Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

--------------------------------------------------------------------------------

Fikk meg en ergometersykkel for ca 14 dager siden og dden er skikkelig vondt og sitte på. [setet]

Jeg trener noen ganger i uken på fysikalske og sykler endel der, men setene der er mye bedre.

Jeg fikk ikke prøvd denne sykkelen før jeg kjøpte den, ble bare anbefalt den.

Nå har jeg kjøpt sykkelbukse uten at det hjalp også har jeg kjøpt et silikonfylt setetrekk, men det hjelper heller ikke.

Smertene setter seg i seteknutene og forplanter seg opp i ryggen, og da er jo hensikten borte egentlig.

Hvordan er det med angrefristen i butikkene på varene en har kjøpt. Tror dere det er mulig og få retunert sykkelen og få igjen pengene?

Problemet deres på butikken var og få montert den, men det har jo mannen min gjort og beskyttelse på displayet er heller ikke fjernet så den fremstår jo som ny.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ingen retur/angrerett på varer som er kjøpt i butikk, med mindre det er noe galt med varen (da har du reklamsjonsrett) men det gjelder jo ikke i denne saken.

Selv om du ikke har rett på det juridisk, er det jo mange butikker som opererer med forskjellige former for bytterett, så det greieste er vel å ringe butikken å spørre.

Gjest En som også angrer på noen kjøp
Skrevet
--------------------------------------------------------------------------------

Hvordan er det med angrefristen i butikkene på varene en har kjøpt. Tror dere det er mulig og få retunert sykkelen og få igjen pengene?

Problemet deres på butikken var og få montert den, men det har jo mannen min gjort og beskyttelse på displayet er heller ikke fjernet så den fremstår jo som ny.

Dersom det ikke er noen feil på produktet har du nok ingen rett til å "angre" kjøpet. Dette er kun en rett du kjøper ting utenfor butikk, som telefonsalg og nettsalg.

Jeg skjønte ikke helt hva du mente med "Problemet deres på butikken var og få montert den"

Har du bestilt den ferdigmontert og butikken ikke har levert den slik?

Dersom det er feil på produktet har du reklamasjonsrett, dvs at butikken har anledning til å utbedre feil, gi deg prisavslag og/eller heve kjøpet.

Gjest Elfrida
Skrevet

Kanskje du kan bytte sete til et annet? Sjekk bruksanvisningen eller hør med butikken.

Skrevet

Spørs om det virkelig er noe galt med selve setet eller monteringen. Hvis det ikke er noe galt med den, tviler jeg du har rett på penger tilbake. Men det kan jo hende at butikken er grei med deg og lar deg få bytte den, eller noe.

Det er jo mulig at setet er så hardt og vondt fordi det er helt nytt, og du er vant til å sitte på eldre og mykere seter. Hvor mye har du syklet på sykkelen?

Skrevet

Min var også skikkelig vond å sitte på. Løste seg da; klarte å få tak i mykere sete som butikken bestilte til meg. Kosta ikke mange hundrelappene og vips- var problemet løst og rompa mi glad igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...