Gjest Maiaa- i.i. Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Hei! Jeg og søstera mi reiser til Tallinn på tirsdag og skal bli et par dager. Noen som har noen erfaringer eller tips om Tallinn å dele med oss? Vi er glad i shopping og mat, men tar i mot alle tips! (Vi har bestilt spa på hotellet vårt allerede...)
Gjest Maiaa i.i. Skrevet 22. februar 2008 #2 Skrevet 22. februar 2008 Det var ikke mange svar å få om Tallinn, gitt! Men nå har vi i allefall vært der og jeg kan anbefale det på det sterkeste. Tallink Spa & Conference Hotel var fantastisk! Deilig "badeland" med verdens beste mojitos (finnes det noe deiligere enn å drikke en perfekt mojito i jacuzzien?) I tillegg var det flott rom og avslappende spamuligheter. (bestill på forhånd!) Byen er passe stor og veldig trivelig, selv om menneskene der ikke akkurat var åpne og pratsomme. Viru Keskus & Kaubamaja anbefales til shopping. Chocolaterie de Pierre er også et must! Moccakonfekten er utrolig! Vi rakk bare to middager, men kan anbefale begge stedene: Balthasar garlic restaurant og Karl Friedrich. (Portobellosoppen til forrett er himmelsk) Alt i alt var 2 dager litt kort til både spa og shopping. Neste gang skal jeg vie en hel dag til bare bading og spa! (Ja, for det skal bli en neste gang. )
maren Skrevet 22. februar 2008 #3 Skrevet 22. februar 2008 Hvis jeg hadde sett tråden din før så hadde jeg svart! Jeg var der i høst og tallinn er en kul by! Var du på den middelalderrestauranten i gamlebyen? Veldig å anbefale! Spa er utrolig digg og billig der borte, vi var på et spahotel like ved en rimi butikk og den var veldig bra. Tok aromamassage og det var himmelsk! Huden min ble "smooth and silky" som de annonserte med Var du på depeshe mode bar? Den er tøff, men ellers må jeg si at utelivet der borte er noe rølpete. Drita russere, finner og estere som ikke har noe til overs for hverandre er ikke noe særlig...
Gjest Maiaa i.i. Skrevet 22. februar 2008 #4 Skrevet 22. februar 2008 Hvis jeg hadde sett tråden din før så hadde jeg svart! Jeg var der i høst og tallinn er en kul by! Var du på den middelalderrestauranten i gamlebyen? Veldig å anbefale! Spa er utrolig digg og billig der borte, vi var på et spahotel like ved en rimi butikk og den var veldig bra. Tok aromamassage og det var himmelsk! Huden min ble "smooth and silky" som de annonserte med Var du på depeshe mode bar? Den er tøff, men ellers må jeg si at utelivet der borte er noe rølpete. Drita russere, finner og estere som ikke har noe til overs for hverandre er ikke noe særlig... Vi vurderte å gå på Olde Hansa, men det ble aldri til det. Gikk forbi og måtte ta bilder, da! Ellers ble det lite uteliv på oss, for vi småbarnsmødre trengte skjønnhetssøvnen vår. (Og dessuten var jo Mojitosene på hotellet knallgode! ) Men helt enig med deg: Tallinn er en kul by!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå