Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #1 Skrevet 30. april 2003 Trenger tips til deilige matretter med hvitløk....... Skal lage kveldskos til min kjære kommer i kveld og er helt tom for ideer. Er dritt lei av pizz, pasta og taco......
Gjest M-ling Skrevet 30. april 2003 #2 Skrevet 30. april 2003 Blir ikke mye kveldskos med hvitløk innblandet her i gården iallefall :o Neida - sorry. Jeg er alt annet enn ekspert, men du kan da bruke hvitløk i det du føler for? Alt av panneretter, for eksempel.
Piglet Skrevet 30. april 2003 #3 Skrevet 30. april 2003 Nachos med guacamole, kanskje? Nachoene varmes i ovnen, gjerne med tacokjøtt og ost på. Dyp dem i rømme, salsa og altså guacamole: En godt modnet advocado Rømme Hvitløk Salt og pepper Skrell og mos advokadoen og bland inn rømme, hvitløk, salt og pepper etter smak. Smaker også godt til bare nachoene. Piglet
ivanka Skrevet 30. april 2003 #4 Skrevet 30. april 2003 Blir ikke mye kveldskos med hvitløk innblandet her i gården iallefall :o så lenge alle involverte parter spiser hvitløk går det vel bra?
Lisle Skrevet 30. april 2003 #5 Skrevet 30. april 2003 hvorfor MÅ det være hvitløk oppi da?? hva med en duftfri hvitløkspille til dessert :blunke:
Gjest Lea Skrevet 30. april 2003 #6 Skrevet 30. april 2003 Hvitløksbrød er godt! Kan brukes ved siden av det meste egentlig, eller spises for seg selv. Jeg pleier å bruke halvstekte baguetter som jeg deler i 2 på langs og smører på smør blandet med hvitløk før de stekes.
siina Skrevet 30. april 2003 #7 Skrevet 30. april 2003 Brun 400-500 g kjøttdeig og en løk, og krydre godt med sitronpepper, oregano og ellers det som faller i smak (hvitløk??). Skjær "lokket"/ toppen av en formloff, og grav ut innmaten. Kle "veggene" i den tomme loffen med osteskiver, og fyll kjøtt-/løkfyllet i midten. Legg ost på toppen, og legg på "lokket". Sett loffen i stekeovnen i 10-15 minutter. (Fyllet er jo allerede varmt, men den må i ovnen for at osten skal smelte og skorpa bli sprø.) Serveres med ris, salat og hvitløkssmør. (Jeg rører hvitløk i en boks rømme). Loffen skjæres i skiver (ikke på forhånd, men når du forsyner deg), og hvitløksrømmen legges på skiva. Kjempegodt! :D -siina-
Gjest M-ling Skrevet 30. april 2003 #8 Skrevet 30. april 2003 så lenge alle involverte parter spiser hvitløk går det vel bra? Det er mulig det er det som er løsningen? ¤øyner håp¤
Gjest the imp Skrevet 30. april 2003 #9 Skrevet 30. april 2003 hva med hvitløkssuppe? der har du masse hvitløk den er virkelig god som kveldskos eller nattmat: Til 2 personer: 8 hvitløksbåter, grovhakket 1 gulrot i skiver 1 ss sellerirot, finhakket 1 tomat i skiver (bør skrelles) 1 ss matolje ½ l grønnsaksbuljong 1 ts basilikum ½ ts timian 1 laurbærblad 2 egg 2 ss hvitvinseddik Frisk persille, grovhakket Slik gjør du: Varm oljen i en gryte og stek hvitløken og de øvrige grønnsakene over svak varme til de blir gylne. Tilsett buljong, basilikum, timian og laurbærblad, og la det småkoke i ca 10 minutter. Skill eggeplommene og eggehvittene og rør inn hvitvineddik i eggeplommene. På slutten av koketiden mens suppen koker, piskes eggehvittene i. Nå må suppen ikke koke, for da vil den skille seg. Serveres med masse frisk persille og stekte brødterninger.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #10 Skrevet 30. april 2003 Grillede kyllingvinger og aioli (hvitløksmajones)!
Gjest Kira Skrevet 30. april 2003 #11 Skrevet 30. april 2003 Svinefilet i fløtesaus - 5-600 gram svinefilet - skåret i skiver - Smør til steking - 3 dl kremfløte -1-4 fedd knust hvitløk (kan utelates, men jeg ville ikke gjort det - 1/2 hønsebuljongterning (eller annen buljong) litt kvernet hvit pepper - 1 ts. soyasaus evt. et par dråper sukkerkulør hvis du vil ha sausen mørkere. Fremgangsmåte: Brun svinefiletskivene 1 minutt i smør på begge sider. Demp varmen. Hell på fløte, ha i hvitløk,1/2 buljongterning smuldres i, kvern i litt hvit pepper, ha i soyasaus og evt. sukkerkulør. La filetene trekke nøn minutter. Strø gjerne over litt hakket persille eller annet gryddergrønt. Godt med grønn båndspaghetti til, evt. ris. Server slat med tomat i og gjerne hvitløksbrød til. Variasjon: Ha 1/2 - 1 ss tomatpure i sausen, samt hakket frisk basilikum.
kristine 80 Skrevet 30. april 2003 #12 Skrevet 30. april 2003 Da må iallefall begge spise!!! nei da bare tull. Hva med hvitløksgratinerte poteter. med en kjøttrett til :D
Gjest Kira Skrevet 1. mai 2003 #13 Skrevet 1. mai 2003 Da må iallefall begge spise!!! nei da bare tull. Jeg regner med at begge skulle spise, da ...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå