Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Har en enkel Zen-Mp3-spiller...kanskje det var en idé å bruke den. Hvordan får jeg musikk over på spilleren? Kan jeg få over musikk fra mine CD'er? Hvordan? Hva ellers? Hvis jeg vil slette musikk fra spilleren, hvordan gjøres det? *Takker for eventuelle svar
Gjest Elfrida Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Først må du ha en pc med musikkfiler. Hvis du ønsker å få musikk fra CD over på PCen finnes det programmer som gjør det. Hvis du har windows media player har den en funksjon for dette. (Verktøy - Alternativer - Ripp musikk - Rippeinnstillinger - Format : MP3, evt bare trykk på knappen som heter Rip) Når du har musikken på pcen kan du overføre dette til spilleren. Du må da først innstallere spilleren hvis det fulgte med et innstalleringsprogram. Hvis ikke kan du forsøke å bare plugge den inn. Noen Zen-spillere fungerer akkurat som en minnepinne o.l., du bare merker filene du vil føre over, og drar dem inn i spilleren.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Hvordan kan man overføre sanger fra youtube til sin Mp3-spiller?
Nausicaä Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Hvordan kan man overføre sanger fra youtube til sin Mp3-spiller? Om MP3-spilleren din kan spille filmer, må du laste ned filmene fra Youtube. For å gjøre dette må du laste ned et program som laster ned filmene for deg. Dette er selvsagt ulovlig. Etter at du har lastet ned filmene overfører du dem på vanlig måte til din mp3-spiller. Om du har en mp3-spiller som ikke kan spille filmer, er det mye mer tidsbesparende å faktisk kjøpe musikken på lovlig måte. For da må du finne en måte å bare hente ut lydsporet fra Youtube. Ikke umulig, men vanskelig om du ikke har mye kunnskap til forskjellige programmer.
Gjest Gjest Skrevet 23. februar 2008 #6 Skrevet 23. februar 2008 Jeg satte i en CD i windows mediaplayer, og den startet. Så rippet jeg, men fikk liksom bare rippet hele CD (og ikke bare et par av låtene). Så hva da? Jeg trykket på "Sync(hronize)", Mp3-spilleren var festet i, men det skjedde ikke noe. Når jeg så tok ut Mp3-spilleren for å lytte til noe av det som forhåpentligvis var blitt overført var den bare helt død...ennå den ble ladet opp i tre timer først. Hvordan gjør man slikt da?
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #7 Skrevet 24. februar 2008 Bare ikke les bruksanvisningen hvertfall! Farlig det....
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #8 Skrevet 24. februar 2008 Bare ikke les bruksanvisningen hvertfall! Farlig det.... Jo, men det sto dessverre ikke noe om hvordan man gjør selve overføringen i den. Den sa bare noe om at den må lades opp i 3 timer før bruk og litt om bruken. Ikke om hvordan man gjør det.
Gjest Bloom Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Jo, men det sto dessverre ikke noe om hvordan man gjør selve overføringen i den. Den sa bare noe om at den må lades opp i 3 timer før bruk og litt om bruken. Ikke om hvordan man gjør det. Vet du hvilken Zen-spiller du har , hva den heter? hvis du finner ut det, så kan jeg gi deg en link til et program du laster ned fra firmaet som lager de spillerne, som på en enkel måte lar deg rippe(overføre) cdene dine over til Zen-spilleren.
Gjest ts Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Vet du hvilken Zen-spiller du har , hva den heter? hvis du finner ut det, så kan jeg gi deg en link til et program du laster ned fra firmaet som lager de spillerne, som på en enkel måte lar deg rippe(overføre) cdene dine over til Zen-spilleren. Ja, det hadde vært veldig flott! Ser fram til svar fra deg :-) Creative ZEN Stone 1 GB - helt enkel. Made in China. Har plass til 500 spor.
Gjest Gjest_Musica_* Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Musikk går ikke automatisk over til mp3'en bare fordi du har rippet en cd. Noen legger jo bare musikk inn på pc'en sin også, og pc'en vet ikke hva du vil bruke musikken til videre. Etter at du har rippet en cd så blir den lageret på pc'en din. Gå til Startmenyen på pc'en og velg "min musikk". Her bør alt ligge om det funker som det gjør når jeg gjør dette. Marker de musikkfilene (sangene) du ønsker å overføre. Mp3'en må være tilkoblet. Når du har markert alle musikkfilene (eller sangene) du ønsker å overføre høyreklikker du og trykker på kopier. Gå til Mp3'en (ligger vel som f.eks. E under "enheter med flyttbare lagringsenheter") og "lim inn" de sangene du har kopiert. Evnt. kan du bare markere alle sangene du vil overføre, også "drar" du de bare over til mp3'en.
Gjest Bloom Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Ja, det hadde vært veldig flott! Ser fram til svar fra deg :-) Creative ZEN Stone 1 GB - helt enkel. Made in China. Har plass til 500 spor. http://no.europe.creative.com/support/down...Name=Windows+XP Innstaller programmet og du skulle være et stykke på vei. (det er enkelt å bruke)
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 http://no.europe.creative.com/support/down...Name=Windows+XP Innstaller programmet og du skulle være et stykke på vei. (det er enkelt å bruke) Tusen takk Bloom og andre! Og det er ikke et typisk virus-sted det er linket til, det skal være relativt trygt å laste det ned?
Gjest Bloom Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk Bloom og andre! Og det er ikke et typisk virus-sted det er linket til, det skal være relativt trygt å laste det ned? Garantert ikke, jeg har selv en zen stone og lastet ned programmet. Virker forøvrig spilleren din?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 Garantert ikke, jeg har selv en zen stone og lastet ned programmet. Virker forøvrig spilleren din? Windows media player virker ja. ZEN Mp3-spilleren har jeg ikke musikk på ennå, så vet ikke om den virker men den er ladet opp i over tre timer. Får teste ut det programmet du anbefaler og forsøke meg på dette snart. Takk for fine tips!
Gjest a Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 hvis du f.eks vil ha musikk fra youtube, kan du bruke en audio recorder, som tar opp fra lydkortet, uten støy
Meg og 365 Skrevet 18. mai 2014 #17 Skrevet 18. mai 2014 (endret) Hvordan kan man overføre sanger fra youtube til sin Mp3-spiller? Jeg bruker denne converteren her,er bare å lime inn linken til you tube videoen du ønsker og trykk på convert video så på download,så kan du lagre mp3 filen på pc'n din. http://www.youtube-mp3.org/ Endret 18. mai 2014 av Meg og 365
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2014 #18 Skrevet 18. mai 2014 Takk for at du svarte på et seks år gammelt spørsmål. Anonymous poster hash: f0cec...faa 1
Ragnhild761 Skrevet 4. mars 2015 #19 Skrevet 4. mars 2015 Jeg bruker ofte denne gratis video til MP3 program for å konvertere mine favorittvideoer til MP3 eller bare søke etter musikk på den og laste den ned. Kanskje du kan prøve det! Bare laste ned mp3 og deretter overføre den til din MP3-spiller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå