Gjest Nysjerrig Skrevet 17. februar 2008 #1 Skrevet 17. februar 2008 Etter å ha lest innlegg på KG den siste tiden, underer jeg over hvor mange som skriver om samme tema om og om igjen. F.eks H*n snoker i mine saker. H*n lyver til meg. H*n er utro. osv osv. Representerer disse innlegg gjennomsnittet for et forhold, skjønner jeg godt hvorfor det går rett til H-------. Mange av disse innlegg er svært selvopptatte og umodne. Derfor er jeg nysjerrig på gjennomsnittsalderen og modenhetsnivået. Eller skriver folk om sine Drama her, for å få oppmerksomhet? For som regel har man tema A, så to innlegg senere har man samme tema, men forkledd som tema B. Er det samme skriver, mon tro? Hvorfor kupper folk tråder? Hvorfor er det mange som går til angrep på et svar? Hvorfor sporer debatten av etter 2-3 svar? Hvorfor blir TS ofte sur når h*n får et svar de ikke liker? Etter å ha lest mye merkelig som skrives på KG (både som innlegg og svar), er det ikke rart det er krig i verden! Tenk om du bruke den (selvopptatte) energien til noe positivt? F.eks å forbedre ditt forhold, istedet for å kritisere partneren og hans/hennes mindre gode sider!
Kosemose Skrevet 17. februar 2008 #2 Skrevet 17. februar 2008 Jeg tror at mange skriver av seg frustrasjoner, og da blir ting gjerne satt på spissen. Andre ønsker å høre erfaringer fra andre som har vært gjennom noe lignende, andre igjen ønsker råd og/eller støtte. Det at TS kan bli sur er vel hvis TS føler seg misforstått eller føler at h*n får kritikk istedenfor støtte som h*n egentlig er ute etter. Kanskje viktig å tenke på at mennesker i krise gjerne er litt ekstra sårbare.
Gjest Elize Skrevet 17. februar 2008 #3 Skrevet 17. februar 2008 Jeg spør gjerne om det samme som mange andre for å få et mer "personlig" svar. Og for å ha muligheten selv til å svare de som har svart meg.
Gjest Pepper Skrevet 17. februar 2008 #4 Skrevet 17. februar 2008 Jeg tror at mange skriver av seg frustrasjoner, og da blir ting gjerne satt på spissen. Andre ønsker å høre erfaringer fra andre som har vært gjennom noe lignende, andre igjen ønsker råd og/eller støtte. Det at TS kan bli sur er vel hvis TS føler seg misforstått eller føler at h*n får kritikk istedenfor støtte som h*n egentlig er ute etter. Kanskje viktig å tenke på at mennesker i krise gjerne er litt ekstra sårbare. Liker det første du skriver. Mange som skriver av seg frustrasjon. Det hjelper hvis en er inne i en vanskelig tid. Er og 100% ening med deg når det gjelder sårbarhet. Har sett skrekk eksempler på hvordan noen kan trakke på andre som har det vanskelig. Lite gjennomtenkt. Som du sier er det viktig å ta hensyn her inne.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå