Gå til innhold

Barnevernspedagog -deltid

Nanella

Anbefalte innlegg

Hei!

Har noen tatt barnevernspedagog desentralisert? Jeg vil jobbe mens jeg tar utdanningen min (jobber heltid nå, går ikke på skole) og lurer på om noen har noen erfaringer med det???

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har ikk erfaring med det studiet på deltid men kan anbefalle barnevernsped. studiet. For å kunne søke på deltid så må en ha en akutell jobb før en søker. Om det er samme som vernepleier så er de på skolen en ute i måneden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så det jeg må gjøre for å ta det studiet på deltid er å finne meg en jobb hvor de godtar at jeg er borte en uke i månden?? Det er vel praktisk talt umulig i dagens arbeidsmarked... Da kan jeg vel bare glemme den ideen der da :cry:

Noen forslag på å få en lignende utdannelse hvor man ikke går på skole på heltid da??

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blitt noe nytt nå.. Ikke treff så ofte lenger. Har limt inn det jeg fant. Det her er fra høgskolen i oslo da.

Barnevernspedagogutdanning deltid går over 4 år. Første, andre og fjerde studieår er på deltid, det tredje studieåret er på fulltid. Deltidsdelen består av: Fjernundervisning med blant annet innsendingsoppgaver, 3 - 4 samlinger årlig (1 - 2 uker pr. samling), regionvise studiegrupper og 2 praksisperioder. Det er obligatorisk nærvær på studiesamlingene. Studiesamlingene vil finne sted i høgskolens lokaler, med unntak av eventuelt to samlinger på internat/hotell. Studentene må selv bekoste reise og innkvartering.

Deltidsstudiet er relativt omfattende og krevende. Vi anbefaler derfor at du får redusert omfanget av din eventuelle stilling i studietiden, selv om dette ikke er noe krav.

Opptakskrav

Generell studiekompetanse eller godkjent realkompetanse.

Du søker gjennom Samordna opptak på nett: www.samordnaopptak.no

Søknadsfrist er 1. mars/15. april.

Tilleggskrav for å komme inn på deltidsutdanningen er enten minst to års barnevernsfaglig forpraksis på fulltid eller minimum 50 prosent barnevernsfaglig arbeidstilknytning i studietiden. Forpraksis i deltidsstilling vil bli regnet om etter bestemte regler. Nåværende arbeidssted kan godkjennes fram til 1. august ? avhengig av dokumentasjon.

Følgende arbeidssteder/-områder godkjennes som forpraksis eller arbeidstilknytning i studietiden:

Barnehage

Barnevernsinstitusjoner

Barnevernstjenesten

Barnevernsvakt

Fosterhjem (forsterket og lønnet)

Frivillige ungdomsorganisasjoner (lønnet)

Institusjoner for rusbrukere

Kollektiver

Krisesentre

Kultur/oppvekstetat (fritid)

PU-enheter

Skoleassistent

Skolefritidsordning

Sosialpedagogiske enheter i helseinstitusjoner

Spesialpedagogiske kompetansesentra (miljøarbeid)

Arbeidsområdet må være av sosialpedagogisk karakter blant barn/ungdom under 18 år.

Det spesielle opptakskravet skal dokumenteres på eget skjema, som du får tilsendt etter at søknad om studieplass er registrert.

Politiattest

Etter lov om universiteter og høgskoler kreves politiattest ved opptak til barnevernspedagogutdanning. Dersom en student ikke leverer politiattest, vil vedkommende bli utestengt fra all praksisopplæring/klinisk undervisning. Dette medfører at studenten ikke får anledning til å fullføre utdanningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for informasjon!!

Da fikk jeg litt å tenke på hvertfall! Da vet jeg hva slags jobber som er "godkjente".

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...