Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Selve dusjen (der man skrur på varmen osv) har et slags blakket/hvitt belegg. Hvordan får man bort dette på en effektiv måte? Dusjen er i hjørnet på badet og det er noe slags våtromsplater eller hva man kaller det. Disse har også blitt ganske stygge med tiden og jeg lurer på hvordan man kan få orden på det? Veggene er egentlig ganske lyse, men har blitt litt mer eggeskallfarget/beige.
Gjest antigartner Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Det hvite belegget kan være kalk. Det finnes flere vaskemidler som løser opp kalk å få kjøpt. Tror Mr Muscle har en spray, og jif også. For skikkelig gjenstridige såperester på veggplater o.l. kan du prøve med jif skurekrem først, og hvis ikke det hjelper prøv med salmiakkvann. Lykke til!
Netten Skrevet 18. februar 2008 #3 Skrevet 18. februar 2008 Bruk Jif skurekrem og svamp med glatt og ru side (de vanlige 10 pk. svampene i mange farger). Smør utover med den glatte siden, la virke litt og skur med den ru siden på svampen. Skyll av. Funker skikkelig bra!!
Grissini Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Leste et eller annet sted om et godt tips. På Ikea får man kjøpt dokoster til 8 kr eller sånt. Helt nye dokoster er geniale til å skure dusjen med, sammen med en skurekrem som f eks Jif. Jeg benyttet meg av dette tipset, og fikk skuret vekk en hel masse mer enn hva jeg gjorde før med klut og svamp.
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #5 Skrevet 18. februar 2008 Fix universal er et vidundermiddel som tar det meste. Bedre enn alt annet jeg har prøvd før.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå