Gå til innhold

Hjemmelagede vårruller

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg pleier å lage hjemmelagede vårruller og til nå så har jeg frityrstekt dem og så fryst dem, men når jeg da tar dem opp igjen og varmer dem i frityrkokeren igjen så blir dem veldig harde, så lurer på om noen har prøvd å lage dem og så fryse dem uten å frityrsteke dem først og heller frityrsteke dem når man tar dem opp av fryseren og skal spise dem? Er liksom så greit å lage store porsjoner av sånt..

Videoannonse
Annonse
Gjest Pupsilure
Skrevet

Ja, jeg har gjort det, går helt bra :) Jeg laget ca 70 stk :)

Gjest Pupsilure
Skrevet

Skulle gjerne gitt deg, for mine var skikkelig gode, men jeg fikk ei thailandsk dame som jeg kjenner til å lage mine. Jeg betalte henne for ingrediensene ca 200 kr, og hun laget 70 stk til meg. Hadde dem i mange mange mnd, og de var skikkelig gode og proffe :)

Har laget selv en gang også, og da brukte jeg glassnudler(sånne blanke tynne), kål, gulrot, kylling blant annet. Husker ikke mer... De ble også ganske gode. Men hun thailandske dama brukte masse krydder.

Gjest _Leela_
Skrevet

Vi fryser våre før steking hvis vi lager flere enn planlagt, funker kjempebra, er bare å ta de ut av fryseren i god tid slik at de får tint litt.

Og vi bruker kjøttdeig evt karbonadedeig, gulrot, hodekål og glassnudler. Krydrer de til med masse hvitløk, chilli, thailandsk buljong og østerssaus. Blir kjempegode.

Skrevet

Min mor lager vietnamesiske vårruller med reker, svinekjøtt, kinesisk sopp, glassnudler og gulrot. (+ egg hvis jeg ikke husker helt feil) De er helt utrolig gode!

Skrevet

Er det noen som lager deigen rundt selv, eller kjøper dere? Vi har ingen innvandrerbutikker i praktisk avstand herfra :( Hvis noen har oppskrift på deig vil jeg gjerne ha. Forøvrig har jeg sett flere vårrulloppskrifter med (mung)bønnespirer også :) De beste vårrullene jeg har smakt kjøpte jeg på et internasjonal-matdag-opplegg, de var nestne sigarillotynne og sprø og krydret med mye hvitløk, blant annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...