Gå til innhold

Thailand - hvor bør man dra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til fine steder å reise til? Vil ikke dra til et sted som er ødelagt helt av turismen, samtidig som vi reiser med barn (5 og 8) slik at stedet må være litt sivilisert.. Det bør også være slik at man kan komme seg dit uten å reise på hasardiøse båtturer.. (har hørt om de..).

Phuket er ikke så interessant - da jeg har skjønt at det er ødelagt av turismen. Krabi vet jeg ikke nok om, annet enn at det ser ut til å være veldig dyrt å fly dit..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ts her

ingen som har tips?

Vil helst unngå phuket og de store turistmaskinene..

Er øst eller vest å foretrekke værmessig - eller er det ingen forskjell?

Skrevet

Jeg har reist en del i Thailand før jeg fikk barn, og det er utrolig mange steder som ikke er "ødelagt" av turismen (ennå...).

Men da vi fikk barn reiste vi til Bangkok, og deretter fløy vi til Koh Samui. Chaweng, som de fleste drar til, er skikkelig turistifisert. Men det finnes mange andre steder hvor man omtrendt kan ha stranda for seg selv (særlig om man reiser utenom høysesongene). Vi bodde mesteparten av tiden litt sør for hovedbyen Nathon.

Fordelen med å reise til feks Koh Samui, er slik som du sier - man slipper å ta båt. I tillegg til at de har kjempebra sykehus, dersom noe skulle skje med ungene.

Skrevet

ts her:

takk for svar. Bestilte dere billetter til Bankok og tok reisen derifra på sparket? hvilket flyselskap dro dere med?

vi planlegger å dra i desember - men det ser veldig dyrt ut da.. når anbefaler du å reise (værmessig)?

Skrevet

Vi reiste med SAS til Kjøben og videre med Thai Airways. Vi hadde kjøpt billetter fra Bangkok til Koh Samui på nettet på forhånd (husker ikke hva selskapet heter, men tror det bare er ett selskap på denne ruten).

(Årsaken til at vi gjorde det på denne måten, er at vi ønsket en uke i Bangkok på slutten av oppholdet. Mange av "ferdig pakkene" tilbyr bare et par dager i Bangkok.)

Den varmeste og beste tiden, er på nyåret (frem til mars - april). Desember er også veldig populært. Vi reiste dit med barn i slutten av august/begynnelsen av september. Synes egentlig at det var helt perfekt. Det er regntid da, men vi hadde ikke en dag med regn mens vi var der (og om det regner varer det gjerne bare et par timer). Vi hadde en dag med overskyet vær, og oppdaget fort at det fortsatt betyr at man må bruke solfaktor! :) Ville ikke dratt til Thailand med barn i den varmeste tiden, det var mer enn varmt nok når vi var der. Spesielt i Bangkok hvor luftfuktighet er veldig høy.

Skrevet

Tusen takk for svar, *Annie* !

Er skikkelig nybegynner på langturer, så da er det godt at jeg har dere på Kvinneguiden.. Da er det bare å planlegge en reiserute. *gleder meg*

Skrevet

Vil også anbefale at du kjøper en guidebok, f.eks. Rough Guide Thailand. Dersom du bor i Oslo er det greieste å dra innom Nomaden, ellers kan det bestilles rimelig på www.play.com.

Skrevet
Noen som har tips til fine steder å reise til? Vil ikke dra til et sted som er ødelagt helt av turismen, samtidig som vi reiser med barn (5 og 8) slik at stedet må være litt sivilisert.. Det bør også være slik at man kan komme seg dit uten å reise på hasardiøse båtturer.. (har hørt om de..).

Phuket er ikke så interessant - da jeg har skjønt at det er ødelagt av turismen. Krabi vet jeg ikke nok om, annet enn at det ser ut til å være veldig dyrt å fly dit..??

Koh Lanta er et tips. Der er turister, men du får fint være i fred. Ellers er der fortsatt steder på Phuket hvor der ikke er overbefolket. Kata Noi er et av stedene. Imidlertid syntes vi at der ble kjedelig (Kata Noi altså), så vi gikk eller kjørte til et av de større stedene på kvelden.

Skrevet

Jeg og en kompis havnet i Pattaya, og det var i hvert fall ikke noe sted jeg ville tatt med familien. Vi kom fra Filipinene og reiste ditt ene og alene fordi det var der dem hadde Hard Rock Hotel! Hotellet var utrolig bra, men Pattaya er et eneste stort red light district.

Skrevet

Skal du til Koh Samui i Desember er ikke Chaweng stedet å være på dersom turismen plager dere. Men stranden er langgrunn og fin for små barn. Fly selskap som flyr dit er Bangkok Airways og Thai Airways. Jeg vil anbefale deg Koh Chang men da må du ta båt ut. Ikke så turistifisert som Samui og Phuket.

Kan også anbefale Krabi og Ao Nang. Flott plass for barnefamilier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...