Gå til innhold

Biff strimler..

DDuck

Anbefalte innlegg

Jeg har en pakke strimlet biffkjøtt som skal lages i dag... noen forslag til hva jeg kan ha sammen med dette? er så lei av det vanlige med chips og bernaise... vil prøve noe nytt!! :) uten løk... hehe :)

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biffstrimler med squash, rødløk (den kan du sløyfe), soltørkede tomater og pesto servert med båndspagetti er kjempegodt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wok? Bare å putte biffstrimlene oppi sammen med en masse grønnsaker og servere med ris til.

Ellers kan du bruke dem i fajitas, gryteretter i stedenfor kjøttdeig, sammen med pasta og en tomatsaus eller fløtesaus, i pitabrød sammen med salat og chilisaus eller tacosaus?

Biffsalat med pinjekjerner

500 gram biffkjøtt av god kvalitet

2 avokado

100 gram pinjekjerner

200 gram pastaskruer

Blandet grønn og rød salat

1/2 pakke rucculasalat

200 gram cherrytomater

1 liten rødløk

Rist pinjekjernene i tørr panne til de har blitt gyldne. Sett til side. Kok pasta, avkjøl. Skjær biffkjøttet i stirmler. Stek raskt i panne, skal være rosa i midten. Ha biffkjøtt + kjøttsaft fra pannen i en bolle. Tilsett avokado i tynne strimler, pastaskruene, cherrytomater delt i fire og rødløk i strimler. Ha over rød/grønn salat og ruccula rett før servering.

Eller lag biffsandwich der du bruker ordentlig godt brød, steker biffstrimler sammen med annet du synes er godt legger det på brødet sammen med salat, agurk, tomat o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Wok ja, ellers synes jeg det er kjempegodt servert med ris og peppersaus, eller med stekte poteter (ikke chips og bernaise, men råstekte potetbåter, godt krydret med pepper og paprikakrydder :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom du skulle ha mer biffstrimler til overs kan jeg anbefale deg å lage dette:

mariner biffstrimlene i 3 ss soyasaus, blandet med 1 ss olje, salt pepper, litt chilli, og litt ristet sesamfrø. La det ligge 1/2 times tid før du steker det i grillpanne eller vannlig panne. Server det i salatblader sammen med ris og en "dressing" av 2-3 ss soyasaus, ristet sesamfrø, chilli, vårløk og litt vann....

Du pakker inn litt biffsammen med ris og lit dressing i et salatblad før du spiser "pakken"

Det smaker kjempegodt og er et magert alternativ til den typiske biffmiddagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...