Gå til innhold

Hvordan ser en typisk dag ut for deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurte på om alle her som slanker seg/deffer kunne skrevet ned hva de spiser på en gjennomsnittlig dag? Jeg er ikke ute etter "slanketips". Vil bare se hvordan dere andre spiser (og evt trener) på en typisk dag på slankern. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg på slankern, men har vel egentlig en liten plan om å komme meg ned i fettprosent fram mot sommeren. Ligger nå på 17, og sliter litt med å finne motivasjonen til den helt store innsatsen.

Frokost: Havregrøt ( med vann) , banan, en liten neve rosiner og en dæsj kanel på toppen, nam! 1 glass juice + tran

Mellom I: 1 frukt

Lunsj: Kylling,skinke el tunfisksalat, 1\2 rundstykke

Mellom II: 2 grovknekkis med cottage cheese

Middag: "vanlig" middagmat, men min porsjon består av mest grønnsaker.

Kvelds: Rett-i-koppen , er gjerne litt kald og frossen på kvelden.*hutre-hutre*

I tillegg til dette spiser jeg gjerne en banan el rett etter trening.Jeg har tre styrkeøkter i uka, kjører helkroppsprogram akkurat nå. de dagene jeg ikke har styrke er det step eller jogging, mye intervalltrening, men har lagt på litt mere langkjøring nå. Har spisedag på lørdagskveld og treningsfri på søndager.Prøver å få til en rask spasertur om morgenen, men det blir ikke hver dag. Men er godt fornøyd om jeg får til tre-fire ganger pr.uke.

Gjest Gjest_cc_*
Skrevet

En vanlig dag for meg ser omtrent slik ut:

(08.30) Frokost:

Havregrøt

30g Prot. Shake

(11.30) Mellommåltid:

Prot. Shake

Eple, mandler

(15.00) Middag:

Karbonadedeig i forskjellige varianter/ Biff/ Omelett og kokt skinke/

Litt Ris/ Pita/Fullkornspasta

Salat

(18.00) Mellommåltid:

Prot. Shake

(19.00) Trening

Kondisjon 5-6 dager i uka

Styrketrening 3-4 dager i uka

(21.00) Kvelds:

Boks med Kesam blandet med FUN

Smoothies! Yum! :)

Skrevet (endret)

Jeg bytter ikke på trening og deffing som stryketrenere, men prøver å ha et mer stabilt kosthold.

Frokost: To grove knekkebrød, ofte med leverpostei

Lunsj: 2-3 grove brødskiver (baker selv)

Middag: Ganske vanlig middag egentlig, men prøver å bruke mye grønnsaker, fullkornsprodukter og kylling

Kveldsmat: Knekkebrød, cottage cheese, brødskiver, ofte to brødskiver med speilegg når jeg har trent og trenger mat... knekkebrød med sardiner eller tunfisk er godt. Dersom jeg ikke spiser bra til kvelds, særlig etter å ha trent, våkner jeg om natta og er sulten, så prøver å få i meg greit med mat.

Ellers så sper jeg på med gulrøtter, avocado og frukt der jeg føler det trengs. Har alltid med ekstra gulrøtter og frukt på skolen. Jeg prøver å unngå å gå sulten, fordi det blir jeg bare uvel av.

En annen ting er at jeg har merket at det fungerer å spise litt av mange ting istedenfor å spise mye av få ting. Dersom jeg tar en appelsin til de to brødskivene til lunsj, føler jeg meg mye mettere enn om jeg spiser tre brødskiver. Jeg har trua på å få i seg litt av mange næringsgrupper hver gang man spiser, det virker som om kroppen blir ganske fornøyd da.

Så langt har det fungert, nesten ned en buksestørrelse på en måned :) Men det er en kombinasjon av å være flink med kosten, og å trene.

Endret av Annikken
Gjest Gjest_caroline_*
Skrevet

06.00- står opp går en rask tur på 30-40 minutter

06.30-40 spiser en talerken med havregryn og skummet melk, (trenger ikke være helt fanatisk og spise det med vann for å gå ned i vekt) proteinshake 1 scup(ca 25gram skal jo ikke bli noen body bygger heller:P ) et glass med juice til med udo's chois( er olje som smaker helt for j** men har alle dei rette fettene, og er faktisk til hjelp for å gå ned i vekt,hjelper kroppen og forbrenne mer

10.00 2 par skiver med fedon brød(selges på rema, det sunneste brødet du kan spise.)

13.30 tar med meg en boks med ris,egg, og noe kjøtt som biff,svinestrimler,kylling eller kalkun, er jo alltid en mikro du kan varme d i som regel,,men smaker greit kalt ogsåen protein shake

17.00 en god middag med pasta(helst fullkorn) eller ris, med noe godt til, variere også med poteter, det er jo ikke like sunt,men du skal jo begynne og leve etterpå du har slanket deg også,kan jo ikke leve på slanke kost hele livet.

18.30 er instruktør på treningssenter, så har eller er på andres timer 5-6 ganger i uken.

20.30- en boks med kesam med fun light og en protein shake

spiser veldig lite snop og slikt. har gått et veddemål med samboeren som jeg rett og slett ikke har råd til og tape,som gjør at jeg klarer og holde meg borte fra søtsaker,men en dag i uken går vi sammen og kjøper en ting vi har veldig lyst på hver.:P

du må huske det at du skal leve etter du har slanket det ned til d idelle målet. har sett mange som slanker seg på måltidserstatninger og slikt og bare lever på luft å kjærlighet,men med en gang de begynner og spise legger de på seg fort igjen. ingen bra måte og slanke seg på,du bare ødelegger forbrenningen,d optimale er å spise ofte og riktig. jeg spiser ca hver 3 time, da sier magen min automatisk fra at nå er det tid for mat igjen.

Skrevet

Hvor mye penger bruker dere på mat i måneden når dere følger disse kostholdene?

Gjest Chili Pepper
Skrevet

jeg slanker meg ikke (så veldig mye :briller: ), men likevel.

jeg spiser ganske likt, men et eksempel:

frokost: havregryn og lett-yoghurt

mellommåltid: proteinshake og banan

lunsj: kylling og ris

mellommåltid: et par egg og litt skinke

rett etter trening: shake og banan

etter trening: kylling og ris

kvelds: shake og nøtter/frukt el.

du burde få i deg mer grønnsaker enn jeg gjør (tar multivitamin og annet kosttilskudd, men det er ikke like bra).

jeg trener et par timer etter jobb, eller på kvelden. cirka 4-5 ganger i uka.

Skrevet

Typisk dag:

Frokost ca 7.30:

Hjemmebakt brød med et eller annet

Havregrøt med eple og melk

Lunsj ca 11.30:

Rug sprø med fruktyoghurt

Mellomåltid ca 16.30:

To sammenpiskede egg og to ryvita knekkebrød

Trening ca kl 17.30 - 20.00

Spinning

Styrke

Middag ca 20.30:

Svinefilet med wokgrønnsaker

Tunfisksalat

Laks med grønnsaker

Varmrøkt peppermakrell med et rundstykke/salat...

Elgwok...

Trener fire dager i uka.

Spiser ca 2000 kcal om dagen og på treningsdager bruker jeg ca 3500.

Skrevet

Overraskende lite, faktisk. Kjøper kjøtt i økonomipakninger, fryser ned, og frukt og grønt er ganske billig. Baker brød selv. 2 pakker Wasa grovknekke koster 11 kroner...

Det trenger faktisk ikke bli så dyrt. Jeg merker at jeg er flinkere til å ta med mat hjemmefra når jeg passer på kosten, og det ender opp med å koste mindre enn om jeg drar hjemmefra uten mat. Da blir det ofte baguetter til 40 kroner til lunsj, eller middag til 50... en kyllingfilet med litt sopp, gulrot, fullkornspasta og kesam kommer neppe på mer enn 25-30 kroner. En omelett ender opp med å koste kanskje 10-15.

Skrevet (endret)

Dette er mitt normale kosthold, ikke noe slankeopplegg.

Frokost ca. kl. 6-7:

-en skål havregrøt lagd på vann, med kun kanel på

eller

-to delikatess sesam rugknekkebrød med kokt skinke og tomat/paprika/agurk

eller

-to hardkokte egg og en frukt

mellommåltid ca. kl. 9-10:

-en frukt og noen få nøtter (oftest mandler eller valnøtter)

Lunsj ca. kl. 11-12:

-to eller tre delikatess sesam rugknekkebrød med kokt egg, mager leverpostei, kokt skinke, kyllingpålegg eller noe annet passe magert pluss en grønnsak (ofte gulrot) eller en frukt

eller

-en skål havregrøt lagd på vann, med kun kanel på pluss en frukt eller grønnsak

eller

-salat med kylling el. skinke hvis jeg har giddet å lage dagen før pluss en frukt

eller

-middagsrester av type wok og en frukt

Mellommåltid ca. kl. 14.30:

-to delikatess sesam rugknekkebrød med magert pålegg

eller

-en frukt

Middag ca. kl. 17-17.30:

-èn passelig porsjon av det vi har (vanlig småbarnsfamiliemat, men prøver å holde det sunt) bruker mye grønnsaker og rent kjøtt, fullkornsvarianter av det som finnes fullkornsvarianter av (pasta, tortillas etc)

evt. kvelds kl. 19, dersom jeg er sulten:

-ett delikatess sesam rugknekkebrød med cottage cheese og lettsyltetøy, eller kokt skinke o.l

eller

-en tallerken suppe

eller

-en frukt

Inntar litt popcorn og/eller sjokolade av og til i helgene. (Da bare èn av dagene... ikke tre)

Drikker lite brus (og da sukkerfri) og veldig lite alkohol. Drikker ikke ren melk og spiser ikke ost som pålegg pga mye mettet fett.

Jeg er 167 cm høy, veier nå ca. 63,5 og vil ned til 57 som er trivselsvekten min, der alle klærne passer og jeg ikke tenker noe særlig over hvordan kroppen er.

Jeg er opptatt av variert kosthold, klarer ikke å spise det samme dag ut og dag inn, det blir gastronomisk kjedsomhet for min del, og fører til usunn småspising.

Det hjelper også å stort sett alltid spise sittende ved et bord og være bevisst på å nyte hver bit man putter i munnen, ikke spise foran pc eller tv (da merker jeg nesten ikke at jeg har spist).

Endret av Kick
Skrevet

Jeg går på tur med hunden 3-4 ganger per dag....(45 min-60 min per tur)

Første turen går jeg uten frokost...

Spiser mye knekkebrød med ost og skinke, kylling og kalkunfileter marinert med diverse sauser og med friske grønnsaker til...I helgene med litt ris eller pasta.

Drikker ikke annet enn vann, og litt melk av og til.

Holder meg unna ris, pasta, poteter, fritymat, smør, oljer etc. Spiser ikke sjokolade eller chips i hverdagen(chips spiser jeg aldri faktisk)

Vil jeg ha noe søtt pleier jeg å spise druer...mmmm :jepp: Men i helgene unner jeg meg både sjokolade og gjerne litt småkjeks...

Er 173 og veier 58 kg.

Skrevet

Som Annikken sa, faktisk ikke så mye. Vi handler inn for en uke av gangen, og jeg lager klart matpakker så det er bare å røske med seg på vei ut av døra. Slipper mange turer på butikken som ofte ender med "klatt"-handling og ikke minst, det å ha med mat i sekken sparer mye penger framfor å kjøpe i kantine\kiosk.

Handler stort når det er f.eks kylling eller kalkun på tilbud og fryser i porsjonspakker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...