Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Har noen hatt erfaring med en type som gjør det slutt gang på gang, når noe er galt mellom dere, for så å komme tilbake? Det virker som dette er hans eneste "middel" for å få orden på ting. Antagelig blir han veldig såret over noe jeg gjør, men klarer ikke å snakke om det. Utrolig slitsomt. Tror ikke jeg orker en runde til!
Gjest Ulva35 Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Hadde jeg hatt en type som slo opp gang etter gang, så hadde jeg nok endt opp med å ikke ta han tilbake etter en par ganger med sånn oppførsel. Han vet jo at du tar han tilbake. Hvis du gjør deg hard og ikke tar han tilbake, så kanskje han må tenke litt. Lykke til
Rosalie Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Slutt å ta han tilbake. Det ødelegger deg bare å være i et slikt forhold.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde en sånn kjæreste engang. Den slags oppførsel var hans måte å tvinge gjennom sin vilje på. Hver gang han ikke fikk det som han ville, ble han sur, strøk på dør og tok ikke kontakt på dagesvis. Han viste at 99.9% av tiden, ville jeg selv ta initiativet å ta ham tilbake) for jeg orket ikke hans snurte væremåte). Teiteste var, det gikk flere år før jeg skjønte at sånn oppførsel var hans måte å manipulere meg på for å få viljen sin. Høres ut som om kjæresten din bruker samme taktikk.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #5 Skrevet 17. februar 2008 Teiteste var, det gikk flere år før jeg skjønte at sånn oppførsel var hans måte å manipulere meg på for å få viljen sin. Høres ut som om kjæresten din bruker samme taktikk. Ja, jeg ser også på det som manipulasjon. Nå må også sies at ting har blitt bedre og bedre mellom oss hele tiden, han endrer seg selv på den måten jeg har sagt at jeg trenger det etter en stund. Men så skjer det noe igjen, noe nytt, og på'n igjen. Det har pleid å være han som tar opp kontakten igjen, jeg er ganske stolt, og har stilt krav til ham dersom vi skulle gjenoppta forholdet etc. Han har gått med på det 100% da. Kun en gang da jeg godt kunne se at jeg hadde overreagert unødvendig, tok jeg kontakt og bad om unnskyldning. Men jeg begynner å bli litt lei nå da...
Gjest Frk Åberg Skrevet 17. februar 2008 #6 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde ikke orket det. Jeg tenker at det enten handler om maniplasjon eller at han ikke er flink til å uttrykke seg verbalt. Hvis det er det første, hadde jeg hatt store problemer med å forholde meg til det. Hvis det er det siste, er det kanskje mulig å gjøre noe med det. Man kan bli flinkere til å snakke om følelser. Hvis han kan bli flinkere til å si hvorfor han er sint, og hva han føler, tyr han kanskje mindre til desperasjonen som kan ligge bak det å stadig slå opp.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #7 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde også en samboer som var sånn. Høydepunktet var da han pakket bagen og dro kvart på tolv på nyttårsaften mens jeg var høygravid. Til slutt gjorde jeg det slutt med ham.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #8 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde ikke orket det. Jeg tenker at det enten handler om maniplasjon eller at han ikke er flink til å uttrykke seg verbalt. Hvis det er det første, hadde jeg hatt store problemer med å forholde meg til det. Hvis det er det siste, er det kanskje mulig å gjøre noe med det. Man kan bli flinkere til å snakke om følelser. Hvis han kan bli flinkere til å si hvorfor han er sint, og hva han føler, tyr han kanskje mindre til desperasjonen som kan ligge bak det å stadig slå opp. Tror det er begge deler gitt, derfor ikke så lett. Han er ikke ondskapsfull i seg selv, men han klarer bare ikke å takle kritikk eller problemer. Da må han bare ut. Han er veldig følsom og har nok litt dårlig selvtillitt. Jeg har lært meg å snakke bedre når vi snakker, og trodde alt var blitt bedre, men tydeligvis lå det fortsatt noe og ulmet.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Jeg hadde også en samboer som var sånn. Høydepunktet var da han pakket bagen og dro kvart på tolv på nyttårsaften mens jeg var høygravid. Til slutt gjorde jeg det slutt med ham. Huff, den slår visst alt!
Gjest Piper Skrevet 17. februar 2008 #10 Skrevet 17. februar 2008 Han vil fortsette å gjøre dette, fordi du aksepterer at han gjør det. Selv om du sier at du setter krav til han og at han følger de en stund, så kan han gå tilbake til slik han var før for du tar jo han tilbake likevel. Han får tid til å tenke, og han får tid til å savne deg. Mens du sitter igjen er og frustrert for at han atter en gang har gjort det slutt. Og etter en stund kommer han krypende, for han vet at det er slik han får deg tilbake, så hvorfor skal han slutte med dette når det ser ut som det fungerer hver eneste gang. Hvor mange ganger har du sagt at dette er siste gangen? Jeg har en venninne som hadde det slik med sin mann, men det var hun som gjorde det slutt når det passet henne. Hadde det bare vært de to kunne det kanskje vært greit nok, men beklageligvis ble datteren dratt med hver gang moren "flyttet" ut. Og tro meg, det var ikke få ganger hun tok sakene og dro. Men den mannen satte heldigvis foten ned en vakker dag, for av en eller annen merkelig grunn tenkte han plutselig mer på datteren enn seg selv. Han ville ikke la datteren voksen opp på denne måten. Han valgte å sette foten ned skikkelig, og forklarte henne at valgte hun og dra en eneste gang til så fikk hun bare bli der hun dro. Hun trodde ikke på han, og etter en stund gikk hun og denne gangen måtte hun bli. Det ble en kamp om foreldreretten, og han fikk den daglige omsorgen for datteren. Og i dag bor han og datteren sammen emd en ny dame, og venninnen min bor til og fra med en annen. Hun har ikke lært den dag i dag, men fortsatte på samme måte i det nye forholdet sitt. Noen vil lære, men andre lærer aldri. De vil ha det på sin måte uansett hvor mange de sårer på veien. I ditt tilfelle må du bestemme deg for om det er slik du vil leve, og klarer du ikke å ende det bør du kanskje lære deg til å leve med det at han velger en slik løsning. Kan kanskje være lettere når du vet at han kommer tilbake når han har roet seg. Men vil du ikke leve slik er det bare du som kan stoppe det, og det er rett og slett å vise han at du nå mener alvor.
Gjest Piper Skrevet 17. februar 2008 #11 Skrevet 17. februar 2008 Tror det er begge deler gitt, derfor ikke så lett. Han er ikke ondskapsfull i seg selv, men han klarer bare ikke å takle kritikk eller problemer. Da må han bare ut. Han er veldig følsom og har nok litt dårlig selvtillitt. Jeg har lært meg å snakke bedre når vi snakker, og trodde alt var blitt bedre, men tydeligvis lå det fortsatt noe og ulmet. Når du vet at han er sånn, er det da en mulighet til at du lar han gå, for så å snakke med han når han har roet seg ned litt?
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #12 Skrevet 17. februar 2008 Når du vet at han er sånn, er det da en mulighet til at du lar han gå, for så å snakke med han når han har roet seg ned litt? Takk for godt svar! Ja, mulig det, at jeg bare lar ham gå, for å unngå for mye unødig drama! Får se hvordan jeg gjør denne gangen da.
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. februar 2008 #13 Skrevet 17. februar 2008 Det beste du kan gjøre er å ikke skrike og prøve alt for å hindre han i å gå. Bare si at om han føler han må gå så må han bare gjøre det. Du vil ikke holde han igjen om han vil gå. Sier han at han bare må gå eller sier han at nå orker han ikke å være sammen med deg mer? Noen menn må jo bare gå for å få tenke frustrasjonen sin igjennom litt.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #14 Skrevet 17. februar 2008 Det beste du kan gjøre er å ikke skrike og prøve alt for å hindre han i å gå. Bare si at om han føler han må gå så må han bare gjøre det. Du vil ikke holde han igjen om han vil gå. Sier han at han bare må gå eller sier han at nå orker han ikke å være sammen med deg mer? Noen menn må jo bare gå for å få tenke frustrasjonen sin igjennom litt. Det virker som han trenger å gå for å tenke gjennom sakene, ja. Vi skriker aldri eller krangler ordentlig. Bare snakker. Dette er fjerde gangen på to år. Alle bruddene skjedde andre året. Denne siste gangen syntes jeg det som skjedde var helt urimelig fra hans side, og derfor har jeg hverken hindret eller kontaktet ham. Tror nok ikke jeg er typen til å takle sånt i lengden nei.
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #15 Skrevet 17. februar 2008 Sier han at han bare må gå eller sier han at nå orker han ikke å være sammen med deg mer? Noen menn må jo bare gå for å få tenke frustrasjonen sin igjennom litt. Han sier at han ikke vil være sammen med meg mer... Men nå når jeg tenker etter, så sa han en gang at han trengte å være litt alene, da vi hadde hatt en liten konflikt, men da "tvang" jeg ham til å treffe meg, og plutselig hadde jeg forhindret et brudd tror jeg :-) og han var med ett kjempeglad. (ellers hadde det vært fem brudd...totalt). Han kanskee trenger masse bereftelse hele tiden...
Gjest Mysticgirl Skrevet 17. februar 2008 #16 Skrevet 17. februar 2008 Han sier at han ikke vil være sammen med meg mer... Men nå når jeg tenker etter, så sa han en gang at han trengte å være litt alene, da vi hadde hatt en liten konflikt, men da "tvang" jeg ham til å treffe meg, og plutselig hadde jeg forhindret et brudd tror jeg :-) og han var med ett kjempeglad. (ellers hadde det vært fem brudd...totalt). Han kanskee trenger masse bereftelse hele tiden... Han er svært umoden og klarer ikke å takle følelsene som oppstår der og da, dermed så bryter han , selv om han ikke mener det! Du får snakke med han og si at neste gang han får lyst til å bryte på grunn av en krangel eller uenighet, så får han heller si at han trenger å tenke. Om han sier at han bryter så vil du ikke se han mer overhodet! Ät han sier slikt gang på gang gjør deg usikker og det går ut over følelsene dine! Om han ikke respekterer det, så får han heller gå, for du klarer ikke å leve med å ha det slik. Neste gang han sier noe slikt så sier du ..Hva mener du med at du ikke gidder mer? Å være uenig eller forholdet? Du må stille han til veggs og ikke godta at han bare bryter for da er det over for alltid! Si at det er greit at han vil ut og tenke, men om han vil bryte så må han MENE det og ikke gå tilbake på det hver jævla gang dere krangler!
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #17 Skrevet 17. februar 2008 Neste gang han sier noe slikt så sier du ..Hva mener du med at du ikke gidder mer? Å være uenig eller forholdet? Du må stille han til veggs og ikke godta at han bare bryter for da er det over for alltid! Si at det er greit at han vil ut og tenke, men om han vil bryte så må han MENE det og ikke gå tilbake på det hver jævla gang dere krangler! Høres klokt ut, takk
Gjest utlogget Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 Sånn har jeg det også. Nå er selvtillitten på bunn og jeg vet ikke om grunnen til at han går er fordi han er usikker på forholdet??? Dette er ikke sunt!
Gjest Gjest Skrevet 22. februar 2008 #19 Skrevet 22. februar 2008 Jeg og har det sånn å, hver gang jeg er uenig med ham, ikke vl bli samboere eller gifte meg så fort, da sier han at han skal reise til kosovo,der han er fra og ikke komme tilbake. Dette er så utrolig vondt og energitappende, at jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.Han har sagt at han skal reise hvert fall 4-5ganger det siste halvåret..... Jeg vet han ikke har reist, han bare lyver, og selv om jeg skriver meldinger til ham hver dag, om natta å ,ber han meg ikke om å holde opp. Jeg elsker ham så høyt...så jeg tror han elsker meg å, men dette er hans måte for åfå meg tilå endre mening, og jeg gjør jo alt for ham, så jeg tar ham tlbake hvis han kontakter meg, som han bruker å gjøre. Jeg er på gråten hele tiden...han forstår ikke alt jeg skriver heller,det gjør det hele enda vanskeligere.Hjelp meg noen, tror jeg dør av depresjon snart
Gjest Gjest_anna_* Skrevet 22. februar 2008 #20 Skrevet 22. februar 2008 Å gjøre det slutt hver gang man er uenig er et utrolig kjipt utpressingsmiddel. Jeg var i et slikt forhold i mine ungdomsår, og aldri mer. Jeg klarer ikke å leve med en partner som bruker så umodne mestringsstrategier. Min ekskjæreste truet meg selvmord etter at jeg gjorde det slutt. Tror ikke det uvanlig at de to pressmidlene brukes av samme personer. Ikke la han kontrollere deg slik. Kjærlighet skal aldri brukes som et maktmiddel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå