp), så hvis vi knuser noen deler, kan vi fortsatt kjøpe de delene, og ha komplett servise. Dessverre går mange serviser ut etter kort tid (10 år). Sjekk dette før dere kjøper/sparer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...