Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Noen som vet hvorfor mord er ulovlig? Jeg blir sikkert drept for dette, men da bryter jo du loven.
Skrika89 Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Fordi ingen mennesker, uansett hvor "liten" eller "stor" du er har rett til å ta et annet menneskes liv. Derfor er det helt på trynet med dødsstraff egentlig.. Men det har jo noe med at alle mennesker er verdt like mye uansett, og så lenge alle er like mye verdt hvem skal da bestemme hvem som skal leve eller dø.?.?
Harlekin Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Noen som vet hvorfor mord er ulovlig? Jeg blir sikkert drept for dette, men da bryter jo du loven. Fordi det er en menneskerettighet å ikke bli drept, og da ville du brutt loven ... Ergo: ulovlig!
talin Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Fordi det er en menneskerettighet å ikke bli drept, og da ville du brutt loven ... Ergo: ulovlig! Nåja. Every human being has the inherent right to life. This right shall be protected by law. No one shall be arbitrarily deprived of his life. —Article 6.1 of the International Covenant on Civil and Political Rights
Harlekin Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Nåja. —Article 6.1 of the International Covenant on Civil and Political Rights Hmm. Hva mener du med det, da, Talin?
talin Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Hmm. Hva mener du med det, da, Talin? Akkurat det som står der.
Harlekin Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Akkurat det som står der. Jeg skjønner det ikke, menmen:-)
Gjest Valiant Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Jeg skjønner det ikke, menmen:-) jeg tror han mener at stater har rett og drepe...
talin Skrevet 19. februar 2008 #9 Skrevet 19. februar 2008 Jeg skjønner det ikke, menmen:-) harlekin det viktige punktet er den siste setningen i artikkel 6.1. Denne settningen gjør at hele artikkelen får en annen mening.
Harlekin Skrevet 19. februar 2008 #10 Skrevet 19. februar 2008 jeg tror han mener at stater har rett og drepe... harlekin det viktige punktet er den siste setningen i artikkel 6.1. Denne settningen gjør at hele artikkelen får en annen mening. Takk for oppklaring.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå