Gå til innhold

Passer hund i vinterferien..

Anbefalte innlegg

Gjest bordercollie
Skrevet

Hei! Jeg skal passe en 15 mnd gammel border collie i vinterferien, men har fått et problem. Hunden er ganske stresset, slår seg ikke til ro, det er greit nok det - et nytt sted og uten "mamma og pappa" - så det går seg nok til etterhvert. men, pga stresset, har den fått ekstremt løs mage. jeg skynder meg ut med den titt og ofte, men det er ofte så akutt at vi kommer ikke over dørstokken...og den har gjort fra seg flere ganger inne i løpet av natten - ikke gøy!!jeg skulle egentlig la den være alene når jeg er på jobb, men tar ikke sjansen på det. den blir veldig stresset når den hører andre folk i huset ( jeg bor i flermannsbolig, og det forverrere magesjauen.jeg har den med på jobb nå, lar den ligge i bur i bilen og lufter den ofte, det fungerer ganske fint. men jeg lurer på hva som vil være best for den om nettene? skal jeg la han ligge i bur? og kan han ligge i bur i bilen? han virker faktisk mest rolig i bilen, der får han være i fred - inne bjeffer og stresser han når han hører lyder fra andre folk.

Videoannonse
Annonse
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Huff, dette høres ikke greit ut!

Har du prøvd å la den bruke buret inne? Hvis dette er et sted den i utgangspunktet er trygg, så er det mulig at det kan hjelpe på situasjonen.

Gjest Gjest_Sussi_*
Skrevet

Hei !

Hvor lenge har hunden hatt diare ? får den i seg vann ? Jeg ville fastet den en dag. Ikke mat bare fri tilgang på vann og gi den cultura/biola. Fortsaett dagene etter med kokt ris(med restenav ris vannet i) (ikke salt) evnt lit fisk/fiskeboller og mer cultura. Er den ikke bedre etter 3 dager får du Zoolac hos veterinær. Hvis hunden er vant til bur la den gjerne ligge i bur om natten. Men ville satt på klokken og luftet den hvertfall en gang i løpet av natten. Legg et teppe over buret dette virker beroligende på de.

lykke til

Skrevet

Den er vant til å ligge i bur i bilen, men ikke inne virker det som. Bjeffer mye og kaver når den i er bur i leiligheten, særlig når den hører folk. I bur i bilen er den helt rolig. Skal prøve å holde den unna mat og gi den kokt vann og Biola. Nå skal jeg bare ha den frem til helgen, så skal den tilbake til sine eiere. I mellomtiden vil jeg bare få unngått å få hjemmet mitt sprøytet ned av diare....skal prøve å ha den i bur i leiligheten i natt, men hvis den bjeffer og stresser, må jeg nok la den ligge i bilen om nettene.

Skrevet

Kan ellers nevne at jeg tar den på lange turer, og går tur morgen, en kort en midt på dagen, ettermiddag og kveld.

Skrevet
Den er vant til å ligge i bur i bilen, men ikke inne virker det som. Bjeffer mye og kaver når den i er bur i leiligheten, særlig når den hører folk. I bur i bilen er den helt rolig. Skal prøve å holde den unna mat og gi den kokt vann og Biola. Nå skal jeg bare ha den frem til helgen, så skal den tilbake til sine eiere. I mellomtiden vil jeg bare få unngått å få hjemmet mitt sprøytet ned av diare....skal prøve å ha den i bur i leiligheten i natt, men hvis den bjeffer og stresser, må jeg nok la den ligge i bilen om nettene.

Å hjelp nei! I bilen en hel natt uten tilsyn med dårlig mage? Og hva om forbipasserende terger eller forstyrrer hunden?

Hvor ligger hunden om natta, på stua?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...