Gå til innhold

Hvis du hadde hatt valget mellom å være hjemme eller jobbe?

Anbefalte innlegg

Gjest Mysticgirl
Skrevet

Hvis du hadde økonomi til å være hjemme med ungen. Hadde du da vært hjemme eller jobbet selv om du hadde økonomi til å være hjemme?

Eller hadde du prioritert ungen?

Videoannonse
Annonse
Gjest Rødvinspiken ii
Skrevet

Jeg hadde valgt å jobbe litt - 50%

Skrevet

Jeg ville valgt å jobbe et sted mellom 60-80 prosent.

Så kunne barnets far også jobbet 60-80 prosent.

Og barnet kunne gått bare 2-3 dager i barnehagen i uka.

Jeg tror alle, mor, fra og barn, har godt av å komme seg ut litt. Samtidig som alle bør dele på hjemmedagene man evt har/tar seg råd til å ha.

Skrevet
Jeg ville valgt å jobbe et sted mellom 60-80 prosent.

Så kunne barnets far også jobbet 60-80 prosent.

Og barnet kunne gått bare 2-3 dager i barnehagen i uka.

Jeg tror alle, mor, fra og barn, har godt av å komme seg ut litt. Samtidig som alle bør dele på hjemmedagene man evt har/tar seg råd til å ha.

Enig i dette.

Skrevet
Hvis du hadde økonomi til å være hjemme med ungen. Hadde du da vært hjemme eller jobbet selv om du hadde økonomi til å være hjemme?

Valgt å være hjemme så lenge jeg hadde råd. barn har best av å være hjemme med foreldrene de første årene. Etter tre år så hadde jeg valgt barnehage for dem

Skrevet

Ville valgt å være hjemme, men ha barnet i barnehagen noen dager i uka slik at barnet blir sosialisert og jeg fikk litt alene tid :)

Skrevet
Ville valgt å være hjemme, men ha barnet i barnehagen noen dager i uka slik at barnet blir sosialisert og jeg fikk litt alene tid :)

Det ville jeg også valgt :)

Skrevet

Jeg likte tanken på å jobbe 60-80% og at mannen hadde samme stillingsprosenten.

Det må være genialt for både foreldre og barn.

Skrevet

Jeg ville faktisk valgt å jobbe 100 % som i dag. Jeg hadde ikke vært en god mor om jeg skulle vært hjemme. Og i min jobb er det ikke noe valg å jobbe redusert, da ville jeg bare endt med å gjøre like mye jobb på kortere tid.

Skrevet (endret)

hadde jobbet 50% MAKS! tror jeg... eller vært hjemme.. vet ikke ..

år tenk hadde jeg vært så heldig....

*drømme*

Endret av theamoren
Skrevet

Da det første barnet ble født så var svangerskapsmpermisjonen på 3, 5 mnd. Siden jeg gikk 14 dager over termindagen så måtte jeg tilbake i jobb da barnet var 3 mnd. Med nestemann var jeg hjemme med i 2 år.

Da skjønte jeg hvor mye jeg hadde gått glipp av med førstemann. I dag kunne jeg tenke meg å være hjemme 2 år for så å begynne å jobbe 50%. Deretter ville jeg ha trappet gradvis opp til 100% f.eks. når barnet var 10 år.

Skrevet

Jeg kunne ikke gått hjemme full tid og gitt branet mitt den sosialiseringen og leken og utviklingne mitt barn får i barnehagen sammen med andre barn. Men jeg kunne godt ha jobbet 9-14 fx - da hade jeg hatt tid og overskudd til å holde hus og hatt følelsen av litt sånn gammeldags husmor. Det er vel 60 % eller noe det. Jeg kunne også tenkt meg en mann som jobbet 80 % og kom hjem litt tidligere hver dag. Morgenen er ikke noe problem med sammentid hos oss siden gullungen starter dagen i 05-06 tiden - men jeg kunne godt ctenkt meg at sammenallesammen-tiden startet tdiligere om ettermiddagen - 15-16 tiden.

Gjest Gjest_Petronella_*
Skrevet

Jeg hadde garantert gått hjemme på full tid om det ikke stod på det økonomiske.

Har ikke små barn lenger - men har ingen problemer med å få dagene til å gå. Jeg har masse hobbyer, bl.a. hagearbeid, hunden min, sying og lesing .. Skulle mer enn gjerne brukt dagene slik jeg ville - det hadde vært en drøm for meg .. Har et hus jeg elsker å sysle i og dessuten synes jeg at det å gå tur med hunden er toppen av alt ..

Må legge til at jeg slett ikke misliker jobben min. Har en veldig bra jobb i et av landets mest populære selskaper .. Men den slår aldri det å være hjemme ..

Skrevet

Jeg er så heldig at jeg jobber hjemmefra, og håper å kunne fortsette med det i hvert fall deltid framover. Om vi får barn kommer ikke dette til å bli en stor problemstilling, men om jeg jobbet kun ute ville jeg gjerne jobbet redusert stilling, og helst at samboern min gjorde det samme. Kanskje 70-80% hver? Det kommer også litt an på hva slags jobb jeg har, om jeg jobber innen det jeg er utdannet med ville jeg kanskje ønsket å jobbe mye for å henge med på utviklingen (men tror det lar seg gjøre å jobbe redusert), om jeg har en mindre interessant jobb for å tjene penger vil jeg kanskje prioritere mer fri... litt egoisme der gitt. Dessuten ville jeg helst vært mer hjemme i 1-2-årsalderen og heller jobbet mer eller mindre fullt etter 3-årsalder. Jeg tror barn har godt av den sosialiseringen barnehage o.l gir, og selv små barn på ca året kan være ganske sosialt aktive, men jeg tenker også at det er lenge å være full dag så tidlig; da får man jo så lite tid sammen hjemme.

Skrevet

Jeg ville ha jobbet feks 9-14, fri mandag og fredag. Barnet mitt skulle ha vært i barnehagen alle dager untatt mandag.

Skrevet

Jeg hadde prioritert ungen ved å jobbe og sende ham/henne i barnehage. Som mange av de andre ville jeg kanskje jobbet litt mindre, men det å skulle være hjemme på heltid med en veldig aktiv og selskapssyk unge som min er mer slitsomt enn noen jobb jeg har hatt :ler:

Vi har en super barnehage der h*n får lekt sammen med mange andre barn og lærer mye rart, og jeg får "luftet meg" litt sammen med andre voksne og får jobbe i et yrke som både er morsomt og utfordrende.

Barnet mitt elsker barnehagen og gleder seg til å dra dit hver dag, og jeg gleder meg til jobben :)

Skrevet

Jeg jobber annenhver dag, det passer oss perfekt. har en 8 åring, 6åring og en nesten 4 åring. Tenker nok jeg begynner å jobbe 100% om et par år(kansje, må se det ann), til høsten skal mellomste på skolen, da skal minste gå 100% i bhg.

Skrevet

Vi har diskutert det, og hvis vi har råd etterhvert så vi vurderer vi at begge jobber 80%, og derfor har en dag hver vi er hjemme (mandag og fredag tenker jeg) slik at barnet kun er i barnehage 3 dager i uken. Jeg kunne aldri tenkt meg å være hjemme hver dag, jeg er sykemeldt nå og det er ikke noe morsomt, jeg trenger faglig input og jeg trenger å se folk hver dag.

Gjest lille katt ikke innlogget
Skrevet

Min drøm hadde vært at den ene av oss (for eksempel meg :)) jobbet 60 %, og den andre 80 %. Da kunne begge hatt fri en dag i uka sammen med barnet, mens den som jobbet 60 % kunne hatt 6-timers-dag. Det er mer enn nok barnehagetid, synes jeg.

Jeg tror barnet har godt av å være litt i barnehage sammen med andre barn, men jeg synes det er fælt at noen barn (selv ettåringer!) må være 9 timer i barnehage.... Selv ettåringer har det sånn! Grusomt, synes jeg da.

Gjest lillebøll
Skrevet

Som mange andre her ville jeg jobbet redusert, 60% kanskje. Håpet at mannen gjorde det samme og hatt poden i barnehagen på halv plass.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...