Skrika89 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Jeg skal til sammen gå ned 30kg, og er litt redd for at huden min ikke skal trekke seg tilbake. Er det noen som har noen råd for unngå det, hvis det i det hele tatt er mulig å unngå det??
Gjest Bolledeig Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Jeg skal til sammen gå ned 30kg, og er litt redd for at huden min ikke skal trekke seg tilbake. Er det noen som har noen råd for unngå det, hvis det i det hele tatt er mulig å unngå det?? Jeg aner ikke hvor gammel du er men hvis du går ned ganske rolig og forsiktig så trenger det ikke bli løshud selv om du går ned 30 kg. Det blir jo og en avveinign hva som er verst, litt flabb noen steder eller 30 kg overvekt =D Løs hud kan også rettes kirurgisk senere skulle det bli et problem
Skrika89 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er 18, så har vel en forholdsvis "ung" hud. Er så nervøs for dette, har heller lyst til å se ut som jeg gjør nå, enn hvis magen armer lår og alt skal henge. Blir det evt bra hvis man får kirurgi hvis det skulle skje? Jeg er 157cm høy så 30 kg er ganske mye på meg..
Gjest Veronica Mars Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Jeg tror ikke det gjør noen forskjell hvordan du går ned i vekt for om du får løs hud eller ikke, det eneste som spiller rolle er hvor gammel du er og hvor lenge du har vært overvektig. Så for å minske sjansen for å få hengehud er det lurt å begynne slankekuren så fort som mulig, kjenner de som har slanket seg mye tidlig i tjueårene som har fått det. Hvis du slanker deg og finner ut at huden henger (etter at du har ventet en stund så den har fått sjansen til å trekke seg mer sammen) kan du jo vurdere å ta en operasjon (som du muligens kan få støtte til), eller hvis du syntes at du så bedre ut før kanskje gå litt opp igjen.
Annikken Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Dersom du er så ung som du er, tror jeg ikke du kommer til å ha noe problem med at huden trekker seg tilbake. Du slanker deg jo ikke 30 kg på en uke, så huden har god tid på å krympe inn. Den er veldig tøyelig, begge veier! Så ikke vær redd for dette, det er egentlig din minste bekymring. Tenk heller på hvor frisk og opplagt du kommer til å være, istedenfor å bekymre deg for litt eventuell løs hud. Du kommer ikke til å angre, det er jeg sikker på
Skrika89 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #6 Skrevet 18. februar 2008 Takk for støttende ord:) Jeg har vært overvektig i 2 år, men har bestemt meg for at dette ikke er meg, så nå skal det bort igjen. Skyldes bare slurv.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #7 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er betydelig eldre enn deg, og har til nå gått ned 43 kilo (skal ned 10-12 kilo til). Har absolutt ikke fått hengehud. Grunnene til det tror jeg er a) jeg har brukt veldig lang tid på å gå ned disse kiloene (er snakk om flere år) og b) jeg har stort sett trent meg ned i vekt. Du er så ung så dette tror jeg kommer til å gå kjempebra!
Skrika89 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #8 Skrevet 18. februar 2008 Så du har ikke lagt om så mye på kostholdet ditt? Jeg vil heller ikke være fanatisk når det gjelder kosthold vil heller bruke 1-2 år på å gå ned mine 30 kg, enn å få hengehud, vil også kose meg... tenkte kanskje jeg skulle kjøpe meg en trimsykkel som jeg kan ha hjemme, men kan jeg få spørre hvor mange kilo du har gått ned i mnd? Tusen takk for oppmuntrende ord:)
Cienna Skrevet 21. februar 2008 #9 Skrevet 21. februar 2008 Kjempe positivt at du er ralistisk og tenker langsiktelig....da er det mye større sjanse for at du sakte, men sikkert når målet ditt og vil klare å holde på idealmålet ditt Stå på og lykke til!!!!!!
Skrika89 Skrevet 21. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 21. februar 2008 Hei:) Takk for gode ord. Jeg tror det er mye mer realistisk og bruke lang tid enn å stresse. Og det er som du sier mye lettere å holde vekten når jeg bruker lang tid:) Det har gått kjempe bra denne uken her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå