Gå til innhold

Usikker i forhold til bryllupsreise

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_usikker_*
Skrevet

Jeg poster dette i bryllupsforumet også, siden det er litt bryllupsrelatert..

Mannen min og jeg har bestilt en reise i sommer. Det er en forsinket bryllupsreise. Vi er så heldige at det kommer til å komme inn endel feriepenger i år i forhold til hva vi før har hatt. Ettersom det er en forsinket bryllupsreise brukte vi lang tid på å bestemme oss. Men plutselig dukket det opp en reise og et (øyensynlig) flott hotell i Kefalonia. Vi bestilte litt på impuls fordi begge falt for det. MEN: I ettertid har jeg tenkt endel på det. Prisen er 18.000 for 8 dager, og det er jo egentlig kjempemye.. Selv om det ser innmari fint ut!(Er ikke all inclusive heller.)Hvertfall med tanke på alle andre reiser vi kunne tatt til en slik sum..

Vi har avbestillingsgebyr, men er ikke helt sikker på om det kan avbestilles av hvilke som helst grunn. (Så sånn ut, dersom man betaler et ekstra gebyr for det.. )

Er det noen som har noen meninger om dette? Vet at det er vi selv som selvsagt må avgjøre dette, men om noen har noen tanker hadde det kanskje vært lettere å bestemme seg.. Jeg heller for og i mot om hverandre, men er redd vi burde ha brukt pengene på en reise som varer lenger enn en uke eller cruise eller noe.. Hjelp :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en bryllupsreise, så vis dette er noe der virkelig har lyst til så synes jeg dere skal gå for det :)

Jeg og min kjære skal på ranchferie til USA etter bryllupet vårt. Skal bo på en ranch i såkalte "cabins", dra på lange rideturer hver dag, rafting og andre ranchaktiviteter. Er svindyrt å reise til USA, så bare flyturen blir på ca 18 000 til sammen for begge tur-retur + at oppholdet blir nok nærmere 16 000 eller noe. Og det er også bare en uke. Jeg får litt dårlig samvittighet med tanke på hvor mye turen koster som er på så få dager. Samtidig er dette en once-in-a-lifetime-experience ;)

Skrevet

Et par forslag:

-Hvis du ikke allerede har gjort det så hør hva mannen din tenker om reisen.

-Skriv en for og mot liste. Det hjelper å få ting ned på papiret. Men tenk kvalitet fremfor kvantitet. Ikke nødvendigvis siden med flest punkter som er det rette valget.

-Tenk på hva som gjorde at dere ville reise dit, og om den følelsen er like sterk.

-Ikke tenk på hva du ellers kunne fått for pengene. Det blir "feil". Tenk heller på reisemålet. Er det dit du vil? Man kan jo dra langt avgårde nesten gratis, men det er ikke særlig moro hvis man gjør det kun for å spare penger. Man sparer mye på å bare være hjemme også :)

-Hvis dere blir enige om å avbestille, så er det ikke verdens undergang. Sjekk hvilke rettigheter dere har, hvor mye dere eventuelt taper, og ha et annet reisemål klart i tankene før dere avbestiller. Dere kan jo også se om dere finner et billigere hotell i Kefalonia.

Er utrolig vinglete selv, så jeg vet hvordan det her er. Klart 18.000,- er mye penger, men hvis dere har råd og lyst så synes jeg dere skal glede dere til en flott bryllupsreise.

Lykke til med valget :idesmil:

Skrevet
Jeg og min kjære skal på ranchferie til USA etter bryllupet vårt. Skal bo på en ranch i såkalte "cabins", dra på lange rideturer hver dag, rafting og andre ranchaktiviteter.

Å! Må bare kuppe dette - hvor har dere bestilt den turen?

Skrevet
Det er jo en bryllupsreise, så vis dette er noe der virkelig har lyst til så synes jeg dere skal gå for det :)

Jeg og min kjære skal på ranchferie til USA etter bryllupet vårt. Skal bo på en ranch i såkalte "cabins", dra på lange rideturer hver dag, rafting og andre ranchaktiviteter. Er svindyrt å reise til USA, så bare flyturen blir på ca 18 000 til sammen for begge tur-retur + at oppholdet blir nok nærmere 16 000 eller noe. Og det er også bare en uke. Jeg får litt dårlig samvittighet med tanke på hvor mye turen koster som er på så få dager. Samtidig er dette en once-in-a-lifetime-experience ;)

oioioi fortell mer da!!!!!!!!!! jeg vil også høre! halloo digger "aktive" ferier!

Skrevet

Et tips er å sette opp en liste sammen over hva slags ferie dere vil ha:

aktiv ferie

slapp av

strandliv

sightseeing

shopping

luksus/spa

osv.....

hvor vil dere reise (sånn ca). Les i kataloger og på nettet, eller hør på reisevante venner... finner dere noe som ser bedre ut enn dere allerede har bestilt kan dere jo sjekke prisen for denne turen....

For 18000 kan man fly billig til de fleste steder i Europa + leie leilighet/hus, bo på hotell i et par uker - uten at man bor dårlig i det hele tatt....

Men finn ut hva dere vil, enten det er safari, vingårdsferie, storby/standferie, bilferie nedover Europa eller noe annet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...