Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg var innom en av mine såkalte bekjente. Han hadde underetasjen full av dyrkbar marihuana av sativa typen. Tidligere hadde fyren forsøkt seg på indica, men det viste seg at han ikke hadde fått det til. Du var for stressa fortalte jeg ham.

Innholdet i dette innlegget var at noe av stresset hans skyldtes de siste tids presseoppslag om ”narkotikaplantasjer” som politiet kaller det, og gartnere som avisene kaller dem.

Det å bli fengslet for skyldfølelse og skam vil trolig forsvinne fra lovverket innen de neste tyve år. Men idag er det litt annerledes, vi lever i totusenogåtte, og friheten har enda ikke kommet så langt at vi kan gro hva vi ønsker av naturens plantearter likesom vi har frihet til å bli nektet en halv liter vannflaske på fly.

Denne bekjenten til tross for sine sikkerhetsforanstaltninger var ikke rolig. Han begynte; ”waco tror du noen vil merke noe?”, - merka du noe lukt da du kom inn? Nei jeg hadde ikke det. Han fortsatte; jeg har virkelig prøvd nå, nå er det umulig å for naboene eller andre å få noe som helst greie på at det skjer noe som er mindre unormalt enn å jobbe hele uka for drikke seg drita på brennvin hver helg. Hør etter da waco, har gardinene oppe, tv’en skrur seg på med ujevne mellom rom, lysene varierer med følge med sollyset, det kjøpte jeg på clas ohlson, resten av utstyret, dvs lamper og vifter fikk jeg på lopperimarkedet til grønland politistasjon så det slapp jeg bruke mye penger på. For at ingen skal fatte mistanke har jeg tatt alle forhåndsregler waco, jeg abonnerer på aftenposten for at folk skal tro det bor her, jeg betaler nrk- lisens for at nrk ikke skal ringe på, jeg skrev brev til hafslund om at jeg bruker solarium for ekstra strømregning, noe sosialen forøvrig betaler. Naboene holder seg unna ettersom jeg brukte en anledning til å spørre om å låne melk. Og som alle vet så er det ingenting folk misliker mer enn å låne bort ting til fremmede naboer så de holder seg også unna. Luktenfriheten som du sikter til waco, (eeh, egentlig inne i meg så tenkte jeg vel at det var han som først bemerket det) skyldes dette; Nå åpnet karen et skap og inne i det skapet som rommet omtrent tre ganger fire meter var det et sinnrikt viftesystem basert på peislukt iblandet gjennvinning av eksos. For en imponerende begavenhet dette var. Disse tilsammen seks viftene dannet et gjennvinningssystem som via vann tok bort all den intense lukten særlig cannabis sativa er så kjent for.

Det er litt synd at planter og grønt fra naturen skal sees på som noe kriminelt, og enhver som har befatning med disse naturressursene blir innesperret og pådømt et skam. Og den eneste måten samfunnet kan håndheve denne skammen er med pinepåførerlser som innesperring. Slik anligger samfunnet seg over naturen. En bivirkning av dette meningsløse forbudet er kreativiteten mennesker må oppfinne. Om denne karen hadde vise dette hjemmesnekrete vifteanlegget så kunne mennesker utveksler ideer i stedet for hemmeligheter slikt amerikabaserte patentsystemet er. Skal vi redde jorda må vi også huske at kloden er et skip som seiler gjennom rommet, og vi er alle ombord så hvorfor ikke diskutere tilhørligheten i stedet for hele tiden forklare forskjellene.

For et grenseløs irritasjonsmoment at dette forbudet som også kveler kreativiten. Skulle ønske oppfinnelsen kunne blitt vist på tv og fått forskningsmidler, men må heller gjemmes i en kjeller i et skap. Skammelig er det at man ikke kan bruke ressursene rettferdig fordelt, men samtidig er det med nød man også vokser og blir mer intelligent. Har man knappe ressurser bruker man det man har. For eksempel nasa hadde store problemer med sine astronauter da astronautene ikke kunne rable ned noe på kulepenn og papir. På grunn av vektløsheten selvfølgelig, blekket flyter jo feil slik at kulepennene ble ubruktbare. Heldigvis klarte nasa å løse oppgaven, det kostet bare trehundre millioner amerikanske dollar i 1963.

Hva med russerne da? Kosmonautene brukte heller blyant.

Uansett hvor mange rumper tollvesent sjekker i rumpa på oslo lufthavn, og uavhengig hvor mye politiet og staten oppfordrer innbyggerne til å angi sine naboer, så lenge spurven flyr over landegrenser med et frø i munn, og mennersker viljestyrke overgår andre menneskers forakt vil det være en håpløs kamp.

Hvorfor kan man ikke heller dyrke marihuana fritt og tilgjengelig for alle og enhver. Så slipper store områder dyrkbar jord og gårder ligge brakk? Denne marihuanaen kan jo for eksempel brukes som etanolfremstiling slik at vi kan bruke etanolen som drivstoff.

Menmen, sammenligningen astronauter og kosmonauter var at selv om politiet får ubegrensete ressurser og dyrkerne nesten ingen, - så er det litt av et lovverk vi har, - som faktisk vil nekte et frø å gro. Og så lenge planter trenger sollys for å spire, kan poilitet og lover kaster så lange skygger de kan, men solen skinner alltid bakom skyggene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For at ingen skal fatte mistanke har jeg tatt alle forhåndsregler waco, jeg abonnerer på aftenposten for at folk skal tro det bor her, jeg betaler nrk- lisens for at nrk ikke skal ringe på, jeg skrev brev til hafslund om at jeg bruker solarium for ekstra strømregning, noe sosialen forøvrig betaler.

At din bekjente begår et lovbrudd ved å dyrke marihuana er en ting, men at sosialen betaler for at h*n skal ha muligheten til å begå lovbruddet er ikke annet enn sjokkerende!

Jeg regner med at h*n dyrker i så stor stil for å tjene penger på det? Da burde h*n i det minste ha skamvett nok til å betale for "moroa" selv.

Skrevet

Hei sjokkert gjest!

Nåda, det er ikke slik at sosialen betaler for at personen skal dyrke marihuana, men sosialen betaler strømregningen hans, og derfor blir den betalt av sosialen.

Eller mener du at han burde bedt om delt strømregning?

Skrevet

Glemte å nevne. Han er jo fattig som bare rakkern. Bor på gamlebyen og er en einstøing. Han dyrker litt for privat bruk og jeg kjenner han ikke mer enn at han er en overfladisk bekjentskap hvis jeg ikke hadde kjent eller visst om dersom han ikke hadde hatt noen planter en gang i blant.

Skrevet
Hvorfor kan man ikke heller dyrke marihuana fritt og tilgjengelig for alle og enhver. Så slipper store områder dyrkbar jord og gårder ligge brakk?

Du er nok ikke den første som har tenkt tanken, men der hvor det finnes ledige gårder og jord som ligger brakk, er det også gjerne mye rådyr og elg som etter sigende er et langt større problem enn lovens lange arm :lur: ...

Skrevet
Du er nok ikke den første som har tenkt tanken, men der hvor det finnes ledige gårder og jord som ligger brakk, er det også gjerne mye rådyr og elg som etter sigende er et langt større problem enn lovens lange arm :lur: ...

"Pass deg, elgoksen er dopa!" :ler:

Gjest Sjokkert gjest
Skrevet
Hei sjokkert gjest!

Nåda, det er ikke slik at sosialen betaler for at personen skal dyrke marihuana, men sosialen betaler strømregningen hans, og derfor blir den betalt av sosialen.

Eller mener du at han burde bedt om delt strømregning?

Jeg skjønte jo at sosialen betalte strømregningen, ikke for at han skulle dyrke...

Nei, jeg mener ikke at han burde bedt om delt regning, jeg mener han burde betale strømregningen selv ( ialle fall det som overstiger normalt forbruk), eller la være å dyrke!

Her er det heller ikke snakk om et vanlig strømforbruk.

Du sier at han har informert Hafslund om at han bruker ekstra mye strøm fordi han "bruker solarium", det vil si at sosialen betaler ekstra for "bruk av solarium"... noe som igjen vil si at han får ekstra tilskudd fra sosialen til å dyrke.

Det hjelper ikke hva du, han, jeg eller noen andre mener om loven, men faktum er at han gjør noe ulovlig, og at han får tilskudd fra sosialen til å gjøre det.

Skrevet

Du misforstår alt sjokkert gjest, det er overhodet ikke slikt du forestiller deg. For det første er det slik at han skrev brev til hafslund fordi at det ikke skal være mistenktsomt og for det andre er denne karen svært fattig. Og som en god solidaritetsmann så unner jeg en ensom kar noen planter for ensomhetens skyld.

Han er jo selvsagt helt ute i stand til å fungere i samfunnslivet og holder skjul i sin hule.

Det jeg lurer på, - er hvorfor denne karen ikke bare kan være i fred i stedet for å bli jaktet på, - og ikke av folk som skal hjelpe ham, men stjele avlingene hans, pådømme ham rettsak, og iverksette straff?

Skrevet
Det jeg lurer på, - er hvorfor denne karen ikke bare kan være i fred i stedet for å bli jaktet på, - og ikke av folk som skal hjelpe ham, men stjele avlingene hans, pådømme ham rettsak, og iverksette straff?

Fordi det han gjør er ulovlig?

Har han ingen mulighet for å få hjelp utover det han får av støtte nå? Du som kamerat eller hva du kaller deg kan jo hjelpe?

Gjest Gjest_storm_*
Skrevet

Jeg synes det han gjør er helt forkastelig. Jeg blir kvalm av slike folk som synes at "ulovelige ting er tilatt for meg". Hva skal han med all mariuhuanaen?

Hvis jeg hadde oppdaget at denne mannen hadde solgt noe til mine tenåringsbarn hadde han nok fått et alvorlig oppgjør i vente. Jeg kan ikke forstå at noen ser så lett på dette med marihuana?

Jeg har selv en bror som har røkt en del og ser hva det gjør. De vil ofte ha noe sterkere i tillegg. Blir de slitne eller nervøse for noe så tyr de til dette rusmiddelet med en gang, om det er tirsdag eller lørdag spiller ingen rolle!

Jeg tror jeg er fanatisk motstander av denne rustypen!

• 1 måned senere...
Skrevet

Det jeg ikke forstår med dere, er ikke hvorfor dere hater mennesker som elsker rus, men hvorfor dere vil straffe mennesker som nyter andre ting enn dere selv?

Hvorfor førler dere at å straffe andre er den eneste måten å overbevise dere selv på at dere har rett?

Gjest Gjest
Skrevet

Vel, det virker ikke helt som denne kameraten din dyrker kun for å dekke sitt eget forbruk med egenproduserte vifter, enormt strømbruk og både det ene og det andre.

Hadde denne stakkaren som du kaller ham, i det minste vært så stakkarslig at han dyrket dette ene og alene for å dekke sitt eget forbruk, hadde jeg hatt, vel, ikke forståelse, ikke sympati, men ingen grunn til å bry meg noe særlig om hobbyen hans - fordi det da til en vis grad bare går utover han selv. (Foruten oss skattebetalere som gir han penger fra sosialen da ...)

For det nyter du vel, Waco? Dine skattekroner går til å dekke hans hobby (som han også tjener skattefrie penger på å selge).

Skrevet (endret)

Jeg på min side synes at alle narkomane og rusavhengige burde få dyrke sitt eget dop ( både cannabis, opium, khat osv), men at det skulle være ulovlig å selge til andre.

På den måten hadde ikke smugling vært noe stort problem, det ville blitt færre ran, innbrudd, drap, pensjonister ville antagelig ikke blitt slått ned på tur fra banken i like stor grad, mindre veskenapping, prostitusjon, færre uteliggere osv.

I tillegg hadde jo de narkomane hatt en "sunn" hobby, ved siden av å være rusmisbrukere, som det i tillegg er såpass mye jobb med å holde litt god kvalitet på slik at det antagelig hadde blitt endel lesing om gjødselkjemi, klimaregulering, annen biologi, nye dyrkingsmetoder etc. ;)

Endret av absinthia
Gjest Gjest
Skrevet
Jeg var innom en av mine såkalte bekjente. Han hadde underetasjen full av dyrkbar marihuana av sativa typen. Tidligere hadde fyren forsøkt seg på indica, men det viste seg at han ikke hadde fått det til. Du var for stressa fortalte jeg ham.

Innholdet i dette innlegget var at noe av stresset hans skyldtes de siste tids presseoppslag om ”narkotikaplantasjer” som politiet kaller det, og gartnere som avisene kaller dem.

Det å bli fengslet for skyldfølelse og skam vil trolig forsvinne fra lovverket innen de neste tyve år. Men idag er det litt annerledes, vi lever i totusenogåtte, og friheten har enda ikke kommet så langt at vi kan gro hva vi ønsker av naturens plantearter likesom vi har frihet til å bli nektet en halv liter vannflaske på fly.

Denne bekjenten til tross for sine sikkerhetsforanstaltninger var ikke rolig. Han begynte; ”waco tror du noen vil merke noe?”, - merka du noe lukt da du kom inn? Nei jeg hadde ikke det. Han fortsatte; jeg har virkelig prøvd nå, nå er det umulig å for naboene eller andre å få noe som helst greie på at det skjer noe som er mindre unormalt enn å jobbe hele uka for drikke seg drita på brennvin hver helg. Hør etter da waco, har gardinene oppe, tv’en skrur seg på med ujevne mellom rom, lysene varierer med følge med sollyset, det kjøpte jeg på clas ohlson, resten av utstyret, dvs lamper og vifter fikk jeg på lopperimarkedet til grønland politistasjon så det slapp jeg bruke mye penger på. For at ingen skal fatte mistanke har jeg tatt alle forhåndsregler waco, jeg abonnerer på aftenposten for at folk skal tro det bor her, jeg betaler nrk- lisens for at nrk ikke skal ringe på, jeg skrev brev til hafslund om at jeg bruker solarium for ekstra strømregning, noe sosialen forøvrig betaler. Naboene holder seg unna ettersom jeg brukte en anledning til å spørre om å låne melk. Og som alle vet så er det ingenting folk misliker mer enn å låne bort ting til fremmede naboer så de holder seg også unna. Luktenfriheten som du sikter til waco, (eeh, egentlig inne i meg så tenkte jeg vel at det var han som først bemerket det) skyldes dette; Nå åpnet karen et skap og inne i det skapet som rommet omtrent tre ganger fire meter var det et sinnrikt viftesystem basert på peislukt iblandet gjennvinning av eksos. For en imponerende begavenhet dette var. Disse tilsammen seks viftene dannet et gjennvinningssystem som via vann tok bort all den intense lukten særlig cannabis sativa er så kjent for.

Det er litt synd at planter og grønt fra naturen skal sees på som noe kriminelt, og enhver som har befatning med disse naturressursene blir innesperret og pådømt et skam. Og den eneste måten samfunnet kan håndheve denne skammen er med pinepåførerlser som innesperring. Slik anligger samfunnet seg over naturen. En bivirkning av dette meningsløse forbudet er kreativiteten mennesker må oppfinne. Om denne karen hadde vise dette hjemmesnekrete vifteanlegget så kunne mennesker utveksler ideer i stedet for hemmeligheter slikt amerikabaserte patentsystemet er. Skal vi redde jorda må vi også huske at kloden er et skip som seiler gjennom rommet, og vi er alle ombord så hvorfor ikke diskutere tilhørligheten i stedet for hele tiden forklare forskjellene.

For et grenseløs irritasjonsmoment at dette forbudet som også kveler kreativiten. Skulle ønske oppfinnelsen kunne blitt vist på tv og fått forskningsmidler, men må heller gjemmes i en kjeller i et skap. Skammelig er det at man ikke kan bruke ressursene rettferdig fordelt, men samtidig er det med nød man også vokser og blir mer intelligent. Har man knappe ressurser bruker man det man har. For eksempel nasa hadde store problemer med sine astronauter da astronautene ikke kunne rable ned noe på kulepenn og papir. På grunn av vektløsheten selvfølgelig, blekket flyter jo feil slik at kulepennene ble ubruktbare. Heldigvis klarte nasa å løse oppgaven, det kostet bare trehundre millioner amerikanske dollar i 1963.

Hva med russerne da? Kosmonautene brukte heller blyant.

Uansett hvor mange rumper tollvesent sjekker i rumpa på oslo lufthavn, og uavhengig hvor mye politiet og staten oppfordrer innbyggerne til å angi sine naboer, så lenge spurven flyr over landegrenser med et frø i munn, og mennersker viljestyrke overgår andre menneskers forakt vil det være en håpløs kamp.

Hvorfor kan man ikke heller dyrke marihuana fritt og tilgjengelig for alle og enhver. Så slipper store områder dyrkbar jord og gårder ligge brakk? Denne marihuanaen kan jo for eksempel brukes som etanolfremstiling slik at vi kan bruke etanolen som drivstoff.

Menmen, sammenligningen astronauter og kosmonauter var at selv om politiet får ubegrensete ressurser og dyrkerne nesten ingen, - så er det litt av et lovverk vi har, - som faktisk vil nekte et frø å gro. Og så lenge planter trenger sollys for å spire, kan poilitet og lover kaster så lange skygger de kan, men solen skinner alltid bakom skyggene.

Og hvor mange hus skal de ødelegge disse "gartnerene" setter de av fortjenesten til rep av hus? Så i Vestfold, hele huset må renoveres. Og grønndyrkerne var langt vekke.....Klipp håret ogkom seg i jobb sier jeg

Gjest Gjest
Skrevet
Du misforstår alt sjokkert gjest, det er overhodet ikke slikt du forestiller deg. For det første er det slik at han skrev brev til hafslund fordi at det ikke skal være mistenktsomt og for det andre er denne karen svært fattig. Og som en god solidaritetsmann så unner jeg en ensom kar noen planter for ensomhetens skyld.Han er jo selvsagt helt ute i stand til å fungere i samfunnslivet og holder skjul i sin hule.Det jeg lurer på, - er hvorfor denne karen ikke bare kan være i fred i stedet for å bli jaktet på, - og ikke av folk som skal hjelpe ham, men stjele avlingene hans, pådømme ham rettsak, og iverksette straff?

Hva er stativer? Og han fyren...kan han gå rett ut av døra for å finne disse frøene i naturen som du omtaler....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...