Ibenholt Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Denne sommeren har jeg bestemt meg for å gjøre noe litt mer krevende og spennende. Jeg har blitt nysgjerrig på fallskjermhopping og basejumping, og kunne virkelig tenke meg å prøve noe sånt. Men for å kunne gjøre det må man være godt trent og ha tatt kurs o.l. Derfor må jeg muligens utsette drømmingen littegrann. Men i sommer vil jeg gjerne gjøre noe i form av å gå på toppturer, eller gå fra hytte til hytte et sted, og jeg trenger tips til hvor det er fint og utfordrende å gå. Noen som har lyst å komme med innspill? Har så lyst å komme i kontakt med turglade, spennende friluftsmennesker som kan berike mitt liv med nytt vennskap og erfaringer.
girrl Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Sjekk ut turistforeningen sine sider, de har kjempe gode turtips/ ruter som du kan bruke
Eline1986 Skrevet 19. februar 2008 #3 Skrevet 19. februar 2008 Er det i Norge du tenker da eller? Skjønner at det er vanskelig å velge, det er jo så mange flotte muligheter. Ønsker du å gå fra hytte til hytte med noen innlagte toppturer anbefaler jeg deg rett å slett å ta en tur i Rondane.. Blir aldri lei, er mange forskjellige ruter og muligheter for en ekstra "svingom" innom en topp eller to Anbefaler deg også å ha med telt, så slipper du å hele tiden gå samme rute som alle andre.
ajungilak Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 i femundsmarka er det flott natur. bare du holder deg utenfor de mest opptråkkede stiene (her trenger du godt fottøy) finnmarksvidda er også ett flott alternativ der er også terrenget ganske lett gått men her er det jo en del myrer og da kan det være en fodel med neoprenstøvler eller lærstøvler som er "vanntette" fjellet (hemsedal, gol, geilo haukeli) der er det også fantastisk natur med mye utfordringer, men det er også ganske lett gått. også er det jo gøy og gå rundt ved snøhetta (dombås) og rundt galdepiggen. ønsker deg godt tur!
Concertina Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Jotunheimen er flott! I de samme områdene har du også muligheter til å stå på ski (Galdhøpiggen sommerskisenter bla.), brevandring, rafting, juving, klatring (det går flere turer med fører til noen av de toppene som krever klatring - noen av turene krever at du har klatret endel før, andre er forholdsvis enkle i tillegg er det endel vegger som egner seg til klatring). I tillegg så har du jo mangemangemange av de høyeste og flotteste toppene i Norge innenfor rekkevidde Sjekk ut http://www.visitjotunheimen.com/ for mer informasjon
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Hvis du har erfaring med hest vil jeg anbefale ridetur i fjellet Jeg kan anbefale Dyrhaug på det varmeste. Ellers; Jotunheimen er bra om du ønsker utfordring, det er ganske bratt mange steder. Noen av rutene er veldig trafikkerte, så det kan være greit å gjøre litt research.
girrl Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Hva med Surfecamp eller snowboard camp i sommer? http://www.roxycamp.no
Gjest Tigress Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Kva med å gjere alle 2000-metrane i Rondane på under 24 timer? Klassisk tur.
Kitsune Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Her har de sånn aktivitetsbørs. Har aldri vært med på det, men det er en fin ide. http://www.touristoffice.com/firmaer.asp?ID=28&L=1 http://www.andoy-aktivitetsbors.com/ Og så har de www.whalesafari.com Nord-Norge om sommeren er jo helt fantastisk..
Gjest Gjest Skrevet 21. mars 2008 #11 Skrevet 21. mars 2008 Man trenger ikke å være så godt trent for å gå på fallskjermkurs. Det blir du uansett når du lærer å pakke. Det viktigste er at du ikke har noen fysiske eller psykiske tilstander som kan gi deg problemer under hoppet når du trenger et klart hode og rask beslutningsevne. Go for it!
Gjest Tigress Skrevet 23. mars 2008 #12 Skrevet 23. mars 2008 NXTRI. Då er du busy heile sumaren før også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå