Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle skaffe meg en elektrisk tannbørste nå, men lurer på om noen har noen å anbefale?

Jeg ser jo at man får de fra 2-300,- kr og opp til 2000,-. Er de dyreste verdt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare hatt de billigste variantene, og de har iallfall fungert bra de. Men så har jeg altså ikke noe å sammenligne med heller.. Men kan ikke helt se hva som er så fantastisk at det er verdt 2000 kr :klø:

Skrevet

Jeg trår til igjen siden jeg jobber litt med dette:

Forskjellen på de billige og de dyre er som følger:

De billigere modellene går "rett frem" og har ingen spesielle funksjoner. På de aller billigste er det rimelig dårlig batterikapasitet, og de vil ikke lade seg helt opp over tid, slik at du får litt sånn følelse man får når den elektriske drillen er på slutten av batteriet.

De dyrere har kortere ladetid og lengre brukstid. (min må jeg f.eks bare lade ca hver 3.uke) På de dyrere modellene har du også flere funksjoner, blandt annet at børsten både pulserer og oscillerer. Jo dyrere modellen er, jo flere "omgreininger" har den pr minutt. Dette er ting som har noe for seg.

På de virkelig dyre modellene (1500kr+) har du ofe flere "programmer". Den jeg har (en Braun PC9500) har 4 "programmer"; rengjøring, myk, polering og massasje. Man kan jo diskutere hvor nyttige disse funksjonene er, men mitt resonement i å kjøpe en så dyr var at du får en litt bedre kvalitet som varer lenge. Jeg deler med min sambo (men vi har selvfølgelig hvert vårt hode) og vi har hatt den i lit over 2år. Batteriet er like friskt som da vi kjøpte den, og holderen m.m kan man bare kjøre i oppvaskmaskinen når den blir litt guggete.

Dersom man skal dele den med barn så er det kanskje en god idè å ha en som har "myk" funksjon? Og så vil jeg legge til at jeg er mer fan av Braun en andre merker fordi alle Brauns børstehoder er kompatible med alle børstene. Da er det enkelt å huske hva du skal ha, og lettere å variere (mykt hode osv.)

Så vil jeg bare avslutte med at du bør holde deg unna de som går på vanlig batteri, for elektroprodukter som bor i fuktig miljø med deler og koplinger som ikke er 100% vanntette tar kvelden før heller enn siden. Og husk at selv om selve børsten koster 1500 så er det money well spent, setter du beina innenfor hos tannlegen flyr jo tusenlappene...

Skrevet

Takk for et veldig fint svar. :)

Jeg var på butikken og kjøpe den samme som du har i dag, så da er det greit å vite at jeg ikke har kastet bort pengene mine da. Regner med kjæresten og jeg skal dele, det er jo plass til flere hoder i den beholder-tingen bakpå, det var litt stilig.

• 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...