Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Har litt lite penger denne måneden. Pleier bankene å gi rentefritak en måned hvis man har behov for det? Hvordan fungerer dette i så fall?
Grissini Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg vet ikke om de gir rentefritt lån, men man kan hvertfall be om å kun betale renter og ikke avdrag for en periode.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Er vel også mulighet for å slippe å betale både renter og avdrag i en kortere periode, det kommer an på banken din. Men rentene løper jo uansett, så det blir en dyr affære i lengden.
murray Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 (endret) Ta kontakt med banken så fort som mulig så ordner det seg nok. I mine lånepapirer står det at det er svært viktig at jeg sier fra tidlig dersom det er knapt med penger en måned. Endret 18. februar 2008 av murray
Supramundane Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Det er jo alltid alfa og omega å gi beskjed så fort som mulig - før eventuelle problemer oppstår! Snakk med din kontaktperson i banken, så ordner det seg nok!
Gjest Pupsilure Skrevet 20. februar 2008 #6 Skrevet 20. februar 2008 I min bank har vi tre måneder med avdragsfritak i året, hvis vi ønsker dette.
Amalie_85 Skrevet 20. februar 2008 #7 Skrevet 20. februar 2008 Vi skal ikke betale avdrag i ett år siden vi nå venter barn, skal spare litt penger til barnet, så begynne å betale da igjen etter 1 år. Vi har ikke så veldig mye penger fra før og regner med vi får ikke noe mer penger av å ha barn Så det er bare å snakke med banken å høre. Vet og at sambo gjør det av og til med sin bank (han betaler lån som han hadde før vi ble sammen) hvis vi får uventet utgifter (som vi nettopp har hatt, reprasjon på bil) og spørr om å ikke betale en mnd. Har vel bare skjedd 2 ganger på 3 år. Så syns bankene er flinke til å hjelpe hvis det er noe problem en mnd eller to
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå