Dødspingvinen Skrevet 30. april 2003 #1 Skrevet 30. april 2003 Lurer bare på om det er vanlig at brudeparet betaler for eventuell overnatting for gjestene? Bryllupet mitt skal holdes i bergen, der brudgommen har alle sine slekninger, mens mine er spredd utover hele landet. Vet at jeg burde betale for forloveren min, men er det forventa at vi ordner med overnatting for de andre gjestene? Både jeg og brudgom er studenter, så vi har ikke så fantastisk god råd..
Gjest Poirot Skrevet 30. april 2003 #2 Skrevet 30. april 2003 Det forekommer at brudeparet finner ut hvor det er billig å bo, men at gjestene betaler selv. Evt at de får bo hos venner og bekjente av brudeparet gratis.
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #3 Skrevet 30. april 2003 Det er ikke vanlig å betale for oppholdet til gjestene, men det kan kanskje være en idé å sjekke ut billig og allright overnatting for gjestene? Men for all del - det er heller ikke uvanlig at gjestene ordner alt sånt selv heller.
stardust Skrevet 30. april 2003 #4 Skrevet 30. april 2003 Jeg har lagt med info om en billig plass å bo inne i invitasjonene. Håper det blir tatt godt imot. Har uansett ingen intensjon om å betale for overnatting for gjestene, det er ganske mange som kommer tilreisende (hvis de takker ja, da).
blomsterpiken Skrevet 1. mai 2003 #5 Skrevet 1. mai 2003 Vi hadde samme dilemma. Det vi gjorde var å skrive et brev med praktiske opplysninger som vi la ved invitasjonene. Der skrev vi : " vi håper det er greit at dere betaler overnatting selv". Så oppgav vi tlf nr og priser på aktuelle overnatting steder. Dette har gått veldig bra. Vi har ikke fått noen reaksjoner på dette. De aller fleste gjestene har booket seg inn der vi skal ha bryllupet. Vi gifter oss 24 mai 2003.
Augustbrud02 Skrevet 1. mai 2003 #6 Skrevet 1. mai 2003 Vi betalte ikke overnatting for våre gjester, men vi laget et eget ark vi la sammen med invitasjonene hvor det stod forslag på overnatting, telefonnummere og priser.
14062003 Skrevet 1. mai 2003 #7 Skrevet 1. mai 2003 Vi betaler overnattingen for presten, da han er tilreisende. Kan hende vi betaler overnattingen for den tilreisende toastmasteren også. Ingen andre har sagt fra at de vil ha hotellovernatting og bor sannsynligvis gratis hos venner. Vi ordnet imidlertid med reservasjon på det lokale hotellet. Siden naboen kjenner hotellsjefen regner jeg med at vi fikk en litt bedre pris også. "Det er bestilt et dobbeltrom til dere fra lørdag 14. juni til søndag 15. juni på Quality Hotel Mastemyr. Vi ber om at denne reservasjonen blir bekreftet innen svarfristen, om ikke vil reservasjonen kanselleres 2. mai. Hotellet kan nåes på telefon 66 80 75 00."
Dødspingvinen Skrevet 1. mai 2003 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2003 Tusen takk for tips. Det tanken på å betale for alle skremte vettet av meg.. :oops:
Nikki Skrevet 4. mai 2003 #9 Skrevet 4. mai 2003 Vi har ordnet med billig overnatting da stort sett alle er tilreisende. Men vi betaler ikke for gjestene. Vi betaler for min kjæres mor og søsken og våre forlovere, men det er kun dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå