Gjest care Skrevet 30. april 2003 #1 Skrevet 30. april 2003 Hei kan noen anbefale meg et flyselskap som reiser til usa. Må være moderate priser og mange destinasjoner. :blunke:
Leo Skrevet 30. april 2003 #2 Skrevet 30. april 2003 Lettere å svare deg hvis du kan fortelle om du skal til øst- eller vestkysten.
Gjest care Skrevet 30. april 2003 #3 Skrevet 30. april 2003 Innlandet, Louisville :blunke: Kentucky....
Gjest natasha i.i Skrevet 30. april 2003 #4 Skrevet 30. april 2003 SAS flyr nå direkte fra Oslo til New York - masse muligheter for tilslutningsfly med deres samarbeidspartner United derfra. Ellers har British Airways mange destinasjoner i USA med avreise fra London (Heatrow og Gatwick). Begge selskapene er relativt rimelige - dersom du flyr turistklasse iallefall.
Bertha Skrevet 30. april 2003 #5 Skrevet 30. april 2003 Icelandair har greie priser til USA, men få destinasjoner "over there". Vær likevel obs på at selskapet er tilknyttet Star Alliance (SAS, Nort West, etc), det vil si at man også kan få greie kombinasjonspriser.
Leo Skrevet 2. mai 2003 #7 Skrevet 2. mai 2003 Vil også foreslå Icelandair og SAS. Du kan fly enten til NY eller til Washington DC (Dulles International Airport/IAD). Hvis du bor slik til kan deg også være lurt å sjekke priser fra Gøteborg (Landvetter). Foruten at de ovennevnte selskapene ofte har (mye) lavere priser ved utreise derfra har jeg funnet billetter med bl.a. Air France helt ned i NOK 2.500 T/R til DC. Selv om man regner med bensin og parkering (Billig på Landvetter), blir jo dette svært billig.
Gjest care Skrevet 2. mai 2003 #8 Skrevet 2. mai 2003 Ja, tenker på å reise fra sverige, hvis jeg kan spare noe inn på det.
Gjest Étoile Skrevet 2. mai 2003 #9 Skrevet 2. mai 2003 IKKE fly KLM... Gamle slitne fly, dårlig service, forferdelig mat.... Jeg har forøvrig god erfaring med Air France.
fruenge Skrevet 2. mai 2003 #10 Skrevet 2. mai 2003 Jeg har god erfraing med Luthansa over til USA. Det var fin plass, nytt fly og fin service. SAS er og et ok alternativ, men jeg ville ikke ha satset på Icelandair, er du uheldig så må du overnatte på Island, og hvis ikke dette er en del av planen så er det kipt. Forresten så var det slik for en del år siden at om du kjøpte SAS flyreise til USA så fikk du kjøpt innelnandsreiser rimerligere. Et slags kupongsystem. Jeg vet ikke hvordan dette er nå, men jeg skal sjekke om det fortsatt gjelder da vi planlegger å reise til USA og besøke slekt noen måneder etter fødselen. Forøvrig bør du ikke betale mer enn 3600 kr for t/r NY om dagen fra Oslo. Vær bare litt obs på hvis du reiser til NY så må du sjekke at innenlandsflyet går fra samme flyplass. Det er 2eller 3 i NY samt Newark, som ikke ligger i NY, men NJ, nabostaten. Og det var her SAS pleide å ankomme, og det å reise til feks La Guardia eller JFK tar deg lang tid.
Litago Skrevet 2. mai 2003 #11 Skrevet 2. mai 2003 Hmmm , skulle ønske jeg kunne hjelpe deg, men hver gang vi reiser til Europa (bor i USA) så bestiller vi via et reisebyrå. På den måten blir reiser lagt opp riktig i forhold til ventetid på flyplasser osv. Blir det forsinkelser og vi ikke rekker et korresponderende fly, så er noen andre enn oss ansvarlig for å dekke overnatting osv. Små detaljer kanskje, men ganske greit å være klar over. Hvis du booker alle billettene selv så vær obs på hva fruenge skriver. Mange flyplasser ligger lengre fra hverandre enn du skulle tro. Og enkelte har også elendig kommunikasjon mellom terminalene. (Få flyplasser er like små som Gardermoen hvor du kan gå.) Jeg trives av en eller annen grunn veldig godt på BA jeg. Vet ikke helt hvorfor, men de er som regel presise og servicen er grei! God tur!
Leo Skrevet 3. mai 2003 #12 Skrevet 3. mai 2003 SAS har ofte mye bedre tilbud fra Sverige enn fra Norge (Sleipingene!!!). Hvis du flyr til Dulles (Washington DC, d.v.s flyplassen ligger i Virginia) havner du på en liten, oversiktelig flyplass hvor det går innenriksfly til de fleste større byer i USA fra samme sted. SAS er en del av Star Alliance, så du kan få gode tilbud på innenriksreiser i USA hvis du velger dem. (Hvis jeg ikke husker feil samarbeider de med United Arlines som er/var det største innenriksflyselskapet i USA).
Leo Skrevet 3. mai 2003 #13 Skrevet 3. mai 2003 Også en ting til... Mye dyrere å fly til USA mellom ca. 1. juli og 1. sept. p.g.a. ferietid. (Ikke forstår jeg hvorfor "alle" på død og liv skal til DC og NY i den j#"¤! varmen...)
Gjest care Skrevet 3. mai 2003 #14 Skrevet 3. mai 2003 Takk for gode tips. Nå skal jeg sette meg ned å ringe rundt. :blunke:
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 5. mai 2003 #15 Skrevet 5. mai 2003 Det var en diskusjon om akkurat dette i vennegjengen for en stund tilbake, og det kom vel til enighet om at Lufthansa var det beste alternativet. Selv har jeg kun erfaring med SAS, det funket helt greit. (bortsett fra at de ødela laptop'en min, men jeg fikk ny.)
Fakse Skrevet 5. mai 2003 #16 Skrevet 5. mai 2003 Ikke fly Virgin Atlantic i alle fall, trangt, dårlig luft, dårlig og lite mat, og dårlige seter!
Lillebi Skrevet 6. mai 2003 #17 Skrevet 6. mai 2003 Ikke KLM. De roter alltid med bagasjen i Amsterdam. Ofte laveste pris hjelper ikke lenger - jeg er lei av å aldri få bagasjen min samme dag som jeg lander dit jeg skal. Northwest-alliansen pleier å funke greit.
Missycat Skrevet 7. mai 2003 #18 Skrevet 7. mai 2003 hei! jeg likte ikke air france (jeg snakker ikke et ord fransk ) og charles de gaulle er en ganske forvirrende flyplass.. sist reiste jeg med virgin, og jeg synest det var helt ok. mellomlandet i london. hadde vel sas til london tror jeg. british airways skal vissnok være det beste selskapet med den mest komfortable reisen, men jeg har aldri brukt de. (for dyrt for fattige lille meg) er du mest interessert i en billigst mulig reise, ring til kilroy travels! alltid når jeg har reist har de gitt meg mye billigere priser enn om jeg ringer direkte til selskapene selv (!). og da slipper du å ringe rundt også, for de har oversikt over de fleste flyselskapene. men du må vel være under 26 eller student under 32 for å gå under kilroys "kriterier". jeg har aldri betalt mer enn 5500,- inkl alt tur-retur. skal du være vekke mindre enn 1 mnd finner du kampanjer hele tiden til usa. lykke til!
Gjest gurimalla Skrevet 7. mai 2003 #19 Skrevet 7. mai 2003 BA har den beste komforten og Lufthansa den beste maten. En flytur til østkysten er forholdsvis kort. Ville valgt det selskapet med det billigste tilbudet og den beste reiseruten (færrest mellomlandinger og kort ventetid).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå