Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tråden er lagt ned

Endret av FTW
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det høres jo ikke ut som dere kan ha det bra sammen i det hele tatt. dette høres bare ut som et sykt oppheng i et annet menneske, og ikke forelskelse. bare la det gå.

Skrevet
Sykt oppheng i ett annet menneske? Den må du utdype..

Jeg har vært i forhold tidliger på 7 år, og har ikke følt det sånn som jeg gjør for henne.

Dere har det ikke bra sammen men SKAL ha det bra sammen, oste hva det koste vil?

Hvis dere ikek har det fint sammen, men likevel SKAL være sammen, så er det et sykt oppheng. Du burde bare la det være med det, gå videre.

Gjest StockDama
Skrevet (endret)

Så mye rot så tidlig og på så kort tid. Dere har hatt like mye samlivsproblemer et par pleier å ha gjennom masser av år. At hun ikke kan akseptere at du har venninner er helt og holdent hennes egen feil, ikke din, så det er virkelig ikke noe å trøste henne for. Hun er sykelig sjalu, og når hun ikke vil gjøre noe med det er det lite du kan komme med for å fikse ting. Skal du liksom aldri kunne snakke til et annet kvinnfolk igjen? Hva med dama i kassa på rimi? Eller noen du må snakke med på jobb? Skal du beskyldes for noe du ikke har gjort da også?

Har dåg ingen råd å komme med.

Endret av StockDama
Gjest Jeg har råd :-)
Skrevet
Spørsmålet mitt var hva jeg kan gjøre for å få henne tilbake. Ikke at jeg må komme meg vekk.

Jeg har råd!!!

Jeg har opplevd nesten det samma, og jeg "hun" da.

Altså, jeg hadde det med å bli sjalu, pga vaner han hadde vennet seg til etter mange år som skilt. Detaljene er ikke like, men trekkene minner. Jeg vil absolutt IKKE kalle meg sykelig sjalu, jeg og andre ser på meg som ganske normal.

Men visse sider av ham selv som hadde fått utvikle seg disse årene, eller som alltid hadde vært der, ikke vet jeg, disse sidene gjorde meg veldig usikker til tider. Jeg fortalte ham dette i blandt. Han ble lei seg/usikker/sur, i blandt hadde vi brudd, men vi fant alltid tilbake til hverandre. Det som hele tiden var viktig for meg var at han ikke "ga opp" å stå på å vise at han ville ha meg tilbake.

I tillegg bedret han seg veldig, og sluttet med de fleste dårlige vanene (som jeg ikke vil gå inn på i detalj, men noen vaner var virkelig dårlige, og ville nok ikke blitt akseptert av andre heller). Vi fikk det først ordentlig bra sammen, på alle måter, etter 1 år (!).

Så mitt råd er; gi ikke opp så lett om du føler at dette er riktig for deg (etter å ha fortrengt hva venner sier). Fortsett å ringe henne du. Jenter vil det til en viss grad, hvis de ikke sier i fra ordentlig at de ikke vil. Hun høres bare stolt ut for meg når hun sier hun er "over deg" allerede. Sånt sier hun bare for å få se om du er forberedt på å jobbe hardere for å få henne tilbake. Hun trenger bevis nå. Masse oppmerksomhet og komplimenter. Norske menn er ikke alltid de beste på det dessverre....Si alt du tenker og føler, det er bedre enn å ikke si noe.

Sjalusi er ikke bare negativt, det betyr jo at hun elsker deg. Selv om noen av episodene du beskriver virker som hun har overreagert kraftig.

Prøv å fokusere på henne en periode hvis du får klarer å få henne tilbake, treff venner alene, og henne alene. Planlegg treffer med venne og henne sammen slik at hun er forberedt.

Uansett, fortsett og ring!

:klemmer:

Skrevet
Fikk svar på mailen jeg sendte til henne.

Hvor hun skrivet at hun skjønner at dette er tøft for meg, og at vi kan være venner, men ikke noe mer en det. Hun skriver og at hun ikke orker mas. Orker ikke det nå.

Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe det med mas, og hvor lang tid det bør gå før en ringer eller sender sms.... nå når vi er venner...

42år?? hen sier jo at hun ikke vil mere!!! hva er det du ikke forstår?? hun sier jo dere kan være venner,men det er jo bare for at du skal roe deg ned hen mener ikke det!! hun vil ikke ha noe mere med deg å gjør........... er du 42år?

Skrevet
Joda 42 år og forelsket. Tror du at det er forskjel på å være forelsket selv om en er 42 år. Jeg kan lese at hun ikke vil mer, og det var i utgangspunktet hun som foreslo at vi kunne være venner på telefon. Jeg taket nei den gang. Noe jeg angret på.

det du gjør er å plage henne!!!!!!!!!!!! det er derfor at hun foreslår at dere skal være venner, men hun vil ikke det engang......... bare fordi at du er forelsket vil det si at hun må være det i deg?? er nesten det rareste jeg har lest noen gang......... HUN VIL IKKE MERE er ikke så vanskelig å forstå assa!!!! la henne være i fred, hun vil ikke MERE......................

Gjest Jeg har råd:-)
Skrevet
Fikk svar på mailen jeg sendte til henne.

Hvor hun skrivet at hun skjønner at dette er tøft for meg, og at vi kan være venner, men ikke noe mer en det. Hun skriver og at hun ikke orker mas. Orker ikke det nå.

Vet ikke helt hvordan jeg skal angripe det med mas, og hvor lang tid det bør gå før en ringer eller sender sms.... nå når vi er venner...

Du bør ikke ringe /sms'e mer akkurat nå, nå når hun har sagt det slik

at hun føler det som mas.

Nå bør du ta et steg tilbake. Så får hun tenkt seg om litt.

Du har sagt det du skal si nå.

La henne være to uker uten å kontakte henne.

Kankje hun kontakter deg....eller du kan ta kontekt, om to uker.

Hun ble nok veldig såret sist, da du sa du ikke ville etc, og trenger tid.

Det er det eneste du kan gjøre nå, sorry :-)

Men jeg tror det vil ordne seg, gi henne bare tid.

Problemet er ikke at hun ikke elsker deg, hun ble bare skremt av hva hun

kan oppleve med deg, at hun kan bli såret, sviktet, dumpet.

Man blir ekstra såret med dem man er ekstra glad i....

Hun trenger trygghet, mye av det, og det har du vist henne nå, at du forstår og atdu vil gi henne det nå. Nå er det opp til henne.

:klemmer:

Gjest Jeg har råd:-)
Skrevet
[

Hva skjedde med deg?

Fikk ikke lest det siste svaret ditt før det forsvant.

:sjenert:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...