Gjest Luv Luv Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Jeg og mannen min giftet oss borgelig i september, og hadde ingen feiring bortsett fra middag med de nærmeste. Til sommeren vil vi feire skikkelig, og lurer på om noen har erfaring med bryllupsfest i ettertid...? Jeg har lyst å få en kirkelig velsignelse samtidig, slig at det blir litt mer bryllupsaktig, men mannen min har ikke så lyst til det da han er muslim. Vil ikke tvinge ham, og jeg føler ikke at jeg er nødt til å ha en kirkelig seremoni, men er det noen andre måter vi kam markere vårt ekteskap på? Tenker også litt på hvordan vi skal ankomme festen dersom det ikke blir noen seremoni. Virker litt teit å bare komme liksom - noen forslag? Bryllupsfesten blir og en utfordring, siden vi er fra to ulike kulturer. Velger derfor en salig blanding med buffet. Festingen etter middagen kan og bli spennende å løse... Måten hans kultur feirer på er ganske så annerledes enn her i Norge, så vet ikke om det vil falle helt i smak hos min delvis "gammeldagse" familie, og motsatt. Noen her som har erfaringer med dette? Også det å gifte seg med en utlending
Gjest Gjest-Marianne Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hei! Jeg var i en forsinket feiring sommeren for to år siden, og da var "brudeparet" tilstede og tok i mot gjestene i finskruden sin. Da alle var samlet hadde de en seremoni på plenen utenfor lokalet, der de blant annet tok på ringer (da de med vilje hadde ventet med det). Var en fin, men ganske uhøytidelig seremoni ledet av en venninne av brudeparet, med blant annet diktlesning. Bare et forslag - lykke til med planlegging og seremoni!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå