Gjest Gjest_rosa_* Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Hei Var ute i helgen, og møtte en x av meg (som også er singel). VI var sammen en kort periode for 3 år siden ca. Han er også en ungdomsvenn av meg. Da vi var sammen var jeg ikke klar for noe seriøst, var akkuratt blitt slutt med meg og en annen etter et lengre forhold. Den perioden vi var sammen, var han veldig pågående og jeg følte jeg ble kvælt i den tiden vi var sammen. Dette fordi jeg IKKE var klar for noe den gangen. Det ble slutt på en litt vond måte den gangen, jeg var vel ikke helt snill.. Jeg klarte ikke mer da, siden jeg ble "kvalt" i det forholdet.. Ble litt usakelig osv.. Ser selv jeg er dum, men da så klarte jeg bare ikke.. Det ble for mye for meg da. Vi utvekslet noen mailer etter det ble slutt, han skrev hvor mye han likte meg og hvor lei seg han var for at det ble slutt. Når jeg møtte han nå i helgen, skjønte jeg hvorfor jeg hadde blitt betatt og forelska den gangen. Han er en god og snill gutt, som bare var veldig klar for et forhold den tiden ( noe ikke jeg var ) Vi har skrevet litt på facebook nå i går og i dag. Jeg vet liksom ikke hvordan jeg skal gå frem for å ta opp kontakten meg han igjen "på den måten".. Kjenner jeg må trå varsomt siden måten det ble slutt på for 3 år siden. Har en følelse at han fortsatt er svak for meg, merket det i forhold til hvordan han ser på meg. Jeg får vondt når jeg tenker på hvor usakelig jeg har vært tidligere.. Det gjør meg vondt. Er det noe jeg kan gjøre for at vi kan date igjen? Han virker litt "sår" og skriver kort på facebook.. Tar i mot synspunkter og råd...
Gjest Chau Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Sannsynligheten er høy for at vedkommende har glemt deg etter 3 år. Når du i tillegg behandlet personen kjipt , hva forventer du av råd ? Hvordan kan gutten være "sår" ?
ceca Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 du kan jo begynne med å beom unnskyldning for hvordan du oppførte deg/gjorde det sutt og fortelle hvorfor det ble på den måten og at du har dårlig samvittighet for det . Og at du liker han fortsatt god, osv osv. Du får bare legge kortene på bordet , si det som det er, og vente å se hva han vil.
Gjest Gjest_rosa_* Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Sannsynligheten er høy for at vedkommende har glemt deg etter 3 år. Når du i tillegg behandlet personen kjipt , hva forventer du av råd ? Hvordan kan gutten være "sår" ? Jeg forventer ingen ting, absolutt ikke. Men man Kan jo angre seg og se man har opptrådt feil og at det man har gjort har vært dumt. Jeg var ikke klar for noe den gangen, og han er veldig intens i et forhold.. En felles venninne av oss(god venn av meg), fortalte at han møtte en jente en stund etter det ble slutt med oss, hun hadde også endt det siden han var så pågående. Hadde jeg vært moden nok da så hadde jeg sakt det til han som det var, men jeg var ung, og så ikke den gode gutten han var siden jeg ikke var klar for noe så seriøst på den tiden. Han er en følsom gutt(derfor han er "sår"), vet det gjorde veldig inntrykk på han da vi var sammen. Hvilke råd jeg ønsker? Jeg tenkte kanskje noen har vært i lignende situasjoner tidliger, at man kan i ettertid se ting på en annen måte. At man kan angre seg og kanskje ordne opp i det. Ønsker å vite hvordan en kan gå frem for å få kontakt igjen..osv Kanskje noen har vært i hans situasjon.. at noen har opplevt at noen ber om unskyldning og at det kan gå ann å tilgi.
Gjest Gjest_rosa_* Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 du kan jo begynne med å beom unnskyldning for hvordan du oppførte deg/gjorde det sutt og fortelle hvorfor det ble på den måten og at du har dårlig samvittighet for det . Og at du liker han fortsatt god, osv osv. Du får bare legge kortene på bordet , si det som det er, og vente å se hva han vil. Ja, det er det jeg ønsker. Å kunne be om unnskylding. men lurer på hvordan jeg skal gå frem.. be han på kaffe ? Sende en mail..? hmmm...
:-) anna Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Kan du ikke sende ham en lang mail da. Der du skriver det du tenker. jeg vet mange synes man skal si ting ansikt til ansikt. men noen ganger synes jeg det er bedre å skrive det. Da får vedkommende som leser det mulighet til å bearbeide det litt før han svarer. Du kan jo skrive at du håper det er ok at du skriver en slik mail. At du har hatt så dårlig samvittighet fordi du føler at du oppførte deg veldig dårlig, mot ham. At du rett og slett ikke var moden nok til å være i et forhold den gangen. Du kan jo eventuelt si at du følte at de kunne bli alvor med ham, at han var akkurat en sånn fyr som du hadde drømt om å ende opp sammen med. Men at du fikk panikk fordi du ikke var klar for et så alvorlig forhold da. Og at du reagerte med å bli slem og usaklig, når det egentlig handlet om at du følte at du var for ung for å finne "den rette". Du kan jo si at etterhvert som du har blitt eldre og modnere har du innsett at du oppførte deg dårlig mot ham, og at du gjerne vil be ham om unnskyldning for det. At han både er og har vært en fantastisk fyr, og at du vil at han skal vite at du synes det.
Gjest Gjest_rosa_* Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Kan du ikke sende ham en lang mail da. Der du skriver det du tenker. jeg vet mange synes man skal si ting ansikt til ansikt. men noen ganger synes jeg det er bedre å skrive det. Da får vedkommende som leser det mulighet til å bearbeide det litt før han svarer. Du kan jo skrive at du håper det er ok at du skriver en slik mail. At du har hatt så dårlig samvittighet fordi du føler at du oppførte deg veldig dårlig, mot ham. At du rett og slett ikke var moden nok til å være i et forhold den gangen. Du kan jo eventuelt si at du følte at de kunne bli alvor med ham, at han var akkurat en sånn fyr som du hadde drømt om å ende opp sammen med. Men at du fikk panikk fordi du ikke var klar for et så alvorlig forhold da. Og at du reagerte med å bli slem og usaklig, når det egentlig handlet om at du følte at du var for ung for å finne "den rette". Du kan jo si at etterhvert som du har blitt eldre og modnere har du innsett at du oppførte deg dårlig mot ham, og at du gjerne vil be ham om unnskyldning for det. At han både er og har vært en fantastisk fyr, og at du vil at han skal vite at du synes det. Takk, det var fine ord. Er noe slikt jeg kunne tenkt meg å gjøre.
Gjest Gjest_gutt Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 Skulle ønske jeg hadde fått et slikt brev fra exen.
Gjest Gjest_rosa_* Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 Takk for svarene deres, jeg tenker veldig og setter pris på at dere råder meg Jeg er glad i å skrive, føler jeg får frem det jeg føler/tenker. Han har jo skrevet lange mailer til meg tidligere, så vet han setter pris på det. Enig i det anna skrev her, at han får latt det synke inn og bearbeidet det ved å få en mail. Vet jeg ikke kan forvente noe, men for min del så føles det godt om jeg kan be om en unskyldning. Kjenner meg ikke igjen i den situasjonen jeg var i, at jeg kunne bli sånn.. Var ikke helt heks. men føler det ble slutt på en feil måte. Jeg var for umoden og taklet dårlig at han var så pågående og intens. Får se om jeg sender mailen, skal sterkt vurdere det. Så kan jeg uansett se hva han skriver tilbake, dersom han gjør det. Hadde det vært omvent så hadde jeg satt pris på om en gutt hadde kontaktet med i ettertid, hvertfall om det var jeg som var så keen.. Da hadde jeg blitt super glad. Uansett så er det hyggelig å e om unskyldning, spess. siden han er en ungdomsvenn av meg også..
Gjest Gjest_rosa_* Skrevet 18. februar 2008 #10 Skrevet 18. februar 2008 Nå har jeg sendt noen ord til han, tenkte at uansett, så vil jeg han skal vite at jeg tenker og angrer på min oppførsel. Så får vi se. Merkelig at livet er sånn, at man møtes på feil sted til feil tid. Kanskje det betyr at skjebnen ikke vil vi skal være sammen... :gråte: Har noen av dere møtt noen på feil sted til feil tid? Men kanskje senere har skjønt at det egentlig kunne blitt bra? Eller er det bare jeg som "roter" i fortiden min?!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 Eksen min gjorde det slutt fordi han ikke var klar.. Man glemmer ikke så fort. Jeg synes det hadde vært supert å gå en slik mail!! Om ikke annet, så får han kanskje litt boost i selvtilliten sin, og du har ryggen rak! Lykke til!
Gjest Dixie i.i Skrevet 18. februar 2008 #12 Skrevet 18. februar 2008 Hei, jeg har gjort som deg. Møtte kjæresten min da jeg akkurat hadde kommet ut fra ett langt forhold, og han var nok litt en rebound fyr... Han var veldig forelsket i meg, jeg var nok litt mer kjølig... Og behandlet han ikke spesielt pent for å si det sånn. Til slutt dumpet jeg han for å være singel på hyttetur i Hemsedal... Jeg var super umoden og slem. Noen år senere møttes vi igjen og jeg begynte å tenke mer og mer på han. Han ble veldig såret når det ble slutt, og brukte litt tid på å "stole" på meg og på at jeg virkelig ville det. Var jeg som måtte ta mye intiativ og gi han rom til å tenke. Men jeg visste jo at jeg ville ha han, nå har vi vært sammen i snart 1 år og det var slutt i 5-6 år, så det er håp!!
:-) anna Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har ikke sendt et slikt brev, men jeg burde kanskje gjort det. For jeg var sammen med en kjempefin fyr da jeg var 17, og dumpa han fordi jeg fikk panikk over at det var i ferd med å føles så alvorlig. Hadde han kommet inn i livet mitt fem år senere kunne vi vært gift i dag.
Gjest Kul tråd! Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Skulle ønske jeg hadde fått et slikt brev fra exen. Lykke til, "Gjest_gutt" håper du får det!
Gjest Kul tråd! Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 Tar i mot synspunkter og råd... Interessant tråd det her! Jeg har ikke prøvd å kontakte ekser, kun typer jeg var interessert i før men timingen passet ikke etc. Det fungerte ikke! Men men... Jeg synes absolutt du skal skrive hva du føler! Dere har jo alt vært sammen, så det vil ikke oppfattes som desperat eller rart. Tror nok han vil sette pris på det uansett, han vil i alle fall bli glad, og du blir sikker på at han vet hva du føler og tenker. Bedre kan det ikke bli!
Gjest Gjest_Maria_* Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Hvordan gikk det da TS? Fått svar?
Gjest Gjest_rosa_* Skrevet 19. februar 2008 #17 Skrevet 19. februar 2008 Hvordan gikk det da TS? Fått svar? Hei Har ikke fått svar enda, men venter ikke noe svar med en gang heller. Kanskje jeg ikke får noe. Hadde det vært meg som hadde fått en slikt brev/mail så hadde jeg måtte la det synke inn litt, og tenkt over hva jeg skulle skrevet tilbake. Det føles godt å ha sakt hva jeg føler uansett.. Han er en fin gutt og fortjener å høre det.. Hadde ikke dere også måtte latt det synke inn før dere svarte på et slikt brev/mail?
Fredrik=) Skrevet 19. februar 2008 #18 Skrevet 19. februar 2008 haha du sitter ikke å vennter på svar nei? hahah=) bra du tror d selv da! han svarer sikkert snart fin på noe annet i melomtiden du så kommer nok svaret før du aner. vannet koker ikke mens du ser på der vettu!
:-) anna Skrevet 20. februar 2008 #19 Skrevet 20. februar 2008 Så da.. det er da vel helt naturlig å være spent på svar når man har sendt en slik epost. ER det så merkelig da synes du? Jeg er faktisk spent på trådstarters vegne jeg også. Og jeg synes dessuten hun er kjempemodig og jeg er dødsimponert!! Fortell hva slags svar du får da!!!!
Fredrik=) Skrevet 20. februar 2008 #20 Skrevet 20. februar 2008 ikke meningen å være frekk da:P bare virka som hun prøvde å overbevise seg selv/oss om at det ikke var noe stress m å få svar. selv om det var ganske tydelig at hun var litt spent=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå