Gå til innhold

Pulver diett under hardtrening, går det?

Anbefalte innlegg

Gjest irrhøna
Skrevet

Trener 7-8 ganger i uken - noen dager 2 pass. Styrketrening og kondisjonstrening. Har ca 7 kg som jeg må gå ned på kort tid (ca 8 uker) - kan jeg da kaste meg på en pulverkur og da ta evt proteintilskudd i tillegg (for muskelmassen)?

Eller blir det for tøft for kroppen slik at jeg ikke får maksimalt utbytte av treningen?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Trener 7-8 ganger i uken - noen dager 2 pass. Styrketrening og kondisjonstrening. Har ca 7 kg som jeg må gå ned på kort tid (ca 8 uker) - kan jeg da kaste meg på en pulverkur og da ta evt proteintilskudd i tillegg (for muskelmassen)?

Eller blir det for tøft for kroppen slik at jeg ikke får maksimalt utbytte av treningen?

Noen som vet?

Det er fullt mulig å gå ned 7 kg i løpet av 8 uker, det spørs litt hvor overvektig du er da. Går du med kaloriunderskudd med 500 per dag så vil du gå ned 1 kg hver 14 dag. ca ca...

Jeg ville IKKE gått på pulverkur hvis jeg var deg. Blir kaloriunderskuddet for stort vil kroppen gå i sparemodus og tviholde på fettet og sette ned forbrenningen.

Skrevet

Hvorfor skal du ta pulverkur? Så mye som du trener vil det, med mindre du har en eller annen spesiell sykdom, ikke være vanskelig å gå ned i vekt ved å spise normalt. Det høres veldig merkelig ut om du trener så ofte jevnlig, spiser normalt og likevel har endel kilo å ta av?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...