Gå til innhold

Kattebæsj overalt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min søster bor i rekkehusleilighet og har en nabo som har 4 katter. Kattene går selvfølgelig på do ute. Problemet er at de gjør fra seg overalt. Samboeren til søsteren min tråkket forleden i en kattebæsj idet han steg ut døra, og en dag lå den en bæsj på bordet på verandaen. Andre i nabolaget har opplevd det samme. De har pratet med katteeierene om problemet, uten at de viser forståelse. Jeg har selv katt, og skjønner at det er vanskelig å styre hvor kattene skal gjøre fra seg. Derfor spør jeg: er det noe man kan gjøre, et middel man kan bruke, hva som helst for å forhindre at kattene gjør fra seg på uønskede steder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvfølgelig ikke din søster m/samboers ansvar, men vil ikke katteieren høre på sunn fornuft, kan det nok hjelpe å sette ut en kasse med kattesand i ukanten av eiendommen og sørge for å holde denne rimelig ren. De fleste katter vil velge et "renslig" sted hvor de kan grave ned etterlatenskapene fremfor trapper og hagebord.

Skrevet

Katter er jo som Leo sier ovenfor, renslige dyr av natur, derfor ville det helt sikkert vært en effektiv løsning og sette en kattedo utenfor leiligheten til katteeier-naboen. Slitsomt med naboer som ikke er samarbeidsvillige! :sur:

Skrevet
Min søster bor i rekkehusleilighet og har en nabo som har 4 katter. Kattene går selvfølgelig på do ute. Problemet er at de gjør fra seg overalt. Samboeren til søsteren min tråkket forleden i en kattebæsj idet han steg ut døra, og en dag lå den en bæsj på bordet på verandaen. Andre i nabolaget har opplevd det samme. De har pratet med katteeierene om problemet, uten at de viser forståelse. Jeg har selv katt, og skjønner at det er vanskelig å styre hvor kattene skal gjøre fra seg. Derfor spør jeg: er det noe man kan gjøre, et middel man kan bruke, hva som helst for å forhindre at kattene gjør fra seg på uønskede steder?

Vi hadde samme problem her hos oss, naboen med flere katter var ikke villig til å gjøre noe med problemet. Katte-dritt over alt, + at det stinket katte-piss siden den ene var en ukastrert mons.

"Katter er frie dyr" var alt nautet i nabohuset kunne si..

Dette tok en av naboene bokstavelig, fanget inn faenskapet og kjørte dem ut på landet så dem fikk friheten sin 100%

Nå er det igjen koselig å bo her. :popcorn:

Skrevet
Vi hadde samme problem her hos oss, naboen med flere katter var ikke villig til å gjøre noe med problemet. Katte-dritt over alt, + at det stinket katte-piss siden den ene var en ukastrert mons.

"Katter er frie dyr" var alt nautet i nabohuset kunne si..

Dette tok en av naboene bokstavelig, fanget inn faenskapet og kjørte dem ut på landet så dem fikk friheten sin 100%

Nå er det igjen koselig å bo her. :popcorn:

Fysj og fysj. For en idiotisk katteieier. Men også fysj for en nabo som "tok ham på ordet". Som vi vet er huskatter fullstendig avhengige av å få mat og varme hos mennesker. Dermed var det inhumant å frakte katten til et annet sted for at dere skulle få fred. Skjønner tankegangen, jeg har selv puser i oppgangen min som driter over en lav (særlig høy sko), men dette er da ikke katten sin skyld. Nei, kjør eieren langt ut på landet og la denne finne veien hjem selv....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...