Gå til innhold

11åring voldtatt på ferie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moren fra sørnorge drar til dubai med sine to barn. 11åringen spiller fotball og ved 18tiden (da er det mørkt i dubai) sier mor at han må komme hjem. Det går 2.5 timer før han kommer til hotellet. Gutten har blitt voldtatt på fotballbanen av en voksen mann. Jeg spør: Hvor ansvarsløs går det an å være? Du forlater ikke din 11åring uten tilsyn i et fremmed land!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Moren fra sørnorge drar til dubai med sine to barn. 11åringen spiller fotball og ved 18tiden (da er det mørkt i dubai) sier mor at han må komme hjem. Det går 2.5 timer før han kommer til hotellet. Gutten har blitt voldtatt på fotballbanen av en voksen mann. Jeg spør: Hvor ansvarsløs går det an å være? Du forlater ikke din 11åring uten tilsyn i et fremmed land!

Og hvor hysterisk kan man bli. Men det er jo alltid lettest å elgge skylden på foreldrene, is tedet for å legge den der den hører hjemme. Nemlig på den personen som voldtok barnet.

Når man er 11 år gammel så er man såpass stor i mine øyne at man fint kan oppholde seg på en fotballbane i nærheten av hotellet.

Men forferdelig at noe slikt kunne skje, og jeg tror nok moren sliter med dårlig samvittighet uten at du behøver å hjelpe til at den blir verre.

Her hjemme i Norge er det av og til mørkt i 17 tiden, skal vi da ta inn alle barne fordi det er mørkt? Klokken var 18, og er det virkelig unormalt at en 11 åring spiller fotball uten de voksne tilstede på den tiden? Uansett hvor man er i verden, for ting kan skje hvor som helst.

Skrevet

Er enig i at man ikke forlater en 11 åring i ett fremmed land.

Skrevet
Og hvor hysterisk kan man bli. Men det er jo alltid lettest å elgge skylden på foreldrene, is tedet for å legge den der den hører hjemme. Nemlig på den personen som voldtok barnet.

Når man er 11 år gammel så er man såpass stor i mine øyne at man fint kan oppholde seg på en fotballbane i nærheten av hotellet.

Men forferdelig at noe slikt kunne skje, og jeg tror nok moren sliter med dårlig samvittighet uten at du behøver å hjelpe til at den blir verre.

Her hjemme i Norge er det av og til mørkt i 17 tiden, skal vi da ta inn alle barne fordi det er mørkt? Klokken var 18, og er det virkelig unormalt at en 11 åring spiller fotball uten de voksne tilstede på den tiden? Uansett hvor man er i verden, for ting kan skje hvor som helst.

Voldtekten er voldtektsmannens ansvar. Selvsagt. Men en forelder lar ikke en 11åring være ute alene I ET FREMMED LAND når det er mørkt. Du skal være bra dum for å sammenligne det med å la en 11åring være ute alene HER HJEMME. Bare elendige foreldre gjør slikt. Er du også sånn?

Skrevet

Og Piper: Hvor godt tror du moren kjente nærmiljøet hun lot gutten være alene i? Skjerp deg.

Skrevet
Voldtekten er voldtektsmannens ansvar. Selvsagt. Men en forelder lar ikke en 11åring være ute alene I ET FREMMED LAND når det er mørkt. Du skal være bra dum for å sammenligne det med å la en 11åring være ute alene HER HJEMME. Bare elendige foreldre gjør slikt. Er du også sånn?

I dine øyne er jeg en elendig foreldre, men i mine øyne så er jeg ikke det. Og hva du måtte mene om meg kunne ikke bry meg mindre, da du har null peiling på hvordan jeg er i det hele tatt.

Mine barn har lekt på lekeplasser, vært på tennisbaner, og spilt fotball på fremmede steder siden de var rundt 10 år.

Nå er det kanskje litt annerledes hos oss, for her har de vært to og tre stykker sammen. Men hadde min sønn på 11 ville spilt fotball på fotballbanen på hotellområdet, hadde jeg ikke hatt noe problemer med det.

Når skal man la de få lov til å være litt alene da? Lurer fælt på hva du og de andre mener om dette, siden dere tydeligvis ikke er elendige foreldre og kan da lære opp oss som er det.

Skrevet
Og Piper: Hvor godt tror du moren kjente nærmiljøet hun lot gutten være alene i? Skjerp deg.

hvorfor skal jeg skjerpe meg? Bare fordi jeg mener noe annet enn deg? Skal du få lov til å bestemme hva som er rett og riktig for meg, fordi?

Sjerp deg selv, som tror du kan bestemme hva andre skal mene. Aksepter at vi er forskjellige, og av en eller annen merkelig grunn så er barn det også. Noen kalrer seg fint som 11 åringer, emns andre må vente litt med det.

En 11 åring går i 6 klasse, og jeg står fortsatt for at de er gammel nok til å kunne spille fotball på en fotballbane som ligger i nærheten eller inne på hotellets område. Og det må jeg få mene, uten at du skal si til meg at jeg skal skjerpe meg.

Gjest Gjest-M
Skrevet

Dette er en grusom sak.Stakkars gutt og stakkars hans mor.Beliggenheten til fotballbanen lurer jeg litt på.Er det mulig å se den godt fra hotellvinduet,på en avstand som gjør at man har oversyn stiller saken seg noe annerledes enn om det er lengre unna.Men uansett ville jeg vært svært skeptisk til å la et barn på 11 (eller eldre for den saks skyld),være ute på egen hånd i et fremmed land. I Madeleine-saken var det jo tydelig at foreldrene satt såpass langt unna at de ikke kunne se hva som foregikk ved leiligheten.

Gjest lillebøll
Skrevet

Dessverre kan man ikke putte 11 åringer i lomma og passe på dem for all framtid.

Den som skal ha skylden her er voldtektsmannen, ikke moren.

Gjest lillebøll
Skrevet
Voldtektsmannen har skylden, men hadde mora gjort jobben sin så hadde det ikke skjedd.

Når lar man barn være alene ute klokken 6 om kvelden? En femtenåring kan bli voldtatt, skal man sitte å se på femten åringen spille fotball og?

Skrevet
Dessverre kan man ikke putte 11 åringer i lomma og passe på dem for all framtid.

Var det det jeg skisserte som alternativet til å la barnet være uten tilsyn på et fremmed sted? Nei. Hold deg til saken. ^Å vri på saken er ufine brukeres ansvar, ikek moderatorens... Poenget, lillebøll: Man lar ikke sine barn være uten noe som helst tilsyn på et helt fremmed sted. Da bør man nesten forvente at de blir kidnappet/voldtatt/ranet. Dubai er faen ikke hagen i et nabolag i Ørje, altså.

Skrevet

Jeg er da enig med Piper, når vi var på ferie når jeg var yngre fikk jeg da lovt til å gå å utforske på egenhånd, tror ikke det gjorde min mor til noe dårlig mor.

Vi vet ikke hvor fremmed dette område var for hverken moren eller sønnen, at noen forgriper seg på barn kan da like fort skje på steder man er kjent. Jeg syns heller ikke dette er moren sin skyld!

Skrevet

Nå bor det jo barn i Dubai og.

Skrevet
Når lar man barn være alene ute klokken 6 om kvelden? En femtenåring kan bli voldtatt, skal man sitte å se på femten åringen spille fotball og?

Kan du oppføre deg litt ordentlig i debatten og slutte å vri på ting? Hold deg til saken hvis du skal diskutere den: Den dreier seg om en 11åring, ikke en femtenåring. Du skjønner at det er stor forskjell på de to.

Man lar ikke en 11åring være ute alene til klokken 8.30 på kvelden, i et fremmed land, totalt ukjent sted. Mora har skylden for at gutten ikke var i trygghet. Voldtektsmannen har skylden for voldtekten.

Skrevet
Nå bor det jo barn i Dubai og.

Ja, og foreldrene deres ville ikke latt dem leke ute uten tilsyn i oslogatene en sen kveld...

Gjest lillebøll
Skrevet
Var det det jeg skisserte som alternativet til å la barnet være uten tilsyn på et fremmed sted? Nei. Hold deg til saken. ^Å vri på saken er ufine brukeres ansvar, ikek moderatorens... Poenget, lillebøll: Man lar ikke sine barn være uten noe som helst tilsyn på et helt fremmed sted. Da bør man nesten forvente at de blir kidnappet/voldtatt/ranet. Dubai er faen ikke hagen i et nabolag i Ørje, altså.

Nei, man kan ikke forvente at barn kan bli voldtatt fordi man ikke holder dem i hånden. Man må forvente at det finnes så få syke mennesker i verden at barn kan være barn.

En elleve åring er ikke et spedbarn som man må bære rundt på, men en unge som snart er tenåring. Det finnes mange barn i Dubai og, ikke bare på Ørje. De vokser opp, leker ute og mødrene må en eller annen gang gi slipp på disse.

Skrevet

Man kan bli voldtatt overalt og uansett hvilken alder man har.

Jeg tror ikke det er mer sannsynlig at man blir voldtatt i Dubai enn i Norge, kanskje til og med tvert i mot? At man kjenner et nærmiljø, forhindrer det at det kan komme en overgriper dit og voldta ditt barn? Jeg tror ikke det. De fleste mennesker som voldtas blir nå voldtatt i hjembyen eller andre steder de er kjent, rett og slett fordi mennesker tilbringer mesteparten av tiden sin der.

Og alder - man kan bli voldtatt når man er eldre også. Hvor går da grensen for når barn ikke skal overvåkes hele tiden? 11? 13? 15? Helt til de flytter hjemmefra?

Dessverre er det slik at fryktelige ting kan skje. Det viktige for meg vil jo være å vurdere hvor stor risikoen er for at det faktisk skjer. Risikoen for at denne 11-åringen skulle bli voldtatt var utrolig liten (statistikken er dessverre ikke alltid på vår side), og da synes jeg det blir meningsløst å forhindre såpass store barn i å ha litt alenetid. I 99,9% av tilfellene går dette helt fint.

Og sammenligning med Madeleine-saken synes jeg er søkt. Det var snakk om vesentlig mindre barn i den saken, og det utgjør hele forskjellen for meg. Det er heldigvis også usannsynlig tross alt at overgripere skal bryte seg inn i hotellrom der barn sover, men foreldrene løp en annen, høyst reell, risiko: Nemlig at barna skulle våkne og bli redde over å være alene. Det hadde ikke jeg risikert.

Skrevet

Et barn er voldtatt. Det er trist og unødvendig.

Noe som er akkurat like trist og unødvendig, er å skyve skylden over på moren til barnet. Det er faktisk helt normalt å la et barn på den alderen leke med andre barn uten at man har dem innen synsvidde hele tiden.

Jeg syns gjest oppfører seg merkelig i denne tråden, har du vært utsatt for noe lignende eller sviktet i forhold til egne barn siden du så kjapt angriper andre? :klø:

Ellers er jeg enig med Piper og Lillebøll i deres uttalelser i denne tråden, men nå må jeg gå, for 17-åringen skal ut med søppel, så jeg må stå på trappa og passe på at ikke noe skjer før h*n er tilbake. :ironi:

Gjest Bellatrix
Skrevet (endret)
Ellers er jeg enig med Piper og Lillebøll i deres uttalelser i denne tråden, men nå må jeg gå, for 17-åringen skal ut med søppel, så jeg må stå på trappa og passe på at ikke noe skjer før h*n er tilbake. :ironi:

:ler:

Endret av Bellatrix

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...