Gå til innhold

london alene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har for første gang tenkt meg alene til London. Jeg liker å reise alene. Det jeg ikke liker er å spise alene på kvelden. Tror nok mange har det sånn.

Så da lurer jeg på hva dere andre som reiser alene gjør? Har dere spesielle restauranter å anbefale?

Det jeg også har tenkt på er å handle i delikatessen i et supermarket, og ta maten med på rommet. Noen som har noe å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg pleier bare å gå inn på den restauranten jeg føler for og spise. Litt kjipt å sitte alene på rommet å spise. Iallfall middag. Ta med deg ei bok eller et blad om du føler det er ukomfortabelt å sitte der alene. Gøy å se andre mennesker, og du er nok ikke den eneste der inne som spiser alene heller. Det er som regel helt vanlig...

Skrevet

Ok. Takk for svar.

Er ikke så veldig glad i å gå ute på kvelden i store byer, men kan sikkert finne en restaurant nært hotellet.

Hadde tenkt meg lesekvelder på hotellrommet, kanskje med noe godt å spise, men får se hva det blir til.

Skrevet

Det er alltids noe i nærheten du kan gå til, spør på hotellet om det er en koselig pub eller lignende. De lever jo på en del pubmat der borte. Som oftest kan du jo også kjøpe mat i hotel restauranten.

Så lenge du holder deg i strøk der det er andre mennesker og ikke vandrer rundt i bak gater er det ikke så farlig å gå ute på kvelden. Iallfall ikke tidlig på kvelden.

Deilig med lesekvelder på hotellet også da. Du kan jo alltids bestille take away og kose deg med. Ha en fin tur uansett ;)

Skrevet

Hvis du går på Sainsbury's og Marks and Spencer, har de et enormt godt utvalg av kalde småretter som man kan spise på rommet. Når jeg er i England, er litt av kosen å kjøpe med meg litt av disse og ta med på rommet. Oliven, diverse salater, grillet kylling, sandwicher osv.

Skrevet

Kos med begge deler, synes jeg. Masse god ferdigmat på de nevnte supermarkedene, men jeg liker også å ta med en bok og sitte på restaurant i London. Mange som sitter alene, ingen som ser rart på deg for det!

Skrevet
Kos med begge deler, synes jeg. Masse god ferdigmat på de nevnte supermarkedene, men jeg liker også å ta med en bok og sitte på restaurant i London. Mange som sitter alene, ingen som ser rart på deg for det!

Helt enig med deg. Tror ikke mange vil reagere om man sitter alene med en bok og spiser i London.

Gjest Gjest_London
Skrevet

Jeg kan anbefale Yo Sushi: http://www.yosushi.com

De har flere restauranter rundt om i London, og på tross av navnet har de også annen mat enn sushi.

Hit synes jeg det er helt greit å gå alene. Man sitter langs en ”bardisk” og maten kommer på samlebånd slik at du kan plukke de rettene du vil ha. Hvis det er litt travelt – som det som oftest er - er det ingen som legger merke til at du er alene, og du vil være for opptatt med å velge mat fra båndet og følge med på kokkene som jobber like foran deg til å kjede deg/være redd for at noen ser rart på deg.

En bonus er også at maten er kjempegod – og du kan spise så mye eller lite du vil, så det passer både til lunsj og middag.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg ville nok valgt å spise på restaurant til lunch (evt også med en bok) og heller tatt meg noe enkelt i en bod eller på rommet på kvelden, tror jeg. Både for å slippe å sitte alene i "middagstiden" og for å slippe å gå alene rundt sent på kvelden. Og fordi jeg garantert ville være sliten på kvelden etter å ha tråkket rundt hele dagen (jeg pleier i alle fall å være mye mer "effektiv" når jeg er alene enn når jeg er sammen med noen andre og blir derfor mer sliten)

Men det er bare slik jeg føler det. Jeg ville ikke sett det minste rart på noen andre som spiste middag alene.

God tur!

Skrevet
Jeg kan anbefale Yo Sushi: http://www.yosushi.com

De har flere restauranter rundt om i London, og på tross av navnet har de også annen mat enn sushi.

Hit synes jeg det er helt greit å gå alene. Man sitter langs en ”bardisk” og maten kommer på samlebånd slik at du kan plukke de rettene du vil ha. Hvis det er litt travelt – som det som oftest er - er det ingen som legger merke til at du er alene, og du vil være for opptatt med å velge mat fra båndet og følge med på kokkene som jobber like foran deg til å kjede deg/være redd for at noen ser rart på deg.

En bonus er også at maten er kjempegod – og du kan spise så mye eller lite du vil, så det passer både til lunsj og middag.

Dette må prøves. Får se om det blir til lunsj eller på kvelden. Tusen takk for tips.

Jeg ville nok valgt å spise på restaurant til lunch (evt også med en bok) og heller tatt meg noe enkelt i en bod eller på rommet på kvelden, tror jeg. Både for å slippe å sitte alene i "middagstiden" og for å slippe å gå alene rundt sent på kvelden. Og fordi jeg garantert ville være sliten på kvelden etter å ha tråkket rundt hele dagen (jeg pleier i alle fall å være mye mer "effektiv" når jeg er alene enn når jeg er sammen med noen andre og blir derfor mer sliten)

Men det er bare slik jeg føler det. Jeg ville ikke sett det minste rart på noen andre som spiste middag alene.

God tur!

Sånn tenker jeg også. Har ikke så lyst til å gå ute alene om kvelden. Kommer nok til å være temmelig effektiv om dagen, så jeg blir nok ganske sliten når kvelden kommer.

Tusen takk for tips alle sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...