Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen sett La Traviata på norsk?

For en nydelig historie, om Alfredo og Violetta - det blir dramatisk på opera.

Den ender jo selvsagt ikke lykkelig, men du verden så flinke operautøvere Norge har!

Unge, norske utøvere er jo helt glimrende. Det hadde aldri slike som meg som aldri går i i operaen fått vite, hvis det ikke hadde vært for at jeg var på pub - og operasangerne kom ut til meg! Operasang ut til folket på båter, puber, barer og resturanter er glimrende.

Det har hvertfall ført til at jeg herved er sanket inn til den nye operaen i Bjørvika. Jeg har blitt et rikere menneske etter å ha sett operaen "Jeppe på bjerget".

Hva med andre, har dere opplevd gleden ved å få med seg handling og forløp først, for så å oppleve en operaforestilling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norske operasangere er i verdensklasse - men i Norge overses det prumpt på grunn av fotball, øl, brun pub og ishockey.

Gjest prestekrage
Skrevet

Har har hatt gleden av å se La Triviata på norsk. Satt opp av Ringsaker Operaen høsten 07.

En fantastisk forestilling- som ga meg lyst til å oppleve mer innen opera.

Jeg hadde noen forkunnskaper om hva jeg skulle se- i tillegg til at jeg leste programmet godt før forestillingen startet.

Skrevet

Har ikke sett La Traviata - men håper å få oppleve den og andre kjente operaforestillinger snart.

Men har sett "Tosca" og "Don Giovanni" -fantastisk flotte forestillinger begge to.

Skrevet
Har har hatt gleden av å se La Triviata på norsk. Satt opp av Ringsaker Operaen høsten 07.

En fantastisk forestilling- som ga meg lyst til å oppleve mer innen opera.

Jeg hadde noen forkunnskaper om hva jeg skulle se- i tillegg til at jeg leste programmet godt før forestillingen startet.

Nemlig. Cluet er at man først leser om hva forestillingen/historien går ut på og handlingen. Eller at man går på en preview først der en person som kan en del om temaet forteller om historien i et kvarters tid i god tid innen forestilling.

Da vil man få maksimalt ut av en forestilling. I tillegg til et glass vin..perfekt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...