mimi82 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 hei er det noen som tenkt over hvor mange kaker man trenger, vil ikke sitte igjen med ti uspiste kaker, men det er veldig viktig at det ikke blir for lite heller, vi blir ca 45 stk, noen som har erfaringer?
Elliebellie Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Vi blir ca. 60 stk og skal ha 5 kaker, i tillegg til bryllupskaka på 3 etasjer. Iflg. kokken vår skal det holde i massevis. Mulig vi slenger på en kake til bare for å få flere sorter å velge i - så det ikke ser så stusselig ut på kakebordet...
Frey Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Vi var ca 60, hadde ikke dessert og 6 kaker (tror jeg) i tillegg til bryllupskaken. Det ble mer enn nok, hadde mye kake igjen.
Frekja Skrevet 19. februar 2008 #4 Skrevet 19. februar 2008 Hoho, jeg har overlatt kakeansvaret til min kommende svigermor.. og så ringte hun meg og sa hun hadde regna litt på hvor mange kaker vi trengte... og var kommet frem til 20 stk... til 65 gjester... hahaha, noen må spise kaker til frokost,lunsj og middag + nattmat i laaaaang tid fremover
Noli Skrevet 19. februar 2008 #5 Skrevet 19. februar 2008 (endret) Det har jeg ikke tenkt på ennå, men man regner vel ca 10 personer per kake? Det er jo ikke meningen man skal spise seg mett på kaker heller. Endret 19. februar 2008 av Noli
Frey Skrevet 19. februar 2008 #6 Skrevet 19. februar 2008 De fleste er mette på forhånd, før dere kommer til kakene.
Gjest *Mim* Skrevet 19. februar 2008 #7 Skrevet 19. februar 2008 Stort kakebord er digg! Jeg hadde beregnet 8 - 10 kaker.
Concertina Skrevet 20. februar 2008 #8 Skrevet 20. februar 2008 Hoho, jeg har overlatt kakeansvaret til min kommende svigermor.. og så ringte hun meg og sa hun hadde regna litt på hvor mange kaker vi trengte... og var kommet frem til 20 stk... til 65 gjester... hahaha, noen må spise kaker til frokost,lunsj og middag + nattmat i laaaaang tid fremover Såpass må det da være Ang kaker så er jeg nordfra og der skal kakebordene bugne! 5-6 kaker er i mine øyne litt stusslig... Men klart, er man ikke vant til bugnende kakebord så reagerer man sikkert ikke på det I bryllupet til onkelen min i sommer var det ca 20 kaker og 80 gjester, det ble faktisk ikke så mye rester - vi hadde vasking og restespising dagen derpå, så da ble det meste spist opp
sandra82 Skrevet 20. februar 2008 #9 Skrevet 20. februar 2008 vi skal ha masse kaker.. men nå er familien til sambo skikkelig kakemomser.. I utgangspunktet regner man vel 12 stykk pr kake.. vi har regnet med at folk skal ha 3 stykk kake... (det kommer ikke til å skje..) men kaker blir borte.. folk skal jo hjelpe oss med rydding og slikt dagen derpå... vi blir 75 og skal ha: gulrotkake,2 sjokoladekaker,gulkake,eplekake,kringle,kransekake,clafoutis(kirsebær),blåbærpai,marmorkake, bløtkake og bryllupskaken!
Gjest smotti Skrevet 20. februar 2008 #10 Skrevet 20. februar 2008 Vi er 45 stykker ca, bryllupskaka blir laget til 45 mann, så har vi 2 kaker utenom i vanlig størrelse som alternativ til marsipanen..
~Minni~ Skrevet 20. februar 2008 #11 Skrevet 20. februar 2008 Vi blir ca 50 stk, men kommer til å ha ca. 15 kaker. Vet det ikke blir spist opp, men brud, brudgom og begge familiene er noen ekte kakemonser og det er mange som gjerne vil bake en kake. I tillegg vil vi at det skal være godt utvalg og et bugnende kakebord ettersom folk vet hvor glad vi er i kake
Malama Skrevet 20. februar 2008 #12 Skrevet 20. februar 2008 Dersom man har mange kaffegjester bør man ta hensyn til at de antakelig ikke har spist en tre retters middag og er mette... Og holder man, sånn som vi gjorde, sunnmørsbryllup, så er det langt mer kaker enn andre steder, ikke snakk om 10 personer pr kake her nei, vi var jo ikke mer enn ca 70 mennesker, men kaketallet var ikke 7-8, det var vel, inkludert bryllupskaka i flere etajser (hver av de tre etasjene som skulle spises talt som en kake) en plass mellom 20 og 25 tenker jeg. Rester? Javisst, men det er bare sånn det ER... Men selvsagt, nødvendig er det ikke, halvparten så mange kaker hadde sikkert holdt, selv med de kakespisende gjestene vi hadde...
mia83 Skrevet 20. februar 2008 #13 Skrevet 20. februar 2008 (endret) Vi blir ca 130, og skal ha kransekake, 2 verdens beste, 2 suksessterter, sjokoladekake, gulrotkake, bryllupskake, 2 bløtkaker (1 med gelelokk), 1 romkake, 2 ostekaker, 2 "kokosbollekaker". Vi er også kakemonser! I bryllupet til søskenbarnet mitt var de 200 stk, og der forsvant suksessterten og "kokosbollekaken" i løpet av 10 min Derfor safer vi litt og lager 2 av noen. Blir det mye til overs etter ryddingen, så inviterer vi bare de nærmeste naboene på kaffe dagen etter Endret 20. februar 2008 av mia83
sandra82 Skrevet 20. februar 2008 #14 Skrevet 20. februar 2008 Vi blir ca 130, og skal ha kransekake, 2 verdens beste, 2 suksessterter, sjokoladekake, gulrotkake, bryllupskake, 2 bløtkaker (1 med gelelokk), 1 romkake, 2 ostekaker, 2 "kokosbollekaker". Vi er også kakemonser! I bryllupet til søskenbarnet mitt var de 200 stk, og der forsvant suksessterten og "kokosbollekaken" i løpet av 10 min Derfor safer vi litt og lager 2 av noen. Blir det mye til overs etter ryddingen, så inviterer vi bare de nærmeste naboene på kaffe dagen etter hva er en kokosbollekake...
mia83 Skrevet 20. februar 2008 #15 Skrevet 20. februar 2008 (endret) hva er en kokosbollekake... Den ser ut som en diiiiger kokosbolle Bortsett fra at det ikke er kjeks under. Lages i paiform e.l. Skal se om jeg finner bilde. Se på www.detsoteliv.no og søk på skumkake, så kommer det opp bilde. Det er sant at den kan være litt kvalmende, men det er veldig godt med en liten bit Endret 20. februar 2008 av mia83
Malama Skrevet 20. februar 2008 #16 Skrevet 20. februar 2008 Skumkake kalles det i min familie, og den er borte på et øyeblikk om der er barn blandt gjestene, uansett hvor mange man har, virker det som... (Personlig synes jeg det er kvalmende, men det er en annen sak )
MrsG Skrevet 20. februar 2008 #17 Skrevet 20. februar 2008 åh, kokosbollekake! sambo lagde sånn til meg på bursdan min i fjor, fordi jeg aldri hadde hørt om noe sånt.. hehe. litt sær "kake", og litt.. too much for min smak, men andre liker den tydeligvis så.. kjekt å ha litt for enhver smak da! har ikke tenkt ut heeelt hva slags kaker vi skal ha enda.. eller.. vi skal ha sånn.. wales-kringle(?) den har litt sånn.. wienerbrød-"deig", med krem inni.. og melis på toppen.
DDuck Skrevet 20. februar 2008 #18 Skrevet 20. februar 2008 Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke om det er nevnt, men en vanlig kake blir beregnet til 12 serveringstykker. Kværnfjordkake/Verdens Beste blir det beregnet 16stykker på... Også regner de vel 2 kakestykker pr. gjest... Men som regel blir det bestandig masse kake igjen uansett hvor mye eller lite kaker man har
bunadbrud Skrevet 20. februar 2008 #19 Skrevet 20. februar 2008 Vi blir 60 - 70 stk, og tenker at vi må ha en 15 - 20 kaker. Skal nemlig ha restefest på speiderhuset dagen etterpå da vi begge er speiderledere. Til søndagen skal vi også ha en stor sjokoladekake som vi ikke skal ha på lørdagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå