Honey Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Kan noen gi meg en forståelig forklaring på dette? Jeg har nemlig et større minusbeløp på bokført saldo enn disponibel saldo, og det skjønner jeg ikke helt. Er ikke disponibel saldo det jeg faktisk har? Og hvordan balanserer evt minuset på den bokførte saldoen seg?
yoga Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hei! Jeg skal prøve å gi deg et svar. Du har nok fått et innskudd på kontoen din, f.eks lønn, de siste dagene? For disponibelt beløp er det du har "å rutte" med nå. Saldo viser det du hadde før du fikk lønn eller liknende. Og det du har fått inn på kontoen, er med å balansere kontoen fra pluss til minus. Årsaken til at det er en forskjell på de to beløpene, er at banken ikke har rukket å oppdatere seg enda. Mest sannsynlig pga helg. Du vil nok se at større samsvar i morgen:-) Ble dette greit forklarende?
Alison Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Bokført saldo viser hva du hadde på konto siste bankvirkedag. Disponibelt beløp er saldo fra siste bankvirkedag pluss eventuelle kreditter som du har på kontoen. I tillegg inneholder disponibel saldo dagens transaksjoner som uttak og innskudd, kortbruk og dekningskontrollerte regninger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå