evatrygve Skrevet 18. februar 2008 #1 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) hei håper du kan hjelpe meg. Badet er 240 cm bredt og 450cm langt... det er kun skråtak, jeg sliter med og finne stilig belysning. skal ha speil med innfeldte lys men det er ikke nok. Har du noen tips? det er 3 meter på det høyeste under taket og 1.80 på det laveste Endret 18. februar 2008 av evatrygve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Petronella_* Skrevet 19. februar 2008 #2 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg skal også pusse opp badet snart og titter litt på belysning. Har et funkishus og taket skrår omtrent som ditt. Fant denne taklampen da jeg tittel og synes den var utrolig lekker og hadde gjort seg på badet. Jeg hadde plassert lampen midt i skråtaket - sånn midt mellom det høye og det lave. Det har vi idag og jeg synes absolutt det er finest. Fant også en annen baderomslampe da jeg kikket .. denne var også veldig fin .. Ellers finnes det mange spotskinner som er godkjente for bad - eller helt vanlige plafonder i hvitt glass eller den utførelsen du ønsker. Gå rundt og ta en titt .. Det kommer an på smak, øvrig innredning og hvilket prisnivå vi snakker om .. De to jeg linket til var nok litt dyre .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
evilla Skrevet 19. februar 2008 #3 Del Skrevet 19. februar 2008 Vanlige spotlights eller downlights? Det er jo fint i skråtak... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 19. februar 2008 #4 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg tror jeg ville gått for en lampe som hang. Og plassert den ganske høyt oppe, naturligvis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_fil_* Skrevet 19. februar 2008 #5 Del Skrevet 19. februar 2008 Vi hadde et litt vanskelig bad hvor det var lavt under taket. Løsningen ble at vi valgte to helt enkle, runde, hvite kupler som vi festet på veggen. Kjempefint. I tillegg til lysarmatur ved speil ble det nok lys i rommet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
girrl Skrevet 21. februar 2008 #6 Del Skrevet 21. februar 2008 fell inn spots i tak/ vegg. det er også en kjempe tøff effekt å felle spots inn i golvet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Wilma_* Skrevet 21. februar 2008 #7 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg ble frarådet å bruke spoter på badet da jeg bygde hus ... det kan dannes kondens som kan få alvorlige følger og jeg vet at noen som fikk det utført av fagfolk måtte skrive under på at de var fullt klar over følgene det kunne medføre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. februar 2008 #8 Del Skrevet 21. februar 2008 Jeg ble frarådet å bruke spoter på badet da jeg bygde hus ... det kan dannes kondens som kan få alvorlige følger og jeg vet at noen som fikk det utført av fagfolk måtte skrive under på at de var fullt klar over følgene det kunne medføre. Kødder du...? "Alle" lekre boliger har spoter i alle rom nå om dagen... Hadde ikke vært sånn om det var farlig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #9 Del Skrevet 22. februar 2008 Kødder du...? "Alle" lekre boliger har spoter i alle rom nå om dagen... Hadde ikke vært sånn om det var farlig... Jeg snakket om der det er veldig høyt under taket .. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HB Skrevet 22. februar 2008 #10 Del Skrevet 22. februar 2008 Kødder du...? "Alle" lekre boliger har spoter i alle rom nå om dagen... Hadde ikke vært sånn om det var farlig... Det er fordi "alle" lekre boliger som har dette fikk disse spottene for ikke så mange årene sine, så ikke alle har rukket å oppdage problemet ennå. Et bad må være tett for at fukten i badet ikke skal komme ut i konstruksjonene rundt. Gjøres ikke arbeidet med en downlights riktig, lages det hull i plasten i taket og fuktig luft terkker rett opp til isolasjon og treverk. Med mugg og råte som konsekvenser. Men dette var et sidespor til tråden... Hilsen Lille meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå