Gå til innhold

jobber i staten, kan jeg kreve 80% stilling??

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har jobbet i staten et års tid, og har akkurat fått en liten gutt. Skal ha permisjon til mars neste år. Syns jeg har hørt at når man jobber i staten og har barn, kan man kreve å få redusert stillingen til 80%... Kan dette stemme? Jeg kunne veldig godt tenke meg å jobbe 80, eller 50%, slik at overgangen ikke blir så stor og slik at vi slipper å ha den lille i barnehage når han er så liten.

Kan noen hjelpe?

Iris

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/3191-jobber-i-staten-kan-jeg-kreve-80-stilling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må ikke kreve å få omgjort stillingen, men søke om 20% permisjon. Du har krav på ulønnet permisjon, jeg tror det er i tre år. Dersom du får omgjort stillingen kan du ikke gå tilbake til dette, om du søker permisjon får du dette for en begrenset periode.

Jeg jobber i staten, og jobba 80% i et par års tid. Jeg tror det er som hun foran skriver, at man må søke permisjon, eller iallefall for en viss periode. Men man kan gå tilbake til 100% igjen før denne perioden er over også, tror jeg. Du har full rett på redusert stilling iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...