Gå til innhold

Spaghetti og Blåskjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig gla i blåskjell og har laget varierende retter med det. Men jeg vil no prøve å lage spaghetti med blåskjell men finner ingen god oppskrift på en slaks saus, ja noe for å ha i så ikke spaghettien blir så trå.

Har hørt pasan ost skal være bra, men det må jo være mer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er veldig gla i blåskjell og har laget varierende retter med det. Men jeg vil no prøve å lage spaghetti med blåskjell men finner ingen god oppskrift på en slaks saus, ja noe for å ha i så ikke spaghettien blir så trå.

Har hørt pasan ost skal være bra, men det må jo være mer.

Skrevet

Det er veldig godt med tomatsaus, det er det jeg pleier å bruke.

Jeg tar en boks hakkede tomater, tilsetter hakket hvitløk, en hakket chili og hakket basilikum. Freser krydderet først i olivenolje, tilsetter tomatboksene og lar dette koke inn en god stund. Helt til sist, når pastaen omtrent er ferdig kokt, tilsetter jeg reker og blåskjell i tomatsausen. Supergodt! :)

Skrevet

Dette er en nyyydelig saus som passer til pasta med alle typer sjømat:

6 sjalottløk, finhakket

3 hvitløksfedd, finhakket

8 modne tomater, skjæres i biter (viktig å ikke bruke tomater på boks!)

1 dl hvitvin

1 potte persille

1 potte frisk basilikum

salt

pepper

Slik gjør du: fres sjalottløken i olje til den blir "myk", gjerne i en dyp panne eller gryte. Tilsett hvitløk i et par minutter sammen med finhakket, frisk basilikum. Tilsett tomatene og rør rundt. Slå over hvitvinen og la dette koke forsiktig under lokk i ca 15-20 minutter. Smak til med salt og pepper.

Ha deretter i ønsket sjømat: f.eks. blåskjell, sandskjell eller scampi sammen med finhakket persille og resten av basilikumen. Server med pasta.

Skrevet
Dette er en nyyydelig saus som passer til pasta med alle typer sjømat:

6 sjalottløk, finhakket

3 hvitløksfedd, finhakket

8 modne tomater, skjæres i biter (viktig å ikke bruke tomater på boks!)

1 dl hvitvin

1 potte persille

1 potte frisk basilikum

salt

pepper

Slik gjør du: fres sjalottløken i olje til den blir "myk", gjerne i en dyp panne eller gryte. Tilsett hvitløk i et par minutter sammen med finhakket, frisk basilikum. Tilsett tomatene og rør rundt. Slå over hvitvinen og la dette koke forsiktig under lokk i ca 15-20 minutter. Smak til med salt og pepper.

Ha deretter i ønsket sjømat: f.eks. blåskjell, sandskjell eller scampi sammen med finhakket persille og resten av basilikumen. Server med pasta.

:sikle:

Gjest Eurydike
Skrevet

Jeg synes blåskjell er ekstra godt sammen med hvitvin, fløte og safran, som i denne pastaretten av Jamie Oliver.

Oppskriften sier at man skal bruke fisk, kamskjell osv i tillegg til blåskjell, men det vil gå fint å lage den med bare blåskjell også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...