Gå til innhold

Kjevik Lufthavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger en helgetur til Kristiansand, hvordan er det å komme til/fra flyplassen til byen? Slo opp på rutetidene til flybussen og da kunne det se ut som det ikke gikk busser på morgenen i helgen. Må man da ta drosje, og hva koster det? Burde jeg heller satse på tog eller buss fra Oslo, det tar kanskje ikke så mye ekstra tid enn fly når man regner til/fra flyplassene i tillegg? Hvilket busselskap er best, eller er det ingen forskjell?

Skrevet

Det tar vel ca 25 minutter fra flyplassen og inn til byen. Vil tro at taxi vil komme på 400 - 500 kroner eller mere. Jeg kunne heller ikke finne at det går flybuss i helgene. Om du velger tog eller buss så kommer de inn omtrent på samme sted i byen. Derfra går det nok av lokalbusser.

Tror det er vel så greit med toget som med bussen da.

Skrevet

Togturen mellom Oslo og Kristiansand er temmelig kjedelig, synes jeg. De siste to gangene jeg har vært i Oslo har jeg brukt Lavprisekspressen. Den er rimelig, sjåførene er hyggelige, bussen komfortabel og den har bare noen få stopp underveis, så det går raskt. "Nesten" like raskt som fly hvis man regner tiden til og fra flyplassen og tiden man må være der før avgang.

Skrevet

Ser ut som Lavprisekspressen er billigst av bussene (som seg hør og bør med det navnet), og har kortest reisetid. Fly tar bare tre kvarter, men med reisetid til/fra og venting på flyplassen blir det fort fire timer... og bussen bruker fem. Tog er bare billig hvis man er tidlig nok ute... så den masete ungen i nsb-reklamen blir feilinformert :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...