Gå til innhold

TRENING FOR STRAMMERE KROPP TL SOMMEREN!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mee_*
Skrevet

Hei!!

Jeg er ei jente på 18 år. Jeg ønsker et godt og effektivt treningsprogram jeg kan gjøre hjemme.

Jeg er ikke overvektig, men ønsker å "bytte" ut overflødig fett med muskler.

Det jeg har hjemme er en spinningsykkel og noen lette vekter.

Jeg ønsker å få en stram og fin kropp til bikinisesongen.

TAKKER FOR ALLE SVAR!!

:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Jeg er som deg! ikke overvektig, men vil gjerne bytte ut litt fett med muskler. som du sa. Jeg har en ellipsemaskin hjemme, og lette vekter.

Har begynt å spise sunt. men helgene ødelegger veldig! Så føler jeg starter på ny hver mandag..

I dag skal jeg begynne med styrketrening på stuegulvet :)

Gjest Gjest_mee_*
Skrevet
Jeg er som deg! ikke overvektig, men vil gjerne bytte ut litt fett med muskler. som du sa. Jeg har en ellipsemaskin hjemme, og lette vekter.

Har begynt å spise sunt. men helgene ødelegger veldig! Så føler jeg starter på ny hver mandag..

I dag skal jeg begynne med styrketrening på stuegulvet :)

Slik blir det for meg og. Klarer meg uten godteri i uka, men i helga putter jeg i meg mye..

Ønsker et trningsprogram som jeg kan gjøre hjemme..

håper på svar...

Skrevet

Jeg anbefaler PowerYoga, der finnes en del DVD-er ute.

Skrevet

Ta en titt på trim.no, der er det mye godt stoff om både trening og kosthold.

Gjest Gjest_cc_*
Skrevet

For å gå ned i fett% må du innta mindre kalorier enn det du forbruker. Få i deg nok proteiner for å unngå å miste mye muskler, ca 2- 2,5 gr. proteiner pr kilo.

Det kan hjelpe å gå ned mye i inntak av karbohydrater, og basere kostholdet på gode proteinkilder, sundt fett og grønnsaker/ frukt, samt en liten del karbohydrat.

Ha en spisedag i uka!

Kondisjonstrening som sykling, rask gange osv 40-60 min. hjelper, samt intervall trening i tillegg, men det er hovedsakelig kostholdet du må gjøre noe med ;)

Har du tillgang til et treningssenter kan de være behjelpelig med å sette opp et styrkeopplegg for deg! Lette vekter har ikke så mye hensikt ;) Man bør trene tungt for å få resultater!

Men du har spinningsykkel, og to har to bein (!) Så å redusere kaloriinntaket, og sykle/ rask gange ute i 40 til 60 min, så regner jeg nok med du vil merke forskjell ;)

Gjest Gjest_MEE_*
Skrevet

Ha en spisedag i uka!

Hva mente du med en spisedag i uka??

takk for alle svar..

er det noen som har et bra treningsprogram ma kan gjøre hjemme??

Gjest Gjest_cc_*
Skrevet

Hei igjen!

Det jeg mener men spisedag, er en dag hvor du kan spise mer en vanlig, men spise mer karbohydrater da du resten av uka holder deg ganske lavt på karbs.

Nå skal jeg ikke komme med noe ekstreme greier, men det jeg ville gjort (gjør)

er å spise min vanlige kost på dagen, men legger til en god hjemmelaga grov pizza etc, på kvelden med kokt skinke, kalkun, karbonadedeig eller noe annet godt proteinrikt fyll :)

Nam :)

Gjest Gjest_MEE_*
Skrevet
Hei igjen!

Det jeg mener men spisedag, er en dag hvor du kan spise mer en vanlig, men spise mer karbohydrater da du resten av uka holder deg ganske lavt på karbs.

Nå skal jeg ikke komme med noe ekstreme greier, men det jeg ville gjort (gjør)

er å spise min vanlige kost på dagen, men legger til en god hjemmelaga grov pizza etc, på kvelden med kokt skinke, kalkun, karbonadedeig eller noe annet godt proteinrikt fyll :)

Nam :)

Ok. sjønner. Tror jeg først kutter ned på godisen. spm jeg nå holder på med.. nå er målet å bare spise godis og drikke brus på lørdager, etter noen uker bare på lørdags kvelden.

den vanlige maten jeg spiser er nok sunn nok, men må bare slutte med godis spisinga tenker jeg..

men takk for tipsa..

Gjest Gjest_cc_*
Skrevet

Det er jo en bra greie ;)

Som sagt, kosten har alt å si, så klarer du å holde deg unna snopen og brusen i ukedagene så forsvinner masse overflødige kaloreier der ;)

Kjembra at du holder et sundt kosthold, og holder du kcalnivået ditt under forbruket ditt i uka, så vil du merke resultater :)

Er selv ingen fanatiker, unner meg da en diggpose på lørdagene og en liten pizza, men er meget bevisst i matveien hele uka :)

Jeg må bare legge til, at spiser du regelmessig ca hver tredje time, og passer på å få i deg nok proteiner og litt karbs i hvert måltid, så vil søstsuget med stor sannsynlighet forsvinne etterhvert :)

Skrevet

Jeg trenger også å bytte ut litt fett med muskler. skal trene på ellipsemaskin 40-60 min hver dag, og så har jeg funnet noen pilates-videoer på you-tube. har funnet 2 videoer på 10 min hver. prøve å finne en til, så det blit halvtime med pilates, og ellipsetrening i tillegg.

Gjest Bolledeig
Skrevet

VAR VOLDSOMT MED CAPSLOCK DA DET SÅ LITT SKRIKETE UT KAN MAN SI.

Pilates bygger ikke noe særlig med musker ;) Men om du får forbrent bort litt fett på ellipsemaskinen kan det bli bra.

Gjest Gjest_mee_*
Skrevet
VAR VOLDSOMT MED CAPSLOCK DA DET SÅ LITT SKRIKETE UT KAN MAN SI.

Pilates bygger ikke noe særlig med musker ;) Men om du får forbrent bort litt fett på ellipsemaskinen kan det bli bra.

Nå har jeg ikke noen ellipsemakin. og skrev med capslock for at folk kaskje kan se det lettere, ønsker mage svar vet du!!

men det jeg spør om er om noen har et treningsprogram som man kan gjøre uten noe form for utstyr.. lettere å trene om man har et program som sier at du skal ta så så mange situps, armhevinger osv...

Gjest Bolledeig
Skrevet

gå inn på basistrening.no sine hjemmesider. Der har de styrkeøvelser (filmet, så du ser akkurat hva du skal gjøre) og masse som kan gjøres uten utstyr. Lykke til

Gjest Gjest_mee_*
Skrevet
gå inn på basistrening.no sine hjemmesider. Der har de styrkeøvelser (filmet, så du ser akkurat hva du skal gjøre) og masse som kan gjøres uten utstyr. Lykke til

Takk fro tipset..:):) Den skal jeg skjekke.

Gjest Gjest_mee_*
Skrevet

Takk for alle som har svart meg!! :)

Men ønsker fortsatt tips, så det er bare å komme med flere.

Skrevet

Svette, svette, svette!!!! Det forbrenner fett det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...