Gjest Gjest_Line_* Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Kjøpte noen skoletter i januar, nedpriset til 600,- på skoringen Har brukt de litt, men ikke så veldig mye. Oppdaget nå at den ene sålen er på vei til å gå opp (har allerede kommet en halvannen cm glipe mellom såle og sko). Tenkte jeg skulle forsøke å reklamere på dem (det kan jeg vel, når de er ødelagt etter bare en måned?) Men hva kan jeg forvente? - at de mener at det er min feil at de er ødelagt etter så kort tid? - at de skal utbedre/lime skaden? - nye sko? (ettersom disse var nedpriset, er det ikke sikkert at de har flere igjen) - noe annet? Kan legge til a
Gjest Gjest_Line_* Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Kan legge til a her skulle det stått "Kan legge til at jeg har kvittering, og at skoene er pent brukt"
Gjest Elfrida Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Jeg syns du bør forvente at de i hvert fall reparerer skoene. Ta med sko og kvittering og ta en prat med butikkpersonalet. Jeg ville gått på en hverdag, for på lørdager er det gjerne bare lørdagshjelper til stede, og de har ofte ikke peiling på sånt.
Gjest _Leela_ Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Klag, så lenge ikke skoene ser utslitte ut så ser jeg ikke problemet. Sko skal vare lengre enn en måned. Det de antageligvis tilbyr seg er å ta skoene inn og sende de til skomaker for reperasjon evt så kan det jo hende du får pengene tilbake, men jeg tror det første da dette er en skade de kan fikse.
Mischa Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har jobbet i butikk tidligere og vi var ganske strenge på reklamasjoner. Vi fulgte selvsagt forbrukerkjøpsloven, men vi delte ikke ut kontanter og tilgodelapper i hytt og pine. I ditt tilfelle ville jeg forventet å få enten pengene igjen, reparasjon på butikkens bekostning eller ny vare. Hva de velger å tilby deg vet jeg ikke, men så lenge du har kvittering og skoene ser pent brukt ut, så ser jeg ingen grunn til at du ikke skulle kunne reklamere på de, om de var på tilbud eller ei!
Carebear1 Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Som regel pleier butikker å være ganske imøtekommende ved reklamasjoner, så lenge du er normalt høfflig og de ser at skoene er pent brukt, som du skriver at de er. Har du kvittering i tillegg vil jeg bli overrasket om det blir et problem å få rettet feilen. Etter forbrukerkjøpsloven kan du som utgangspunkt velge om du vil ha skaden reparert eller om du vil ha nye sko (så lenge ikke nye sko er uforholdmessig dyrt i forhold til å reparere). Det mest logiske her er vel å sende skoene til en skomaker å få fikset dem der. Dra til butikken og snakk med betjeningen, jeg er sikker på at en såpass stor kjede som Skoringen takler en reklamasjon greit...
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har god erfaring med reklamasjon i liknende tilfelle - én gang fikk jeg pengene igjen (støvletter hvor glidelåsen røyk, hadde kjøpt dem et par måneder tidligere, men de var lite og pent brukt), én gang fikk jeg byttet i ny vare, men annet parti (produksjonsfeil, også støvletter) og sist fikk jeg tilbud om reparasjon fordi de ikke hadde igjen flere varer i min størrelse (bukse). Alle disse løsningene er butikken i sin fulle rett til å tilby, og jeg mener man også har krav på det såframt varen er av såpass kvalitet at den burde holde lenger enn den gjorde. Jeg tror ikke jeg ville gått og byttet et påskeegg i papp fra Nille, men sko bør gå greit. Og Skoringen er etter min mening en kjede som framstår som seriøs. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå