Gå til innhold

Alene

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Så her sitter jeg alene. Typen har dratt på dansketur.

Jeg ville ikke han skulle dra, men han brydde seg vel ikke om det.

Vi har et barn sammen så jeg mener han burde tatt hensyn til det.

Det her skjedde på veldig kort varsel, så jeg fikk heller ikke ordnet b.vakt, slik at jeg kunne blitt med.

Ser for meg at han sitter der og koser seg. Mens jeg som også kunne trengt å kommme meg ut, bare sitter her.

Er det ikke slik at man bør ta hensyn til partneren sin, når det gjelder sånne ting. Jeg er inne i en vanskelig periode nå også og hadde lyst at vi skulle kose oss hjemme i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest M-ling

Jeg synes det hørtes fryktelig egosentrisk ut fra din side.

Med mindre han er en virre-vapp som gjentar slike ting hver helg, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ligger det sikkert mye bak (?), men jeg synes kanskje at du burde unne kjæresten din dette. Alle har behov for å lufte seg litt "alene" innimellom. Såsant han ikke bruker å gjøre dette ofte, da, og du alltid må sitte igjen hjemme.

Er du sjalu? Er forholdet forholdsvis nytt?

Jeg er iallefall slik avogtil, om noen venninner kommer og spør om jeg skal være med på noe, så hopper jeg på, må være litt impulsiv innimellom :D Kos deg du, slapp av mens gubben er borte, lag deg noe god mat, inviter en venninne til en hyggelig prat e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vet da søren. Syns dere begge hørtes ganske egoistiske ut jeg.

Kan du ikke unne mannen din denne turen, også kan dere "bytte på" om en liten stund. Da kan du ta deg en tur eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jeg er ikke egoistisk!

Men er det ikke vanelig at hvis du spørr samboern din om han kan være hjemme, bør man ikke ta hensyn til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir sittende alene med ansvaret for deres felles barn, mens han bare stikker avgårde på heisatur? Jeg ville ikke funnet meg i det.

Enten måtte vi hatt hver våre "helger" for oss selv - litt planlagt slik at den andre også kan sette en timeplan for seg og barnet - eller så hadde jeg lurt alvorlig på hans motiv - greit at alle trenger tid for seg selv - men å la deg bli sittende alene over helga med hele ansvaret tredd ned over hodet på kort varsel - synes jeg er frekt. Tror verken jeg eller sambo ville tolerert dette av hverandre. Orker ikke gå ut og spørre sambo, vet svaret hans.

Sier kanskje noe om at mannen din ikke tar sitt ansvar eller sitt forhold alvorlig - dessuten - er dette en vane? At du aldri kan vite når du blir overlatt med babyen/barnet - blir litt vanskelig å planlegge da. Kjenner via andre en som drar avgårde på den måten - skjønner ikke åssen damene hans (har blitt noen brutte forhold etterhvert for han det gjelder) -at de gidder.

En annen ting er at en frustrert mor/far som blir sittende slik - neppe har særlig overskudd til poden... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nefertiti

Har du en grunn til at han skal være hjemme, eller er det bare fordi du vil han helst skal det? Kan det ha noe med at du rett og slett er misunnelig og ville reist vekk selv?

Jeg syns du skal la være å lage noe problem av dette hvis det ikke er noe som skjer hele tiden. Hva er egentlig problemet? Skjønner ikke helt det jeg...

Begge parter i et forhold må få lov til å gjøre ting alene. Det kan jo faktisk være akkurat det han trenger for å få litt mer energi. På samme måte som du kanskje trenger det... Da tar du deg en helg og sier at siden han reiste så vil du ta deg en tur. Men si det for all del i en positiv tone! :)

Det er hver sin gang!

Men jeg syns du skal droppe surmulingen hvis du ikke har en god grunn!

Nyt tiden hjemme alene heller, det kan jo være ferie nok :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om mannen til hun som skrev dette innlegget sa dette til henne 2 timer før han dro......Da skjønner jeg at du er 'pissed'. Men om det er snakk om 2 dager eller mer, da....ja da ville jeg revurdert dette om jeg var henne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typen min er sånn. Han kan plutselig komme på at han skal noe, og prioriterer sjelden meg. Vi har heldigvis ikke felles barn, men begge har barn fra før.

Jeg finner meg egentlig ikke sånt. Når man er sammen, synes jeg man bør planlegge og ta litt hensyn. Noen liker kanskje å aldri vite hva som kommer til å skje, men det gjør ikke jeg! Ikke etter at jeg fikk barn i alle fall.

Jeg har ikke snakket med typen min om det enda, gruer meg litt til det, for jeg vet at han er av en helt annen mening!

Kos deg mens han er borte du, og gjør det beste ut av det! Har du ingen veninner som kan komme på besøk?, eller du kan dra og besøke familie e.l.

Og så kan du ta deg en velfortjent tur en annen gang, mens han er hjemme med ungen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker som en skikkelig sutrekjerring. Ikke rart at han trenger ei frihelg.

Gjest hadde selvfølgelig ikke skrevet innlegget hvis dette var første gangen mannen var egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest hadde selvfølgelig ikke skrevet innlegget hvis dette var første gangen mannen var egoistisk.

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Jeg syns ikke det er det minste rart du er lei deg jeg. Jeg er veldig uenig i andre her som mener gjest er egoistisk. Det syns jeg ikke. Men det viktigste her er at du får ta en alvorsprat med kjærsten din. Du må si fra hva du finner deg i og ikke. Drit i hva oss andre syns. Det er du som lever i det forholdet. Jeg hadde også reagert på at han på kort varsel lot deg være alene med barnet når han visste at du også hadde hatt ekstra godt av å bli med. Får håpe du finner ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vega

Har en følelse av at det er for det meste kvinnene som blir sittende igjen med småbarn - mens mannfolka tar heisaturer som de vil. (I de tilfellene der det skjer... det gjelder så visst ikke alle)

Det er bare en ting å gjøre. Det er å overlate ham med barnet neste helg da ... og så videre. Skal det være på den måten, så skal det være på den måten. Nå har han satt dagsorden, og det skal jo være likt. Ammer du, så skaff deg en brystpumpe på apoteket, frys ned melka, og pump deg også når du er borte for å ikke miste melka. Nyter du alkohol, så kast melka. Faren kan godt gi en melkeerstatning ei helg også.

Og husk - gjør det - ingen unnskyldninger nå... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ikke?

Jeg kan ikke vite med sikkerhet at min påstand er riktig, men mitt inntrykk er at innlegget ikke er skrevet av en sutrekjerring. Tror ikke at noen setter seg ned og skriver et slikt innlegg første gang noe skurrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vega

Når det er barn med i bildet - synes jeg uansett at man får legge vekk spontanitet-turene sine - dersom det ikke er avtalt og begge har sine helger, og da er det jo ikke lenger spontane turer - hvorfor skal man forvente at den andre parten ufrivillig skal sitte alene igjen med hele ansvaret - på kort varsel. Småbarn krever ganske mye av en, og å bli forlatt slik, gjør ikke akkurat noe for energien.

Jeg var ganske ung da jeg fikk barn, noen år over tjue, også min samboer den gang var litt sånn - spontan kan man vel si, - det endte med at jeg følte at jeg hadde fått en baby og en fullt ferdig utviklet tenåring i huset - og det orket jeg ikke bygge på. Jeg gjorde det slutt.

Og har ikke angret en dag.

(Nå mener jeg ikke å gi råd - jeg kjenner ikke saken, dessuten gjør jo alle uansett hva de likevel ville gjort, det første man gjør er vel å snakke sammen - så man har noe å forholde seg til for framtiden?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke vite med sikkerhet at min påstand er riktig, men mitt inntrykk er at innlegget ikke er skrevet av en sutrekjerring. Tror ikke at noen setter seg ned og skriver et slikt innlegg første gang noe skurrer.

Usj, dette ble i quoteste laget, men skitt au.

Mann 40: Jeg er ingen tankeleser, og har følgelig ingen peiling på hvorvidt denne danskebåtturisten er en egoistisk drittsekk eller en grei og hyggelig mann som har behov for å komme seg bort litt. Gjesten skriver om en spesiell situasjon, og det er denne situasjonen jeg tar utgangspunkt i når jeg svarer. Synes forøvrig gjestens innlegg oser av martyrrolle.

:grøss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alive

Samliv bør ikke handle omå føle seg fengslet, kanskje han trengte å lufte seg litt?

Så lenge du får kommet deg ut en tur innimellom også, så bør du ikke lage så mye ut av det...

Har noen venninner som ikke selv har det behovet for å komme seg ut, som vil heller sitte hjemme. Greit nok det, men selv om ikke de har det behovet, kan de ikke fengsle mennene sine helt, og tro at det holder i lengden...

Noen ganger lurer jeg på om enkelte velger å ikke gå ut, for å virke litt martyraktig.

Så kan de sitte det og si at det er fullstendig skjevfordeling...

Hvis du syns du sitter for mye hjemme alene med deres felles barn, ikke gjør det vanskeligere enn at du går ut og lar han sitte hjemme neste gang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...