Gjest Kursdeltaker Skrevet 16. februar 2008 #1 Skrevet 16. februar 2008 Hallo hallo! Jeg skal melde meg på et kurs i England. Betaling skal skje ved at jeg legger ved en sjekk med søknadspapirene. Sjekk, ganske vanlig i England. I Norge, nei.. Hvordan gjør jeg dette da? Noen tips? Jeg skal belaste Mastercard, DNBNor mastercard. Ha en god helg videre!!!
Østlandet Skrevet 16. februar 2008 #2 Skrevet 16. februar 2008 Legge ved sjekk? Betale på den måten? I dag...2008? Dette hadde jeg ikke gjort. Mulig det er helt kurant, for Norge er helt i toppen, når det gjelder betalingsformidling. Mange andre land ligger etter men.... Dette hadde jeg rett og slett ikke betalt. Men igjen. Det er mulig jeg er alt for forsiktig.....
Gjest Kursdeltaker Skrevet 16. februar 2008 #3 Skrevet 16. februar 2008 Dette er trygt. Jeg skal ta et kurs ved The European College of Holistic Medicine. Som har gjort 90% av deltagerne friske. Når jeg har vært sengeliggende de siste fire åra av mitt liv er jeg ikke bekymret for å måtte betale med sjekk. BARE lurte på om noen visste hvordan jeg gikk frem, men jeg får bare spørre banken min på mandag.
Østlandet Skrevet 16. februar 2008 #4 Skrevet 16. februar 2008 Dette er trygt. Jeg skal ta et kurs ved The European College of Holistic Medicine. Som har gjort 90% av deltagerne friske. Når jeg har vært sengeliggende de siste fire åra av mitt liv er jeg ikke bekymret for å måtte betale med sjekk. BARE lurte på om noen visste hvordan jeg gikk frem, men jeg får bare spørre banken min på mandag. Uansett. Er jeg.... Skeptisk (som han sier i postbankreklamen) til både kurset og betalingsformidlingen. Men, jeg har tatt feil før. Så... Lykke til!
Gjest Kursdeltager, litt lei av bedrev Skrevet 16. februar 2008 #5 Skrevet 16. februar 2008 Godt det ikke er du som trenger det kurset for å bli frisk da. Jeg har betalt på "sikker" måte til helsevesenet i Norge i mange år uten å få hjelp. Jeg vil ikke dø, i en alder av 23 jeg, så jeg tar sjangsen. Sånn nå kommer jeg ikke til å legge inn flere innlegg, men hvis noen vil svare på det jeg i utganspunktet spurte om, så må de gjerne det. Ha en fortsatt god helg.
Østlandet Skrevet 16. februar 2008 #6 Skrevet 16. februar 2008 (endret) Godt det ikke er du som trenger det kurset for å bli frisk da. Jeg har betalt på "sikker" måte til helsevesenet i Norge i mange år uten å få hjelp. Jeg vil ikke dø, i en alder av 23 jeg, så jeg tar sjangsen. Sånn nå kommer jeg ikke til å legge inn flere innlegg, men hvis noen vil svare på det jeg i utganspunktet spurte om, så må de gjerne det. Ha en fortsatt god helg. Ok. Det var da voldsomt? Derfor.... Har jeg ingen videre komentar til dette. Endret 16. februar 2008 av Østlandet
Harlekin Skrevet 16. februar 2008 #7 Skrevet 16. februar 2008 Hallo hallo! Jeg skal melde meg på et kurs i England. Betaling skal skje ved at jeg legger ved en sjekk med søknadspapirene. Sjekk, ganske vanlig i England. I Norge, nei.. Hvordan gjør jeg dette da? Noen tips? Jeg skal belaste Mastercard, DNBNor mastercard. Ha en god helg videre!!! Det er vel fremdeles mulig å få sjekkhefter fra banken? Det er ikke så forferdelig mange år siden jeg fikk sjekkhefte med da jeg ble kunde i en ny bank. Men banken har nok best greie på dette, så det er lurest å høre med dem på mandag, ja. Ellers stemmer det at sjekk er ganske vanlig i England.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 16. februar 2008 #8 Skrevet 16. februar 2008 Dette er bare tull, slik som TS svarer.
Gjest jau Skrevet 17. februar 2008 #9 Skrevet 17. februar 2008 Hallo hallo! Jeg skal melde meg på et kurs i England. Betaling skal skje ved at jeg legger ved en sjekk med søknadspapirene. Sjekk, ganske vanlig i England. I Norge, nei.. Hvordan gjør jeg dette da? Noen tips? Jeg skal belaste Mastercard, DNBNor mastercard. Ha en god helg videre!!! Du går til banken din og de bestiller en valutasjekk (går utfra at beløpet ikke skal betales i norske kroner?) for deg. Dette kan ta noen dager, så du bør være ute i god tid. Dette er ikke noe problem. Men jeg er usikker på om du kan belaste mastercard for dette, da må du vel i såfall betale kontantuttakgebyr..? Jeg har selv betalt med slike sjekker for blant annet visumsøknad til Canada. Sjekk er (dessverre) helt vanlig i andre land enn Norge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå