DDuck Skrevet 18. februar 2008 #1 Del Skrevet 18. februar 2008 Jeg har en pakke strimlet biffkjøtt som skal lages i dag... noen forslag til hva jeg kan ha sammen med dette? er så lei av det vanlige med chips og bernaise... vil prøve noe nytt!! uten løk... hehe Noen tips? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 18. februar 2008 #2 Del Skrevet 18. februar 2008 (endret) Biff Stroganoff kanskje? Jeg er sulten, og fikk veldig lyst på det nå Edit: Ser du vil ha uten løk, men vil ikke tro løk er et must! Endret 18. februar 2008 av MellonCollie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bloom Skrevet 18. februar 2008 #3 Del Skrevet 18. februar 2008 Har sett denne her på reklame på tv, og det syns jeg ser kjempe godt ut!! Løk kan sikkert bare byttes ut med noe annet.. http://matprat.no/oppskrift.aspx?artid=15044 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 18. februar 2008 #4 Del Skrevet 18. februar 2008 Fajitas! Det fins masse måter å lage det på, jeg pleier å velge grønnsaker ut fra det jeg har i kjøleskapet. Ellers er det en oppskrift her: http://www.matoppskrift.no/sider/oppskrift1899.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Concertina Skrevet 18. februar 2008 #5 Del Skrevet 18. februar 2008 Biffstrimler med squash, rødløk (den kan du sløyfe), soltørkede tomater og pesto servert med båndspagetti er kjempegodt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 18. februar 2008 #6 Del Skrevet 18. februar 2008 Wok? Bare å putte biffstrimlene oppi sammen med en masse grønnsaker og servere med ris til. Ellers kan du bruke dem i fajitas, gryteretter i stedenfor kjøttdeig, sammen med pasta og en tomatsaus eller fløtesaus, i pitabrød sammen med salat og chilisaus eller tacosaus? Biffsalat med pinjekjerner 500 gram biffkjøtt av god kvalitet 2 avokado 100 gram pinjekjerner 200 gram pastaskruer Blandet grønn og rød salat 1/2 pakke rucculasalat 200 gram cherrytomater 1 liten rødløk Rist pinjekjernene i tørr panne til de har blitt gyldne. Sett til side. Kok pasta, avkjøl. Skjær biffkjøttet i stirmler. Stek raskt i panne, skal være rosa i midten. Ha biffkjøtt + kjøttsaft fra pannen i en bolle. Tilsett avokado i tynne strimler, pastaskruene, cherrytomater delt i fire og rødløk i strimler. Ha over rød/grønn salat og ruccula rett før servering. Eller lag biffsandwich der du bruker ordentlig godt brød, steker biffstrimler sammen med annet du synes er godt legger det på brødet sammen med salat, agurk, tomat o.l. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2008 #7 Del Skrevet 18. februar 2008 Wok ja, ellers synes jeg det er kjempegodt servert med ris og peppersaus, eller med stekte poteter (ikke chips og bernaise, men råstekte potetbåter, godt krydret med pepper og paprikakrydder ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 18. februar 2008 takk for tipsene Valget i dag ble fajitas Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille blå Skrevet 18. februar 2008 #9 Del Skrevet 18. februar 2008 dersom du skulle ha mer biffstrimler til overs kan jeg anbefale deg å lage dette: mariner biffstrimlene i 3 ss soyasaus, blandet med 1 ss olje, salt pepper, litt chilli, og litt ristet sesamfrø. La det ligge 1/2 times tid før du steker det i grillpanne eller vannlig panne. Server det i salatblader sammen med ris og en "dressing" av 2-3 ss soyasaus, ristet sesamfrø, chilli, vårløk og litt vann.... Du pakker inn litt biffsammen med ris og lit dressing i et salatblad før du spiser "pakken" Det smaker kjempegodt og er et magert alternativ til den typiske biffmiddagen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå